Sierlijst vervangen: op kleur kopen?

OscarK

Nieuw lid
De sierlijst van het portier rechtsachter laat los:
WhatsApp Image 2023-12-18 at 10.46.01_ffcfb077.jpg
Volgens mij is repareren niet handig en moet ik deze strip gewoon vervangen. Ik begrijp dat deze gewoon wordt vastgeplakt met daarvoor geschikte tape dus met verwijderen, schoonmaken en ontvetten zou het gemakkelijk opgelost moeten zijn.

Ik zie bij afterparts bedrijven dat er sierstrips worden verkocht, maar er wordt daarbij niet gesproken over de kleur. Ik vermoed dat deze mat zwart zijn en niet bedoeld zijn om over te spuiten. Wat voor opties heb ik om de sierstrip in de kleur van de auto te vervangen? Weet iemand het officiële Skoda nummer? Ik kom hier en daar op 1Z0 853 536 A GRU uit, maar ik kan hier geen verdere details over vinden.
 

Tees

Donateur
Volgens mij worden dit soort onderdelen over het algemeen verkocht in de grondverf, die moeten dan nog in de goede kleur gespoten worden. Ik betwijfel of carrosserieonderdelen van 10+ jaar oud nog verkocht worden door Skoda zelf.
 

OscarK

Nieuw lid
@Frank_Rapid Spaceback : Bedankt, dat is heel verhelderend!

Dat wordt in dit geval dus zelf overspuiten. In een ver verleden heb ik dit met een vergelijkbaar onderdeel voor een Peugeot toentertijd gedaan met een tweetal spuitbusjes (kleur+transparant) die ik van de dealer had gekocht. Is dat nog steeds de standaard manier voor dit soort dingen of is er een makkelijkere* oplossing?

*oplossingen waarbij ik een garage of schadeherstelbedrijf moet betalen om het te laten doen tellen niet mee :sneaky:
 

Tees

Donateur
Skoda verkoopt nog steeds spuitbus-setjes van kleurlak + transparante lak. Lijkt me de geëigende manier om dit te doen als je geen professional in wilt schakelen. Tenzij je zelf kan wrappen (@JeSko kom er maar in ;))
 

hemi24

Forumguru
Bijkomend voordeel: nu heb je eindelijk weer eens een goed excuus om je auto te wassen…

:troost:
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

JeSko

Forumguru
Moet het eigenlijk groen of zwart worden?

Wrappen kan prima ja, zo'n stukje is zelfs als amateur goed te doen, een werkje van niks en kost ook echt niks. Wellicht ga je met een simpele gloss black van 3m het huidige lakwerk het beste benaderen, al zal je altijd wel wat verschil hebben tussen oudere lak en nieuwe folie.
 
Bovenaan Onderaan