Simkaart

Daffie1979

Nieuw lid
Hoi, vandaag heb ik de simkaart met mobiel abonnement van xs4all binnengekregen. Deze in het simkaart slot van de superb gedaan maar volgens mij ziet hij de kaart niet. Moet ik dan nog een extra handeling doen? Ik kan er in de handleiding niets over vinden. De pincode heb ik al wel van de simkaart gehaald omdat ik eerst dacht dat dat het probleem was maar dat was het dus niet.
 

Tuulster

Forumguru
Waarschijnlijk moet je de WLAN hotspot even activeren.....
Kijk even op blz. 54 van het instructieboekje van de Columbus :jaja: ;)

Bij mij werkt het als een dolle! :D
 

Connexie

Forumguru
Om te voorkomen dat ik een tweede abonnement moet afsluiten om data te gebruiken via de Columbus: hoe kan ik data van mij GSM via de hotspot van de Columbus delen (via Bluetooth of usb verbinding, maakt mij niet echt uit)? Ben toe aan een nieuw abonnement en kan bij Simpel, Tele2, etc. geen tweede data-sim ontvangen.
Via Vodafone kan het wel, maar dan is het eigenlijk net zo goedkoop om een twee abonnementen te nemen via een andere provider.

Heb uiteraard de handleiding bij de hand, maar vanaf pagina 41 wordt mijn wens bij mijn weten niet benoemd.

Suggesties?
 

Connexie

Forumguru
Is op zich een oplossing, maar betekend dat je wel iedere keer de hotspot aan moet zetten. Deze schakelt nml. uit bij geen gedetecteerde gebruikers na x minuten.
En dat betekent ook dat ik de hele WLAN toestand in de S3 dus niet gebruik. Het zou een mooiere oplossing zijn als je de Discover juist kunt instellen, zodat hij bij een WLAN verbinding tussen telefoon en Discover de dataverbinding van de telefoon gebruikt i.p.v. een niet-gebruikte SIM-sleuf gaat benaderen.

Als WLAN op de telefoon uit staat en de telefoon de dataverbinding regelt, werkt het prima. Nu nog de kids aan WLAN kunnen knutselen, zonder instellen hotspot.
 
Bovenaan Onderaan