side assistent en line assistent

Marjolein2202

Nieuw lid
Ik heb een Fabia Combi van 2021 tweedehands gekocht. Ik vind de side assistent (dodehoek assistent) en de line assistent niet. Is het mogelijk dat die er niet op zitten?
 

Antera

Donateur
Plaats even een foto dan zien we het snel genoeg . Maar denk ook Makkelijk te herkennen of je USB-A (Fabia 3) of USB-C poorten (fabia 4) hebt

Lane assist alleen als je een driehoekscamera zou hebben bij je voorruit. Blind spot met uitparkeerassistent kan ik voor je inbouwen
 
Laatst bewerkt:

Marjolein2202

Nieuw lid
geweldig! Is er voor dat inbouwen ook een mogelijkheid wat dichter bij huis (Haelen, tussen Venlo en Roermond)? En wat kost dat grapje?
Overigens geloof ik dat ik wel de park assistent heb, maar niet de blind spot (of is dat bij mij een blind spot?)
 

Antera

Donateur
Blind spot en uitparkeerassistent is wat anders dan park assist ;)

Ik doe het in Breda zit niet ergens anders :-) En even auto afgeven 3/4 dag vermaken in de mooie binnenstad van Breda en klaar is het
 

EdK

Forumguru
De Fabia 4 is er alleen in een Hatchback versie en er was sprake dat er een jaar later een combi uitvoering zou komen.
Dit laatste is uiteindelijk niet doorgegaan , en toen heeft men de Fabia 3 nog een jaar samen met de Fab4 hier verkocht
Dus kan goed zijn dat je een Combi van 2021 hebt maar dit is dan wel de Fabia 3 en dus niet de 4

En de line en dode hoek heb jij dus NIET op je wagen zitten.....
 

1983jeroen

Forumguru
Dode hoek kan wel handig zijn.
Systemen die de auto tussen de lijnen houden worden meestal als irritant ervaren.

Heb zelf 5 weken een leenauto met dit systeem gehad en zette het iedere rit weer meteen uit

Gewoon lekker genieten van de auto zoals die nu is!
 

Marjolein2202

Nieuw lid
inderdaad gaat het bij mij om de dode hoek. Bij mijn vorige auto had ik een spiegeltje, dat je in het interieur kon vastmaken. Dat vind ik iet meer. En een systeem met geluid is natuurlijk veel efficiënter.
 

1983jeroen

Forumguru
Maken die systemen geluid?
Ik ken het alleen als lampje in de buitenspiegel. Bij onze bedrijfsbus maakt het daarbij geen geluid. Lijkt mij ook niet fijn als ik zie hoe vaak dat lampje aan gaat.
 

Rallye

Forumguru
De dode hoek assistent werkt bij VAG niet met geluid maar met een knipperend lampje in de spiegel.

En een blik over de schouder werkt altijd het beste.....
 

Marjolein2202

Nieuw lid
dat is waar; ik heb dat systeem in een andere auto gebruikt en er was inderdaad alleen een knipperend lichtje in de spiegel. Dat extra spiegeltje in mijn vorige auto was overigens wel buitengewoon praktisch: je wist zeker dat je van rijbaan kon wisselen. Maar nu vind ik geen passend spiegeltje voor binnen. Buiten een "banaan" op of onder de spiegel zetten vind ik lelijk en een plakkertje op de buitenspiegel valt er vaak af. Ik blijf zoeken......
 

1983jeroen

Forumguru
Ik vertrouw ook liever op zelf kijken dan zo'n systeem hoewel het in een bestelbus soms wel praktisch kan zijn.
Die heeft ook nog een speciale spiegel in de zonneklep aan de passagierskant ingebouwd daarcoor.

Kwam wel dit tegen in een snelle zoektocht;
 
Bovenaan Onderaan