SD kaart of harde schijf via MDI op Amundsen+

Volgende week wordt mijn O2 combi afgeleverd, ambition BL met Amundsen+

Ik heb er ook een MDI bij (zat in pakket). Ik heb zelf geen Iphone. Waar ik tussen twijfel is het volgende: ik heb circa 14 gigabyte aan muziek. Dat past prima op een sd kaartje. Heeft MDI nog voordelen als ik bijvoorbeeld een USB stick aansluit op de MDI ipv een SD kaartje rechtstreeks in de Amundsen+? Gaat het via MDI bijvoorbeeld sneller. Of werken ID3 tags wel via MDI?

Een 2e vraag is: ik weet dat ID3 tags niet werken via sd kaartje (erg slecht trouwens...). Ik ga ervan uit dat playlistst (.m3u) wel werken vanaf SD kaartje. Kan iemand dat bevestigen?
 

Darkside

Forumguru
Heb nog nooit een SD kaartje getest in de columbus. Werk zelf met een externe HD. En daar werken de ID3 tags prima op.
Dat wil zeggen het uitlezen van artiest, album en nummer.
Het is niet mogelijk om te sorteren op artiest of album op basis van de ID3 tags (zoals bv een iPod dat kan).
Kwa snelheid verwacht ik geen verschil eigenlijk.
Heb destijds gekozen voor een HD omdat ik al richting de 32gb aan muziek data ging. En omdat een SD kaartje relatief duur is. (heb 55,- betaald voor mijn 320gb hd).
Maar als je nog genoeg ruimte hebt om te groeien kan je denk ik gewoon een SD kaartje gebruiken
 

hemi24

Forumguru
ID3-tags werken vanaf SD-kaart, evenals vanaf een ipod, USB-stick of een eigen gebrande CD met mp3's.

Snelheid zal afhangen van de leessnelheid van de gebruikte media en de unit zelf.

Qua shuffel/mix werkt de ipod beter dan bijv. de HDD
 

Bakkertje

Forumguru
MDI heeft geen voordelen ten opzicht van SD. Playlist werkt inderdaad, maar dan gaat ie daarna alsnog de losse nummers afspelen. Of je moet je m3u bestanden in een aparte map neerzetten, dat bedenk ik eigenlijk ook nu pas nu ik het schrijf. Wellicht eens proberen.
De snelheid is ook prima, ik heb er een class 4 SD kaart inzitten en dat gaat prima. Wat ik wel heb is een heel klein hikje tussen 2 nummers die aan elkaar gemixt zijn. Als je de juiste M3U bestanden gebruikt kun je dat volgens mij oplossen. Het is een dusdanig korte onderbreking dat ik me er nog niet druk om heb gemaakt en dus ook nog niet uitgezocht.

SD vind ik persoonlijk meer dan genoeg. Er kan een 32 GB SD kaart in dus daar kun je die 14 GB makkelijk op kwijt :D
 
Bovenaan Onderaan