Sensor kofferbak

Alice68

Nieuw lid
Hallo,
Ik heb een Skoda superb uit 2009 en onze kofferklep wil alleen maar open met kleine klep , grote klep wil niet, nu blijkt de sensor kapot te zijn en waar zou ik die kunnen krijgen.

ertromp

Forumguru
Als je de sensor kunt zien staat er veelal een onderdeelnummer op. Daar even op het www op zoeken. Zal waarschijnlijk beginnen met 3T en dan een serie cijfers.
Een echte VAG dealer heeft vaak een onderdelenbalie en mijn ervaring is dat ze je daar echt wel verder willen helpen. Bij welke dealer/plaats was dit?

Tees

Donateur
Ik snap t nog niet helemaal, maar de 'sensor' voor klep open/dicht is toch gewoon een microswitch in t slot? Dus dan zou ik denken dat je t slot moet vervangen? Meest recente onderdeelnummer daarvan is 8R0827505A.

Ik begrijp ook niet helemaal waarom een dealer of garage je hiermee niet wilt helpen. Ik snap het als een garage niet een onderdeel los aan je wil verkopen, en sommige dealers hebben geen onderdelen balie/voorraad en doen dat ook niet, maar een voorraadhoudende dealer zou je gewoon moeten helpen.

hemi24

Forumguru
Heeft het mechanisme van de dubbele klep wel altijd goed gewerkt?
Kan één van de beide motoren zijn die het scharnierpunt van de kleine klep fixeren.
Misschien even laten uitlezen van de foutmelding?

eriktv

Forumguru
Met de Onderdelendienst van Century, waar @hemi24 naar verwijst, heb ik intussen al een stuk of vijf goede ervaringen. Je kunt een online formulier invullen en dan met omschrijving, foto’s of onderdeelnummer (net wat je hebt) een prijsopgave vragen. Ze checken aan de hand van je VIN of het onderdeel bij jouw auto past.

Bovenaan Onderaan