Selectieve Kessy mogelijk?

Fonzer

Lid
Met Kessy op de Octavia 3 is de kofferklep tijdens het uitstappen of vóór het wegrijden niet op slot. Op die momenten kan men dus de kostbare apparatuur uit de koffer roven. Is het mogelijk de kofferklep niet in het ‘kessy systeem’ op te nemen? Dus graag de kofferklep uitsluitend ver-/ontgrendelen met de knop op de afstandsbediening. De dealer ziet niet direct mogelijkheden, maar die is mogelijk niet helemaal op de hoogte van de vele opties die VCDS biedt. Is dit er ook een van?
 

Canon-Eye

Forumguru
Met Kessy op de Octavia 3 is de kofferklep tijdens het uitstappen of vóór het wegrijden niet op slot.
Dat is toch niet anders dan zonder KESSY, dus met een gewone afstandbediende centrale vergrendeling in standaard uitvoering?

Bij mij zit de koffer overigens wel op slot, merkte ik ooit toen mijn vrouw rechts was uitgestapt en een boodschappentas uit de koffer wilde halen. De klep wilde pas open nadat ik even het linkerportier had geopend en weer dichtgetrokken. Houdt dus in dat-ie sowieso van slot gaat op het moment dat ik ga uitstappen, maar ik heb dat nog nooit als een probleem ervaren. Al was het maar omdat ik gewend ben om mijn lading - en zeker kostbare spullen zoals fotoapparatuur - even behoorlijk te zekeren (beroepsdeformatie?). Dat maakt het lastig om in die paar seconden succesvol toe te slaan.

Dat doe ik trouwens ook als de foto- of laptoptas op de achterbank staat: er gaat een veiligheidsgordel omheen én door het handvat, dus bij een verkeerslicht de deur openrukken en meesnaaien is er niet bij.
 

Joske

Forumguru
Stel de wagen eens in dat enkel het rijdersportier van slot gaat? Volgens mij blijft de koffer dan ook op slot.
CAR- setup- ....
 

Fonzer

Lid
Dat zou een optie kunnen zijn, maar is nog niet helemaal wat ik bedoel. In die instelling vegrendeld de kofferklep pas wanneer er boven een bepaalde snelheid is gereden.

Anders gezegd, zou ik met de kessy alleen de portieren willen laten ontgrendelen. Misschien vloeken in de kerk, maar bij de vorige Ford Mondeo (welliswaar zonder kessy, of hoe Ford dat ook mag noemen) kon dit, na wat gevogel door de dealer, wel. De knop ontgrendelen ontgrendelde alleen de portieren. Voor het ontgrendelen van de kofferklep moest dan specifiek de kofferklep-knop ingedrukt worden. Bij het dichtgooien van de klep vergrendelde deze dan ook weer meteen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Is het niet mogelijk om alleen het bestuurdersportier te ontgrendelen?

Mij staat bij dat die keuzemogelijkheid werd geïntroduceerd naar aanleiding van de kidnap van G.J. Heijn, omdat de kidnapper aan de recherkant tegelijk met hem instapte toen hij op z'n oprit de Audi ontgrendelde.
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Je kan toch in je menu dat aanpassen bij openen en sluiten. Als je dat omzet werkt eht dan ook niet?
 

Antera

Donateur
ik zie nu dat het om de achterklep gaat niet om de portieren. En nu de vraag hoe heb je getest dat de klep open kan als je rijd? Als je uit de auto stapt en je hebt de sleutel op zak dan kan je altijd de klep open maken. Hij ziet dat jij de sleutel op zak hebt daarnaast als je rijd en je deuren zijn op slot dan moet iemand anders proberen de klep te openen.

dit zou getest moeten worden als ik weer eens een auto met zon klep heb
 

Marcooctavia

Forumguru
Als je auto op slot is en er wil iemand je kofferbak openen die geen sleutel op zak heeft.
Dan blijft je kofferbak gewoon op slot.
En als je niet wil dat al je deuren openen dan kies je dat in je menu en gaat enkel jou deur open.
Dat zou zo moeten werken bij elke Skoda met kessy.

Marco.
 

rouwehand

Senior Member
Wanneer het contact is ingeschakeld (motor draait) en alle portieren zijn dicht, gaat de achterklep niet open als die van buitenaf wordt bediend (in mijn geval, een elektrische achterklep).
Wel kan ik in dan van binnenuit, via de knop op de middenconsole, de achterklep automatisch openen & sluiten.
 
Bovenaan Onderaan