Seat eend in de Skoda bijt

My1stIbi

Actief lid
Hoewel ik geen Skoda bezitter ben heb ik me toch maar aangemeld voor dit forum. Sinds augustus vorig jaar rij ik een Seat Ibiza ST 1.2 TDi Ecomotive en ben daarom de laatste tijd actief op seat-online.nl. Met de aanschaf van de auto heb ik ook een VCDS-kabel gekocht omdat het me leuk leek zelf instellingen aan de auto te kunnen aanpassen. Ik heb hier ook een pdf voor gemaakt, zie m´n ¨handtekening¨.

Ik heb het vermoeden dat de Fabia II Greenline en m´n Ibiza meer delen dan alleen dezelfde motor. En omdat m´n buurman recent z´n Fabia GL ´gekregen´ heeft ben ik alleen maar nieuwsgieriger geworden :)

Ik hoop hier dus wat te leren maar mogelijk ook mensen te helpen, met VCDS bv. :)

Verder rij ik al een tijdje op deze planeet rond, in het verleden voornamelijk met Citroëns.
Toen ik ´klein´ was ook wel gesleuteld aan auto´s, bij gebrek aan warme garage en handigheid doe ik dat al een aantal jaren niet meer.

Voor wie verder wil lezen, een link naar m´n showroom pagina op SO, met foto´s. :winkie:

Welkom hier op dit gezellige forum, geef niks dat je geen skoda hebt er zijn de meer die "vreemd" rijden ;)

My1stIbi

Actief lid
Dank voor je welkom en de geruststelling :) 't Had niet veel gescheeld of we hadden de Fabia GL gereden. Maar we vielen toch ook wel een beetje voor de lijnen van de Ibi.
En meestal rij ik niet zo vreemd hoor:1761:

My1stIbi

Actief lid
Dank je! Wit is ook zo wit ;) (las net je post bij harryS)
Deze kleur blauw (Nayara noemen ze dat bij Seat) met de metaal kleur van de rails en de velgen vonden wij eigenlijk ook wel mooi, al hebben we ook aan Track Grey (naar antrachiet neigend grijs) en Dakota Rood gedacht. De grijze dan met chroom accenten oid. Maar blij dat we voor deze kleur zijn gegaan.

Ten eerste is het zo besmettelijk en ten tweede zie je nu overal witte auto's, nee voor mij geen witte auto.
ik vind persoonlijk ook dat oranje wel mooi bij seat, een vriendin van mij heeft een zo'n oranje ibiza met 3 deuren en een zwart dak.

My1stIbi

Actief lid
Heeft Skoda ook niet zoiets voor de Fabia? Carrosserie in de ene kleur en 't dak een ander kleurtje.
Oranje en zwart kleuren inderdaad ook goed. En dan nog velgen met een oranje accent oid, tja er is veel moois :)
Bedoel je deze:
Seat-Ibiza-sportcoupe_165.jpg

Bovenaan Onderaan