Service resetten in de MySkoda app

soekzoekie

Actief lid
Afgelopen maandag heb ik onderhoud laten uitvoeren bij de dealer. In de auto is het onderhoud netjes gereset, maar hoe krijg ik dit in de MySkoda app gereset?

Bijlagen

• IMG_7308.jpeg
    IMG_7308.jpeg
    71,4 KB · Weergaven: 29

Rallye

Forumguru
Dat zou doorgegeven moeten worden door de dealer; de app werkt zich dan zelf bij - zo werkt het bij mij tenminste.

jesse_s93

Forumguru
Misschien zie ik het verkeerd, maar het lijkt toch wel gereset te zijn? Ik kan me zo voorstellen dat je een kleine 500km vorige week hebt gereden met de auto. De volgende inspectie staat over een jaar gepland of 29500km (was waarschijnlijk 30000km) en olie verversen over 2 jaar of 29500km. Blijkbaar verwacht je een andere interval, dus ik ben wel benieuwd wat dat zou moeten zijn?

Dan ben ik benieuwd wat er in de auto staat vermeld. De opmerking specifiek over de app die niet matched, laat vermoeden dat de inspectie via Colombus verder staat teruggesteld

soekzoekie

Actief lid
Het is een 2019 FL model.
De auto en de app geven allebei hetzelfde aan, de app lijkt dus toch correct gereset, maar een paar dagen later dan het onderhoud lijkt.

Gezien de km die ik rijd, sta ik toch wel elk jaar bij de garage voor inspectie. Oliewissel doe ik dan maar direct, ongeacht de gereden km.

Dit is voor mij wel interessant eerlijk gezegd.

Mag ik vragen hoeveel km's je daadwerkelijk maakt gemiddeld?

Als je het ieder jaar doet, ongeacht de km's, is het dan niet praktischer om van longlife af te stappen of komt dit voort uit een verlengde garantie?

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Is er dan een reden om van 'longlife' af te stappen wanneer je de interval zelf verkleint naar jaarlijks?
En wanneer je een keer meer dan 15000km (of 20000km) in een jaar rijdt en de interval hebt verkort naar 15000km?
Dan zou je bij Pon zomaar een 'probleem' kunnen hebben ivm garantie.

Dat is dus de vraag.
De wagen is van 2019. Geen fabrieks garantie meer dan als het goed is.

Long life onderhoud is duurder als je interval korter is en in het geval dat je wel garantie hebt en de km's niet maakt, mag je van interval veranderen, mits dit expliciet wordt vermeld dt dit niet zo is.

Het scheelt als consument geld en zo blijf je als eindgebruiker (meer) bewust dat je de service moet gaan boeken.

soekzoekie

Actief lid
Bij aflevering eind mei 2025 heeft de auto groot onderhoud gehad. Nu 8 maand en 28.000km verder was het dus weer tijd voor de beurt. Omgerekend is dat ong 42.000km per jaar. (Ik verwacht dat het dit jaar wel minder wordt als we weer op fiets/motor naar het werk gaan en als we een 2e auto hebben aangeschaft).

Ik houdt het zelf in de gaten, maar de auto zelf geeft +/- 6000km van te voren aan dat het tijd is voor onderhoud. Gezien het feit dat ik gemiddeld 3500km per maand rijd en de dealer vaak een volle agenda heeft, plan ik het onderhoud dan direct maar in zodra het onderhoud eraan zit te komen.
Mocht de dealer wel snel tijd hebben, dan kan de teller misschien nog maar op 24 of 26.000 staan. Maar eerder lijkt mij altijd nog beter dan te laat! Kan me toch haast niet voorstellen dat de dealer moeilijk gaat doen als je een paar duizend km eerder komt en dan geen garantie krijg oid.

Volgens gaan we nu een beetje offtopic haha.

Wij kunnen elkaar de hand schudden. Ik zit gemiddeld ~ 3800km p/m.

Het voordeel in mijn positie is dat ik altijd alles zelf doe, dus misschien is dat makkelijk praten aangezien ik zelf de garantie ben ^^>

Mijn partner is een ZZP'er die ambulant werkt binnen de GGZ. Zij rijdt 7000km p/m.
Zij rijdt in een 2014 Fabia 2 (545) met "simpele" 1.2TSI. Die we hebben gekocht op 100k en is gechipped op de 120k. Deze heeft nu bijna 420k op de teller, maar de motor is nog goed schoon van binnen (blok van de profiel foto).

Elke 12.000km olie vervangen, 3x de bak/trans olie, 2x stuurbekrachtiging en KVS. 2x distributie set vervangen. 2x inlaat gereinigd, 3x injectoren gereinigd. Wagen rijdt nog steeds met 140pk sterk en tot de 110km/h, 1L op 19km.
Uiteraard heb ik door de jaren heen aan het chassis ook veel moeten vervangen maar het punt is, is dat 30.000km wel veel vraagt van de smeerbaarheid. Zeker als het een hybride is.

Ik heb sinds enig tijd nu de 2022 3v5 Hybdride en die 1.4tsi heeft echt te lijden heb ik al gezien. Uiteindelijk is voor mij de betrouwbaarheid belangrijker dan de kosten, oftewel, nog korte olie interval en inlaat traject vaker reinigen.

Mijn advies is, mocht je eenmaal buiten garantie gaan, dan kortere onderhoudt interval als je problemen zo lang mogelijk wilt uitstellen. Geen kwestie van OF deze dingen problemen gaan vertonen maar WANNEER. Dan heb ik het over de waterpomp, thermostaat/huis en de distributie.

Bovenaan Onderaan