SD sloten of HHD van radio bereikbaar via WIFI

thijskok

Senior Member
Wifi is een optie voor de SIII en ik vroeg mij af of het mogelijk is om de locale media te benaderen via het interne netwerk die je hiermee op zet. (technisch verhaal maar sommigen zullen mijn vraag begrijpen hoop ik)
De dealer waar ik de auto heb besteld keek mij aan alsof ik van Mars kwam en ik hoop dat er hier op het forum mensen zijn die dit kunnen checken.

Om het niet te technisch te maken; Wifi in de SIII bied je de mogelijkheid om in combinatie met een SIM kaart (thuis is dit je modem) het internet op te kunt. Dit is vergelijkbaar met je netwerk thuis waar sommige mensen tevens een netwerk attached storage (NAS) in hebben gezet (lees de hhd in de SIII of SD kaart sloten in dashboardkastje).

Als de interne radio ook verbonden is met dit netwerk in de auto zou het misschien mogelijk zijn om de sd sloten te bereiken (als zijnde de NAS van thuis). Op die manier kun je films afspelen op een mobile device (tabled op de achterbank bijvoorbeeld) die op een SD kaart staan die je in het SDslot stopt.

Ik weet dat dit een grote gok is maar wie weet.
 

tr7

Actief lid
Klinkt interessant en aannemelijk. Ben ik wel benieuwd naar.
(Trouwens (off topic): de SD-slots werken met max. 32GB SDHC. Indien je een grotere SDXC in een USB-adapter aansluit werkt dit via de USB-poort wel.)
 

louike

Actief lid
@thijskok: interessant idee!
Als dat kan, dan zou het misschien ook interessant zijn om met je Columbus te connecten op je thuisnetwerk. Bv WIFI op de oprit, en vanaf je NAS thuis de HDD op je Columbus volzetten (films, muziek).
Of nog beter, vanaf je IPAD op de achterbank van je Superb op je car WIFI connecten en outbound via 4G via car SIM een connectie naar je thuisnetwerk/NAS opzetten. Dan kan je binnenhalen wat je wilt van je thuisnetwerk, of zelfs streamen als je datalimiet dat toestaat ;)
Ik ben geen expert, en weet niet of dit gaat werken, maar het lijkt me dat de Columbus helemaal gewoon een stroom dataverkeer van internet naar jouw IPAD doorzet, net als dat bij internet verkeer zou gaan.... Lijkt me dat dat zou moeten kunnen... Kost wel MBtjes ;)
 
Laatst bewerkt:

coreza01

Forumguru
Er zijn programma's zat waarmee je met je thuisnetwerk op afstand verbinding kan maken. Ik heb zelf een Synology systeem thuis en via iPhone/iPad kan ik via een internetverbinding en een app van Synologyverbinding maken met mijn NAS thuis. Van wat ik tot nu toe gelezen heb kan de Columbus met WIFI en dus ook een kaartslot een dataverbinding opzetten. Deze zou dan werken als een modem, je maakt verbinding met je iPhone/iPad en via een speciale app kan je dan de data van je NAS naarje iPhone/iPad streamen. Dus zolang je maar voldoende MB's hebt is dit wel een oplossing. Ik kan het volgende week wel testen ;)
 

hemi24

Forumguru
Klinkt interessant en aannemelijk. Ben ik wel benieuwd naar.
(Trouwens (off topic): de SD-slots werken met max. 32GB SDHC. Indien je een grotere SDXC in een USB-adapter aansluit werkt dit via de USB-poort wel.)

Ook via de sd-slots...
 

thijskok

Senior Member
Persoonlijk denk ik niet dat de radio in staat is om te streamen. Daar is veel rekenmachine voor nodig en de nodige software. Wel zou het mooi zijn als je vanaf een iPad oid de locatie met films kan benaderen. Zo kun je dan met een player op je mobile device de file afspelen.

Al iemand geprobeerd ?
 

Odin

Senior Member
Nou ben ik geen apple fan. Maar is het niet gewoon veel simpeler om thuis een filmpje en wat muziek op die ipad te zetten?
Streamen lijkt me lastig met de standaard radio. Via wifi de sd benaderen als een netwerk disk is wellicht mogelijk, maar dan nog vraag ik me af wat de meerwaarde is.
 

Endja

Senior Member
Ik weet niet welke sd'kaarten jullie gebruiken maar om een simpel 720p filmpje naar de ipad te streamen heb je al 4Mbps nodig, weet niet of die 'processor' en de lezer dit gewoon zijn.
 

Schep

Forumguru
Wel zou het mooi zijn als je vanaf een iPad oid de locatie met films kan benaderen. Zo kun je dan met een player op je mobile device de file afspelen.
Standaard zal het er sowieso niet op zitten, en je hebt een SMB share nodig (of vergelijkbaar) om bij je files te kunnen komen via het netwerk. Dan is nog de vraag hoe de folderstructuur op de Columbus er uit ziet, en of je daar ook maar iets mee kunt.

Met wat (nee, heel veel) nerdy hackwerk is het vast mogelijk. De Columbus draait op Windows CE en heeft een Telechips TCC 8801 (Cortex A8) aan bord. Windows CE is in principe klaar om een SMB share aan te kunnen, en met 512 MB Ram en Cortex A8 processor op 2,12 Ghz moet het allemaal wel kunnen om een share op te zetten.

Je moet echter wel een enorme geek zijn om dit netjes voor elkaar te krijgen, met als risico dat je je navi niet lekker kunt gebruiken. Ik ga me er in elk geval niet druk om maken ;)

Transcoding (dus Air Video, Plex of XBMC op je iPad) kun je vergeten. Daar is de processorkracht en het memory domweg niet voor aanwezig. Vanaf een iPad een filmpje streamen die op je SD kaart of HD in de Skoda zit kun je dus wel vergeten.
 
  • Leuk
Waarderingen: tr7

MichielN

Nieuw lid
Ook een oplossing: leg een Seagate Wireless mobiele harddisk in je dashboardkastje. Dan kun je 2 verschillende films naar 2 tablets tegelijkertijd streamen. Je hebt geen dataverbruik. Er is een rechtstreekse draadloze verbinding tussen tablet en Seagate, door te verbinden met de wifi-ssid van de Seagate. Er zijn overigens meerdere aanbieders van dergelijke oplossingen. Ik heb de Seagate de hele zomervakantie gebruikt. Niet alleen in de auto, ook in de hotelkamers.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan