Service now melding resetten

VEEJAY

Forumguru
Ter info, vanmorgen succesvol geprobeerd (2006 O2):

contact uit,
druk de dagtellerknop in en hou deze ingedrukt,
contact aan ("Service jetzt" verschijnt evt.),
dagtellerknop loslaten,
draai de klok-knop 1x rechts,
zet contact uit.

Let op: Ik begrijp elders op dit forum dat de interval teruggaat naar 15.000km.

hemi24

Forumguru
Werkt inderdaad met de niet variable service intervallen.
Als je dit doet, schakel je variabel per direct om naar niet-variabel... (in elk geval bij de pre-FL)

VEEJAY

Forumguru
Weinig praktisch nut, in mijn geval heb ik al een afspraak voor een beurt over twee weken. Maar wil geen meldingen, zorgt voor onnodig stress bij de bestuurder.

hemi24

Forumguru
Herkenbaar: zelfde verhaal als de buitentemp onverwacht toch onder de 4°C zakt: plots een "Ping" en je denkt: "Storing?"

VEEJAY

Forumguru
Jha irritant he, gebeurt laatste tijd vaak met dit weer.

Waar ik ook nog weleens van schrik is dat in versie 2006 de cruisecontrol met een oranje icoon aanstaat als je er gebruik van maakt. Ik heb vier jaar in een 2005 versie gereden die dit niet had. Dus soms schrik ik van het oranje lampje icm een PING. (Ik denk dat meteen dat ik een lekker band heb).

idd die pling bij 4 graden is echt vervelend! maar ik heb een o2 uit juni 2006, maar heb geen lampje aan als de cruisecontrol actief is, had het 2005 type van jou het ook?

met vag com kan je toch wel de service interval verzetten met 30.000?

gr martijn

hemi24

Forumguru
Mijn vorige O2 uit mei 2007 had wel het oranje lampje voor de cruise-control; de modellen van het jaar ervoor hadden dit geloof ik nog niet...

VEEJAY

Forumguru
Het zit hem net in de 'september 2006' maand waar de maxidot meer opties heeft en de cruisecontrol blijft branden. Mijn april 2005 O2 had dit niet

Bovenaan Onderaan