SD sloten of HHD van radio bereikbaar via WIFI

Bakkertje

Forumguru
Het streamen vanaf de SD kaart via wifi zal niet gaan. Ik zou ook niet weten waarom die optie überhaupt ingebouwd zou moeten worden. Als je media af wilt spelen van de SD kaart doe je dat toch gewoon op de Columbus / Amundsen??

Alle andere functionele toepassingen kun je veel beter met de eerder genoemde oplossingen doen.

Ow ja, dit soort dingen vragen bij een dealer vind ik echt heel dapper!! :deuk::deuk::deuk::deuk:

Na levering van mijn Passat heb ik de dealer juist uit mogen leggen hoe het zit met wifi rsap en dergelijke.. Hadden ze het vante voren maar geweten dan had ik voor 61 euro de simhouder besteld bij VW (de rsap functionaliteit heb je anders niet en voor wifi aan boord moet ik nu een dongle in de usb aansluiting steken a 79 euro..)

Tassin

Forumguru
FAT32 kan schijven aan tot 2 TB, maar heeft wel als beperking een maximale bestandsgrootte van 4 GB. Geen probleem voor muziek, maar voor films in hogere kwaliteit kan dit een probleem vormen.

andrehj

Forumguru
Inderdaad. Als je een HDD aan je MDI hangt moet je die ook als FAT32 formateren. En ook daar is 500 GB geen probleem.

Feo

Actief lid
Ook een oplossing: leg een Seagate Wireless mobiele harddisk in je dashboardkastje. Dan kun je 2 verschillende films naar 2 tablets tegelijkertijd streamen. Je hebt geen dataverbruik. Er is een rechtstreekse draadloze verbinding tussen tablet en Seagate, door te verbinden met de wifi-ssid van de Seagate. .

Naar deze oplossing ben ik toevallig ook aan het kijken, lijkt me idd een mooie oplossing voor de lange vakantie ritten.

Heb jij ervaring met het volgende, heb dit nl nog niet duidelijk uitgelegd kunnen terugvinden: kan ik deze ook in de auto opladen via USB en tegelijkertijd streamen? Ik heb nl reviews gelezen waar men zegt dat tijdens opladen de streaming functie uitgeschakeld wordt...

Darkside

Forumguru
Of je kijkt eens bij Western Digital. Die hebben een model met USB 3.0 (wat toch weeral een pak sneller is dan 2.0).
Volgens mij heeft de O3 gewoon een USB 2 aansluiting. Dat zou dus geen extra snelheid moeten opleveren.
Verder gebruik ik een 128GB SD kaartje met FAT32. Werkt perfect.

Verder heb je ook nog Wifi SD kaartjes (maar die zijn volgens mij qua grootte beperkt)

Tassin

Forumguru
Snelheidsvoordeel van USB 3.0 benut je wanneer je je disk volpompt vanaf je pc (of NAS, ...). Om af te spelen volstaat 2.0 uiteraard.

barthoefs

Senior Member
Ik heb ook de columbus besteld, maar wanneer kan ik nu dat LTE slot gebruiken? Ik vond de optie WIFI niet echt terug op de optie lijst. Alleen Smartlink (heb ik) en Smartgate (heb ik niet). Of heb je gewoon altijd dat slot?

Ik denk dat de beste optie hiervoor is om een SD kaart met WiFi functionaliteit in de auto te stoppen. Je navigatie kan gewoon vanaf de SD-kaart lezen, en door je IPad te verbinden de WiFi van de SD kaart kun je op die manier een film streamen naar je IPad. Je kunt dan uiteraard niet tegelijkertijd gebruik maken van de WiFi van de auto, omdat je IPad maar één WiFi verbinding tegelijkertijd kan hebben. Mij lijkt het inderdaad niet mogelijk om via de Simkaart van de auto verbinding te maken met de SD-kaart in de auto. Thuis is een NAS namelijk direct verbonden met de router, en ik verwacht niet dat de Simkaart direct verbonden is met de SD-kaart in de auto. Dit weet ik uiteraard niet zeker, want mijn Fabia 2 Greenline beschikt niet over een simkaart slotje helaas... ;)

Bakkertje

Forumguru
Ik heb ook de columbus besteld, maar wanneer kan ik nu dat LTE slot gebruiken? Ik vond de optie WIFI niet echt terug op de optie lijst. Alleen Smartlink (heb ik) en Smartgate (heb ik niet). Of heb je gewoon altijd dat slot?

Het SIM slot kun je gebruiken om een SIM kaart te plaatsen en daarmee kun je Internet via wifi aanzetten in de auto dat kan ook via RSAP dat werkt met bepaalde Android toestellen.

thijskok

Senior Member
Hmmm lijkt er dus op dat het niet mogelijk is. Misschien ben ik geek genoeg om eens te rommelen als ik de SIII heb ontvangen.

Bovenaan Onderaan