Sensor storing ACC / Lane assist etc. (en morgennacht op vakantie!)

Niek_J

Forumguru
Goedemorgen allemaal,

Ik had al even op het forum gezocht maar kon geen topic vinden over een storing in de sensor voor de ACC en lane assist. Sinds vanmorgen geeft de auto deze storing waardoor deze zaken dus niet werken. Net nu ik morgennacht op vakantie ga met de caravan. Ik kan om 13 uur bij de dealer terecht maar hij kon nog niet garanderen dat het ook opgelost wordt. Mag ik wel hopen want een rit naar Italië zonder dat soort zaken is niet echt ideaal. Ik weet niet of de cruisecontrol überhaupt werkt.

Ik heb de auto al meerdere keren opnieuw aan en uitgezet, heb de sensor al helemaal schoongemaakt maar niets helpt. Heeft iemand hier nog tips? Dat zou mij een ritje naar de dealer uitsparen en gerust stellen;)

Bedankt alvast

Niek
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb ook wel eens storingen gehad, maar na het herstarten van de auto waren die altijd wel weer weg.
Oh en fijne vakantie uiteraard!
 

MaxN

Donateur
Ook al ervaren, herstarten van de auto, maar ook even via de hendel de functie van de ACC uitzetten, van je af duwen en daarna weer inschakelen door de hendel naar je toe te halen wil helpen.
 

Niek_J

Forumguru
Dealer kan het nog niet vinden. Gaan nu langer stukje rijden met testkast eraan en opnieuw kalibreren. Als dat niet lukt moet bumper er voor weg etc en dat gaat heel lastig worden voor vakantie. Ik zei al: zonder cruise control erheen rijden vind ik ook geen optie.

direct nog 2 punten aangegeven:
- vocht in koplamp en mislamp rechtsvoor. Gooien ze wellicht onder Weersinvloeden...
- rubber pssagiersdeur linksachter sluit niet goed aan. Zit knik in en komt nieuwe voor
 

Bijlagen

  • 386F60D0-70CE-4537-A97D-88693EFBD077.jpeg
    386F60D0-70CE-4537-A97D-88693EFBD077.jpeg
    327,1 KB · Weergaven: 87

Tinus78

Forumguru
Vocht in koplamp heb ik in begin ook even gehad, maar was snel verdwenen en tot op heden niet meer terug gekomen. Heb de auto vanaf november jl. volgens mij hebben meer mensen dit precies zo gehad. Zou ik mij geen zorgen over maken.
Veel vakantieplezier. Laat deze (kleine) ongemakjes je pret niet bederven. Je hebt een mooie bak welke fijn zal rijden!
 

ertromp

Forumguru
Ik zei al: zonder cruise control erheen rijden vind ik ook geen optie.
Daar zou ik mijn vakantie niet door laten tegenhouden. Vroeguh moest ik en velen met mij het doen zonder zo'n voorziening als Cruise Control of Airco en warempel toen haalden we toch ook vele verre bestemmingen.
 

EdK

Forumguru
Men nemen een blok hout op dikte gezaagd van 90Km/pu en een baksteen en uw heeft uw eigen mechanische CC .....
Ohhwwww kan t leven soms simpel zijn...

Vroeguh om @ertromp zijn woorden te gebruiken ging ik op de motorfiets op vakantie en moest ik wel 400 tot 800Km mijn hand in één stand houden om dezelfde snelheid te behouden....
Want tsja die hadde ook geen CC....:wavecry:

Dus tsja ff geen mietje zijn en lekker op de manier van Opa op vakantie, en die had ook nog geen rem en stuurbekrachtiging.....:pieker::pardon:
 

Okki

Donateur
We worden te verwend met al die rijhulpen...straks kan (wil) niemand meer zonder....

(ik rij overigens bijna nooit met cc, mijn rechtervoet is cc)
 

EdK

Forumguru
De standaard CC is een genot, zeker op lange afstanden en toen me vorige bedrijfswagen 2e hands werd aangeschaft zat het er niet in !
Maar had heel snel voor elkaar dat ik naar VAG Techniek kon om het in te laten bouwen omdat het volgens de dealer niet kon omdat hij net een half jaar te oud was ....Duhhhh
Maar indien stuk om dan niet te rijden dat vind ik weer te ver gaan...
 

Canon-Eye

Forumguru
De standaard CC is een genot, zeker op lange afstanden
Ik heb in 1988 een VDO Tempostat cruisecontrol laten inbouwen in mijn toenmalige dienstauto (Audi80) en ben er sindsdien een enthousiast gebruiker van. En zeker niet alleen op lange ritten, maar ook op stadstrajecten als hulpmiddel om snelheidsbekeuringen te voorkomen.
Die eerste CC is vervolgens steeds overgebouwd in volgende auto's totdat ik in 2002 de eerste nieuwe auto met fabrieks-CC kreeg: de Fabia Combi 1.4 MPI Elegance.
 

CharlesTucker

Forumguru
Cruise Control is een van de weinige rijhulpen die ik wel kan waarderen, maar gebruik 'm alleen als het rustig is. Afgelopen vakantie veel "Route nationale" gerden, lange rustige stukken met 90 of 110 km/u. Dan gebruik ik die CC wel. Maar ik zou zeker m'n vakantie er niet door laten bederven als ie het niet zou doen.

Alle andere rijhulpen hoeven voor mij niet, totdat ze zo ver ontwikkeld zijn dat ik er volledig op kan (en wettelijk mag!!) vertrouwen zodat ik wat anders kan gaan doen, boekje lezen of zo.

Maar, is het de dealer nog gelukt? Altijd balen als er iets stuk gaat een dag voor je vakantie. Ik hoop dat je er toch van kunt genieten. Ik heb het zelf gehad met de motor (terugkerende noodloop, bleek EGR-klep te zijn), en daar valt helaas niet mee te leven tijdens de vakantie. Via de dealer toen maar een andere auto gehuurd, toevallig van een type wat op de shortlist stond voor een nieuwe. Dat was dus een mooie "proefrit" van 4500 kilometer, door 8 landen ... (het is 'm niet geworden)
 

Bakkertje

Forumguru
Ik rijd eigenlijk altijd op de ACC.
Overigens zou je hem ook op limiter kunnen zetten en dan gewoon je voet op het gas houden, dan hoef je de snelheid in ieder geval niet in de gaten te houden. (alleen effe zorgen dat je afstand houdt..)
 

hendrik38

Forumguru
Ik heb een haat liefde verhouding met de ACC. In de randstad vind ik het niet plezierig, m.n. door weggedrag medeweggebruikers. Buiten de randstad werkt het mooi. Jammer als het niet opgelost is voor de vakantie, maar idd gewoon lekker op pad gaan.
 

Antera

Donateur
Benieuwd of ze het nog hebben opgelost?

ACC heeft een radar en de Lane assist een Camera dus zijn 2 aparte onderdelen die daarmee werken. Of je moet TJA hebben misschien dat dat dan voor beide een issue geeft.
 
Bovenaan Onderaan