SD Kaart capaciteit Amudsen

Door model 2012 staan alle kaarten al geinstalleerd op een stukje intern flash geheugen binnen het navigatiesysteem. Hierdoor zijn de CDs overbodig geworden en hoeven ze ook niet meer gekopieerd te worden op een SD kaart als je de cd-speler wilde gebruiken tijdens navigeren.

Nu is hierdoor de SD kaart sleuf weer vrij om bijvoorbeeld muziek op een SD-kaart te zetten. Weet iemand wat de maximale opslagcapaciteit is welke er in kan? Het zou mooi zijn als er bijvoorbeeld een 32GB SD Kaart voor rond de 40 euro in zou kunnen.
 
Door model 2012 staan alle kaarten al geinstalleerd op een stukje intern flash geheugen binnen het navigatiesysteem. Hierdoor zijn de CDs overbodig geworden en hoeven ze ook niet meer gekopieerd te worden op een SD kaart als je de cd-speler wilde gebruiken tijdens navigeren.

Nu is hierdoor de SD kaart sleuf weer vrij om bijvoorbeeld muziek op een SD-kaart te zetten. Weet iemand wat de maximale opslagcapaciteit is welke er in kan? Het zou mooi zijn als er bijvoorbeeld een 32GB SD Kaart voor rond de 40 euro in zou kunnen.

Peeet, zou super zijn als de navigatie intern geregeld zou zijn. Ik heb bij mijn bestelling geinformeerd naar de SD-capaciteit van Amundsen. Die zou 32GB SDHC moeten aankunnen, volgens de dealer dan.
 
Ik heb zelf nog model 2011, en daar zit sinds vandaag een 32GB SDHC kaartje in. Dit werkt zonder problemen.

Ik kan me niet voorstellen dat het bij model 2012 ineens niet meer zou werken...
 
Hallo,

Ik ben met het kopiëren van CD's naar een HD kaart tegen een capaciteit melding aangelopen. Bij het kopiëren van geheel Europa gaf de amundsen de melding dat het geheugen niet toereikend is. Dit ondanks het gebruik van een 16 GB HD kaart. Ik gebruikte hiervoor een 4 GB HD kaart met daarop de Benelux en de hoofdwegen van West-Europa zonder enig problemen. Op de oude kaart stond ook nog veel mp-3 bestanden. Ik heb de nieuwe 16 GB kaart op capaciteit getest op mijn computer en dat gaf geen fout melding. Ik kan er dus van uitgaan dat de fout niet in de HD kaart zit. Verder gezocht naar een oplossing in de gebruiksaanwijzing en of er misschien een beperking is in de hoeveelheid GB die de Navigatie kan opslaan in het intern geheugen, maar daar wordt niks over vermeld. Moet eigenlijk ook geen probleem opleveren omdat het systeem telkens informatie uit het geheugen laadt. Maar waarom gaat het fout? Zijn er meer gebruikers tegen dit probleem opgelopen? De amundsen is een jaar oud.
 

jalex_h

Forumguru
@ osynlig:
Deze fout treed wel vaker op, de reden is niet helemaal duidelijk. De kaart opnieuw formatteren en nogmaals proberen (met de cd die de foutmelding gaf nu als eerste installeren) schijnt te helpen.
Zelf heb ik ook behoorlijk wat landen en ca. 4GB aan mp 3-tjes op een 16 GB kaart staan en dat gaat prima. Amundsen is ook ca. een jaar oud.

Overigens begrijp ik uit je berichtje dat je de cd's van de (meeste) landen ook al geïnstalleerd hebt? In dat geval heb je doorgaande routes niet meer nodig. De doorgaande route-cd is niet anders dan een samenvatting van alle landen-cd's tesamen en je bent dan dubbel aan het installeren.
 
Bovenaan Onderaan