Side assist Arona blijft uitgeschakeld na verwijderen fietsdrager

Eppi

Nieuw lid
Na jaren stilte op dit forum maar weer eens een interessante kwestie..

Na verwijderen van de fietsdrager van de originele trekhaak (ga ik vanuit, type zoals in het instructieboekje is vermeld) van de Arona FR uit 2018 (na vele fijne Skoda’s) werkt de dodehoekspiegelfunctie niet meer.
Wordt bij aansluiten van de drager uitgeschakeld, dat ging goed en moet ook zo.
De functie front-assist is aan/uit te vinken via de stuurbediening, de functie side-assist geeft nu “niet beschikbaar”. Dat is vreemd want voor de montage van de drager werkte het naar tevredenheid.

Herkenbaar?
Eppi
 

hemi24

Forumguru
Heb je de verloop van 13 naar 7 polige stekker er nog in zitten?

Andere mogelijkheid is dat je de stekker eruit hebt gehaald terwijl de auto nog liep of nog op contact stond..?
 

Antera

Donateur
Let wel de stekker eruit trekken altijd doen met contact uit en sleutel eruit.

Side assist zal alleen dan zichzelf resetten mocht deze niet helemaal goed aangemeld zijn.

Indien je zelf weer handmatig na bovenstaande je side assist aan moet zetten kan dit een missende codering zijn. Heb dit al eerder gezien
 
  • Wow
Waarderingen: Okki

gjhu

Senior Member
Bij mijn auto was de side assist ook niet beschikbaar. Auto heeft een afneembare trekhaak (af fabriek) maar nu weet ik wat de oorzaak waarschijnlijk is. Gelukkig is de side assist onder garantie weer opnieuw ingeleerd en werkt alles weer prima. @Antera even een vraagje; bij het plaatsen van het verloop stuk ook de auto van contact en sleutel uit het contact halen?
 

Eppi

Nieuw lid
@Antera, dank voor de duidelijke uitleg. Als ik me het goed herinner was het contact uit bij zowel aan als afkoppelen. Wel stonden de alarmlichten aan bij het monteren en aansluiten.
 
Bovenaan Onderaan