Seat Ibiza 1.4 Trendstyle, kopen of niet ??

elcocheSKODA

Actief lid
Beste forumleden,

Op dit moment ben ik aan het overwegen om onze tweede auto, zijnde een VW Lupo, in te ruilen voor het actiemodell van de SEAT, de Ibiza Trendstyle.
Seat heeft wat mij betreft met de trendstyle een super aanbieding in het programma. Zie bijgevoegde link.

Seat Ibiza Trendstyle

Wat vinden jullie hiervan??
crazy.gif



P.S. Als de koop doorgaat zal dit bij VanderVelden zijn !!!
xyxthumbs.gif
 

elcocheSKODA

Actief lid
Hebben we uiteraard ook aangedacht, maar aangezien het de auto is waar mijn vrouw meestal in zal rijden, is haar voorkeur doorslaggevend.
Beiden vinden we de Ibiza er sportiever en vlotter uitzien dan de Fabia. Waarmee ik niets wil zeggen over de kwaliteiten van de auto's.
Gezien echter de scherpe prijs van de Ibiza is deze nagenoeg even duur als een vergelijkbare Fabia. Dan zal dus de keuze op het uiterlijk gaan gebeuren.
 

Roli

Lid
Zelf was ik voor ik met skoda in aanraking kwam een echte seat freak. Dus ik kan de keuze tussen een Ibiza en een Fabia goed begrijpen.
Echter snap ik niet echt wat er nou zo bijzonder is aan de aanbieding,
# 15 " lichtmetalen velgen

# Cruise control

# Spiegelhuizen en deurgrepen in carrosseriekleu

Zijn dat de enige opties die behoren tot de trend-line pakket?

even wat anders..... De vrouw al eens naar de Suzuki Swift laten kijken?
 

Rallye

Forumguru
Ik vind de SEAT er ook sportiever uitzien dan de Fabia. De SEAT is alleen wel wat "plastic-ig" van binnen.
 

elcocheSKODA

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Roli</font><hr />

Echter snap ik niet echt wat er nou zo bijzonder is aan de aanbieding,
# 15 " lichtmetalen velgen
# Cruise control
# Spiegelhuizen en deurgrepen in carrosseriekleur

Zijn dat de enige opties die behoren tot de trend-line pakket?

[/ QUOTE ]

Volgens de flyer van SEAT behoort ook een airconditioning tot de uitrusting.

Ook ik van SEAT ben overgestapt.
Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar auto's van het VAG concern.
 

Exciter

Administrator
Had een paar weken lang een Ibiza als leenauto, toen onze eerste Fabia op zijn kop lag.

Zowel mijn vrouw als ik telden we de dagen af, dat we van dat "kreng" weer verlost waren.
De kwaliteit was veel minder, ruimte veel minder, rijgedrag VEEL VEEL minder...
Dat interieur is naar, zei zij. (kon ik alleen bevestigen.)
Elke drempel was een probleem, als we hem namen met de zelfde snelheid, dat we met de Fabia makkelijk konden doen.
Terwijl we ons in de Fabia een heer (of een dame) voelen, was het gevoel in de Ibiza meer vergelijkbaar met een kwetsbare Barbie-pop in haar Barbie-minicar. Ik kan het niet echt goed nader verklaren, dat gevoel was er gewoon.

Nu nog als we een Ibiza zien rijden, kijken we elkaar aan en weten gelijk, waar de ander aan denkt.
Voor ons niet meer, als het kan.
 
Ik ben een tevreden (zakelijke) Ibiza rijder die binnenkort overstapt op een Octavia Combo vanwege de ruimte. Ibiza is een prima kar. Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren, laat je niet te snel leiden door meningen van anderen. Maak een uitgebreide testrit in zowel een Ibiza als in een Fabia. Maak dan een keuze op basis van jullie ervaringen met beide modellen. Succes!
 

elcocheSKODA

Actief lid
Vandaag is na een ronde langs diverse SEAT dealers, de kogel door de kerk gegaan.

Besteld:
Ibiza Trendstyle 1.4 3 deurs
Magic Zwart
Chrome grille
Chrome strip achter
Geborstelde aluminium ringen rond de luchtuitstroom openingen

Gekocht bij Auto Noordhoek te Den Bosch.

Levering in januari 2007.

Autoservice Van der Velden (Benthuizen), Hensgens (Roermond), Autoservice De Groot (Meerkerk) en niet ten laatste Auto Primair (Sittard) bedankt voor jullie aanboden. Mogelijk dat we een volgende keer tot zaken kunnen komen.
 

Mariusz

Nieuw lid
Gefeliciteerd met je koop. Mijn ma rijdt al een paar jaar in een ibiza 1.4 75 pk en de auto stuurt en schakelt prima. Alleen de koppeling is een draconisch ding, met een aangrijpingstraject ipv -punt. Gevolg: een altijd schokkende auto bij optrekken. En nee, in mn okki heb ik nergens last van dus aan mijn slechte koppelkwaliteit zal het wel niet liggen
tongue.gif
Maar ik hoop dat ze dat er nu wel uitgehaald hebben! De nieuwe styling is erg stoer!
 
Bovenaan Onderaan