Sensor achterklep defect?

Fr0ns

Lid
Goedemiddag,

Het ontbreekt me een beetje aan juiste terminologie / inzichten om hier op een zinnige manier naar te kijken dus ik hoop dat jullie me een kant op kunnen duwen.

Al enige tijd merk ik dat als ik mijn Octavia 2f via de sleutel ontgrendel en enkel de kofferbak open hij na enige tijd weer op het alarm springt, vaak als ik net even iets naar binnen aan het sjouwen ben met de klep nog open waarna het alarm vaak ook nog een keer afgaat. Nu weet ik dat als de auto registreert dat er geen deur geopend is hij automatisch weer op slot gaat.

Mijn conclusie zou dan zijn dat de auto niet registreert dat de kofferbak wordt geopend, alarm springt er weer op en gaat vervolgens af doordat ik in de kofferbak aan het hannesen ben. Is dat een logische redenatie? Is hier zelf ook iets aan te doen en is dat ook nog een beetje betaalbaar ;) ?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Tees

Donateur
Ja, dat is een logische redenatie. Als je een Maxidot hebt zou je ter controle nog even in de Maxidot kunnen kijken of ie weergeeft dat de achterklep dicht is terwijl die open moet zijn. Dat zou bevestigen dat de microswitch in het achterklepslot niet meer goed werkt, óf dat er een kabelbreuk in zit.

Allebei komt wel eens voor, slot vervangen is niet duur en goed zelf te doen. Als dat het niet oplost, zal het een kabelbreuk zijn rond de aansluiting van de klep aan de carrosserie, dat is wat meer gepriegel om te fixen.

Onderdeelnummer van het slot is 1Z9827511C.

Fr0ns

Lid
Goeie tip, ik zal morgen even in de Maxidot kijken wat die aangeeft. Bedankt!

Wat is een handige manier om aan dergelijke onderdeelnummers te komen? Iets van een Haynes handleiding?

Bovenaan Onderaan