Sensoren

wwter

Lid
helaas is de folder meer een soort richtlijn die aangeeft wat voor auto je ongeveer gaat krijgen.......

Toen wij bestelden zat de neerklapbare passagiersstoel volgens de folder duidelijk nog wel in het functiepakket. Uiteraard toch niet gekregen.....

nog bedankt voor het bijscholen mbt parkassist trouwens:bloos:
 

Octavia63amg

Nieuw lid
Ik kan het allemaal even niet meer volgen...

Ik heb een Octavia 1.4 TSI greentech 103kW Eleg. Business combi DSG in bestelling met geplande levering in Oktober 2014. (in Nederland)

De bevestiging van de bestelling maakt melding van:
  • Parkeerassistent met parkeersensoren voor en achter
  • Parking Distance Control voor en achter (7X2)

Komen de sensoren voor te vervallen? Dat zou dus ook betekenen dat de parkeerassistent niet meer gaat werken...

Wie weet meer?
 

Darkside

Forumguru
Op een EBL blijven de sensoren voor gewoon leverbaar. Je blijft dus PDC (voor en achter) behouden.
En als je lui bent kan je auto ook met parkeer assistent zichzelf inparkeren.

De sensoren komen alleen te vervallen op de greenline. En daarmee dus ook PDC voor.
En wordt de parkeer assistent uit het technolgy pakket gehaald. Dit is wat 2 dealers mij verteld hebben.
 

ta-bas-co

Actief lid
Toen wij bestelden zat de neerklapbare passagiersstoel volgens de folder duidelijk nog wel in het functiepakket. Uiteraard toch niet gekregen.....

ik zou zelfs zweren dat deze in de prijslijst stond... In de prijslijst van 1 juni 2014 staat deze niet meer bij de greenline genoemd, maar wel als functionele extra buiten het functiepakket op de gewone edities van de octavia
 

ta-bas-co

Actief lid
ik zie ook nog de neerklapbare passagiersstoel staan, deze is voor zover ik weet al sinds januari uit het greenline functiepakket gehaald, of zit ie er nu weer in?

Mijn Greenline heb ik destijds samengesteld op een basis van de prijslijst van januari waarbij dat de passagierstoel opklapbaar werd aangeboden als onderdeel van het functiepakket. Ook op de greenline dus. Vanaf juni lijkt deze uit het functie pakket te zijn gehaald op alle octavia modellen en enkel nog als losse aanvulling aangeboden te worden, echter NIET op de greenline. Ik durf niet nog harder aan de greepjes van mijn passagiersstoel te trekken, maar ik zou zweren dat deze niet neerklapbaar is... Mijn octavia is 2 weken oud overigens, de bestelprocedure duurde wat langer en ik heb naderhand niet meer gekeken naar de pakketen. Ik zei steeds tegen mijn baas, greenline business line, functie en lichtpakket en een chromen dakrails... Week in week uit :D
 
  • Leuk
Waarderingen: TL@

micky

Forumguru
wat ik mij nu al een tijdje afvraag is waarom iedereen die neerklapbare stoel wil, wat is het voordeel als ik vragen mag, ik had het in mijn V50 en ik heb het zelfs nooit geprobeerd of het werkt, de hendeltjes zag ik wel zitten....
 

micky

Forumguru
@Canon-Eye tja daar raak je hem eerlijk gezegd wel op de kop, ik betrap mezelf er met enige regelmaat toch ook op dat ik ergens de noodzaak van inzie, maar als ik later nog eens goed nadenk, de noodzaak niet meer te zien is...
 

Canon-Eye

Forumguru
Latten en zo tot 2,70m passen gewoon in de Fabia Combi tussen de voorstoelen door en met de achterklep dicht.

De laatste 88.000 kilometer heb ik welgeteld één keer gereden met de klep op een kier en iets uitstekende lading (en de blower op volle kracht om het naar binnen slaan van uitlaatgassen te voorkomen), dus ik kan veilig zeggen dat het voor mij weinig tot geen nut zou hebben - als het al gekund had....
 
Ik heb de klapbare stoel "gekozen" omdat ik het alarm wilde hebben. Waarom deze als één pakket wordt aangeboden snap ik echt niet. Weet niet eens of de stoel werkt..

Ik heb de my 2015 greenline.
 

micky

Forumguru
idd, dan nog kun je gewoon de stoel naar voren zetten en de rugleuning helemaal achterover doen, volgens mij bereik je ongeveer het zelfde..
 

ta-bas-co

Actief lid
Maar dat is dan niet nagenoeg vlak. Het leek mij voor die 3x die ik de komende 5jaar naar de Ikea ga wel handig. Van die haken en netjes achterin heb ik echter dagelijks profijt!
 

ta-bas-co

Actief lid
Ps wat is het verschil tussen my2014 en my2015? Ik ga ervan uit dat de mijne ook een my2014 is gezien dat deze in week 39 door enkele bots en bekwame Tsjechen en Tsjechischen in elkaar gezet is.
 

micky

Forumguru
@Ome Robert , waarom wilde je het alarm dan? als het afgaat kijkt iedereen de andere kant op, of ze (we) "appen" de buurman dat dat klere ding weer voor niets af gaat en dat ze uit bed moeten komen om hem uit te zetten (deze buren slapen helaas achter en horen het alarm niet)
 
Ik heb de voorzichtige hoop dat het iets afschrikt als ze mijn columbus eruit willen schroeven.. Maar zou niet eens weten hoe het alarm klinkt. Dus gaat het af, dan is de kans klein dat ik ga kijken.

Gelukkig kan m'n stoel klappen.... ;)
 
Bovenaan Onderaan