Sfeerverlichting verdwenen

Na drie maanden mijn wagen mogen afhalen. Kodiaq II Sportline iV in Steel grey, alle opties aangevinkt die beschikbaar waren (buiten de grotere velgen en carterplaat). Gisteren coating geplaats. En vandaag ontdekt dat de sfeerverlichting niet meer aan gaat.
Het rare is ook dat in de Connect Shop de sfeerverlichting vermeld staat:
* Sfeerverlichting - Extra kleuren (1 maand gratis / € 29 activatie)
* Sfeerverlichting - Extra functies (1 maand gratis / € 29 activatie)
Na activeren van die 1 maand gratis, blijft alles gewoon uitstaan. Heeft iemand dit ook reeds meegemaakt?

Het is natuurlijk paasweekend, dus de garage is pas open vanaf dinsdag.

Jeroen van Arkel

Senior Member
Gewoon je gratis maand voorbij. Was bij mijn ID ook. En het verschil was niet heel veel. Behalve veel meer dan de basis kleuren. In mijn huidige auto heb ik wel het grote betaalde pakket maar het enige verschil is dat je A moet betalen en B je tussenliggende kleuren kunt kiezen. C je extra’s hebt als alarm lichten in de auto. En verklikkers als in rood licht als kinderen met de deuren spelen onder de 30km. Ergo een relatief duur iets voor iets wat je waarschijnlijk toch nauwelijks gebruikt. Bij mijn ID heb ik het niet meer verlengd of eeuwig besteld ivm lease auto en ik niet ga betalen voor iets wat regelmatig weer op standaard staat en waar anderen na mijn leaseperiode gratis van kan gebruik maken. Bij mijn privé auto vond ik het te overwegen waard

EdK

Forumguru
Bij mijn privé auto vond ik het te overwegen waard
Voor mezelf sprekend

Zelfs dan niet !!
Je levert iets aan een wagen of niet !!
Maar maak van mijn eigendom geen verdien model met zoiets als wat RGB kleurtjes in het interieur.
Of dat ik met een appie me knippers kan laten knipperen of de toeter kan laten gaan........
Als Brussel zich nou wil bemoeien met de wagens van ons met bv lane assist en dat soort shit dan zouden ze aan die verdien modellen ook eens wat moeten gaan doen en hiermee bedoel ik verbieden !!! Je bouwt het in of niet !!

Kan geen maand voorbij zijn. Ik heb de wagen pas sinds vrijdag. Heb er toen mee naar huis gereden, alles werkte prima. Zaterdag heel de dag coating aangebracht. Binnen gereden, alles werkte prima. Vandaag zondag, werkt het niet meer. Ik heb de twee diensten die ik vond in de shop geactiveerd (en zijn dus nog een maand geldig) - niets werkt.
Gekke is, dat als ik een sfeerthema kies, deze 5 sec aan gaat, en dan weer uit gaat. Nergens is er verlichting, niet in de phone box, niet aan de voeten, de ledstrips op dashboard en deuren... nergens blijft het branden.
Ik heb ondertussen ook al geprobeerd om 15 sec. op de aanknop van infotainment te drukken. Deze start wel helemaal weer op, maar brengt geen soelaas.

Wagen is full option - en de sfeerverlichting hoort volgens mij bij de standaard uitrusting :
Kodiaq Sportline iV
* Inklapbare trekhaak met trailer assist
* Scheidingsnet
* Panoramisch open dak
* Convenience Plus Pack
* Pack Simply Clever Cargo
* Pack Performance
* Technology 13" Plus Pack
* Pack Simply Clever Family
* Pack Assisted Drive Plus

Helaas... Indien ik één van de opties onder C kies, of ik probeer een individual optie... het blijft steeds uitgaan na 5 sec. Brightness staat op hoogste niveau. Voor alle locaties.

Buitenverlichting staat op automatisch. Ik ben nu bij valavond even gaan kijken. Buitenverlichting springt op, evenals sfeerverlichting. Blijkbaar zou die dan enkel branden als buitenverlichting ook brand? Volgens de handleiding:

Werking​

• De sfeerverlichting zorgt voor een aangename sfeer in het interieur.
  • Het inschakelen van de verlichting vindt automatisch plaats na het openen van het portier.

Werkingsvoorwaarden​

• Het dimlicht of stadslicht is ingeschakeld.

Tijdens de testrit met een gelijkaardige wagen, en eerste twee dagen leek me dit niet het geval en leek me dat de sfeerverlichting altijd aanstond. Of heb ik mij dit ingebeeld?

Ondertussen krijg ik ook al elke dag (dus drie) een mail van Skoda Connect met de vermelding dat er Online Services gedeactiveerd zijn (Parking Position/Honk & Flash). Deze diensten blijken echter gewoon actief en te werken...
Iets doet me vermoeden dat dit allemaal een software probleem is.

En heb de binnenkant nog niet gepoetst. Dus daar niets ingedrukt of beschadigt.

Tees

Donateur
Dit is toch gewoon zoals omschreven als in de handleiding? "Sfeerverlichting is aan als stads- of dimlicht ingeschakeld is." Aangezien jij de verlichting op automatisch hebt staan, gaat de sfeerverlichting dus ook alleen aan als het dimlicht ingeschakeld wordt (dus in het donker).

Blijkbaar. Leek me altijd te branden. Verkeerd gedacht dus.

Blijf ik alleen met de vraag zitten: Sfeerverlichting is toch inbegrepen, vanwaar die twee opties in de shop?

Bovenaan Onderaan