Seat Leon 1.5 tsi - terug naar VAG

dirksan

Actief lid
Na 4 jaar en 100.000 km met de lease BMW Active Tourer mochten we weer wat anders kiezen.
Nooit graag gereden met de BMW. Het grootste nadeel volgens mij was de dode hoek van de A-stijl.

Na testritten met oa de Ford Focus ST Line is het uiteindelijk de Seat Leon 1.5 tsi DSG 150 pk geworden.
Waarom gekozen voor de Seat:
- Ik vind de Seat mooier dan de huidige GolF.
- Er staan reeds 2 OS3 RS voor de deur + tussen 2013 en 2018 met een s2 lease gereden.
- Die ronde versnellingspook in Ford Focus ST line vind ik niet echt mijn ding.
- Na 6 maand wacht ik nog steeds op een offerte voor de Ford.

Kenmerken de Leon 5D FR 1.5 eTSI 150pk (110kW) DSG 7v Mild Hybrid
- Magneticgrijs
- Pack Comfort Drive & Park
- Predictive Adaptive Cruise Control
- Light Assist (High Beam Assist)
– Verkeersbordherkenning
- Park Assist
- Parkeersensoren vooraan
- Parkeersensoren achteraan
- Zwarte dakhemel
- Doorlopende LED sfeerverlichting (Wrap Around Light)
- BEATS Audio Sound System
- Glossy Black Pack
- Panoramisch open dak
- Pack Winter
- Full LED
- Welcome light in de buitenspiegels
- Volledige LED strip achteraan (eye catcher !!)
- Dynamische knipperlichten achteraan



Eerste indrukken :
  • drive by wire : ondanks het formaat toch wel handig
  • Beats Audio Sound System: minder dan de Canton van de Octavia en heel wat minder dan de Harman Kardon van de BMW
  • Android auto draadloos
  • verbruik: aangenaam verrast : +/- 5,6 l/100km - da's minder dan de BMW diesel
 

Timmer

Donateur
De leon is ook een leuke wagen, rijdt gewoon goed.
Gek dat Ford na 6maanden nog steeds geen offerte gemaakt heeft, maar die moeten ze nu niet meer opsturen :D

ik kreeg het even wat benauwd als ik je profielfoto zag en 'kortenberg', de anonieme van Steenokkerzeel is ook zo een zwarte RS, 1-WUJ-... dacht ik... :shutup:
 

sitechris

Donateur
Feli met de Leon. Fijne daily! De kritiek op Beats-audio herken ik van de Cupra R. Echt heel blikkerig geluid. In Polo van mijn vriendin klinkt de Beats wel iets beter, maar idd geen match met HK van BMW
 

Rosinfield

† In Memoriam
Bij mij zit er ook Beats in. Idd niet geweldig, maar dat kun je ook moeilijk verwachten voor die prijs. Wat (enorm) scheelt voor een redelijk resultaat, is de juiste niet in eerste instantie voor de hand liggende instelling: bas op 0 of zelfs nog lager en balanskruis midden op de achterbank.
 

JeSko

Forumguru
Begrijp echt niet dat zulke systemen, die al een fabrieksupgrade op zich zouden moeten zijn (Beats, Canton etc) zo slecht zouden presteren? Of ik ben niks gewend maar mijn standaard geluidssysteem in de Superb is prima, dan heb ik nog niet het af fabriek geüpgrade sound system van Skoda.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het is dan wel meer dan standaard, maar voor die prijs kun je natuurlijk geen super audio verwachten. Voor mij voldoet het prima
 

EdK

Forumguru
@JeSko ik heb ook geen update gehad en ik ben ook tevreden met de unit.
Geluid is voor mij meer dan voldoende instelbaar en klank wat uit de speakers komt is ook goed
En kaartmateriaal loopt misschien iets achter, maar gek genoeg kom ik toch overal waar ik me naar toe laat praten door het Navi systeem
En de straat waar neef van me woont in Galmere staat ook niet in kaartmateriaal ( ook niet in Google) maar weet het toch elke keer weer te vinden....:koffie::pieker:
 

dirksan

Actief lid
Natuurlijk is klank van de standaard audio ok maar muziek in de auto in een beeje mijn dada.
Lang geleden begonnen met een radio-cassette speler van Clarion die het moeilijk had op kasseien ;)
Een Blaupunkt radio-cassette die je volledig uit het dashboard kon trekken, met de wipzaag gaten maken in de hoedenplank om Pioneer speakers te monteren, een Alpine cd-speler die zelfs mp3 kon afspelen,enz...

De eerste keer Thunderstruck van AC/DC in de BMW met de Harman Kardon speakers, da gaan we niet vlug vergeten ;)
 

sitechris

Donateur
De standaardaudio in de nieuwe Polo vond ik minstens van dezelfde kwaliteit als de Beats. Voor een standaardset vond ik die best al goed. Terwijl de Beats voor een upgradeset vrij matig is.
 

dirksan

Actief lid
Enkele foto's :
QZp3Mld.jpg

Py4g7b9.jpg[

ebb9uR9.jpg[
 
Bovenaan Onderaan