SD Card muziek

Tienenaar

Nieuw lid
Hallo allemaal,
Ben nieuw hier. Binnen 2 weken mag ik mijn nieuwe wagen ophalen, een Octavia 1.2 TSI 86 pk met wat leuke opties erop.
Hij gaat de Bolero radio hebben. En heb gezien dat hiermee het mogelijk is muziek die op een SD card staat af te spelen.
Welk formaat card kan hij maximum aan? Welk formaat moet de muziek zijn ( gebruik iTunes normaal)? En hoe deel ik de card best in?
Kortom, een korte en duidelijke handleiding (want ben niet echt computer nerdy ;) ) zou mij heel erg vooruit helpen.
Alvast bedankt op voorhand!

pr0mo

Lid
Hallo en welkom. Ik gebruik zelf een 32gb SD kaart en die werkt, geen idee of er een maximum aan grootte aan de SD kaart lezer zit.
Sd kaart indelen hoe je zelf prettig vind, jij moet er mee werken. MP3 bestanden worden afgespeeld, verdere formaten weet ik eigenlijk niet omdat ik meestal via Spotify stream.

Handleiding? zie instructieboekje :koffie:

fonzamundo

Forumguru
Even op de website van Skoda kijken en je vind daar de handleiding voor de Bolero
http://www.skoda-auto.com/en/mini-apps/owners-manuals/octavia (bovenaan wel nog even de taal wijzigen in Nederlands)

Staat alvast een antwoord op het muziekformaat in... (o.a. MP3 worden ondersteund uiteraard)

Qua kaartgrootte geen idee (zit zelf met dezelfde vraag voor de Amundsen wegens heel uitgebreide muziekcollectie), maar weet wel dat per map er maximaal 1000 bestanden mogen inzitten (staat ook in de handleiding).
Hoe je deze verder indeelt is persoonlijke smaak (bv. per artiest, per jaartal, ...)

Voor de rest: kaartje in PC / kaartlezer, mappen aanmaken en originele bestanden erin kopiëren :D

Frenkie

Forumguru
Ik heb zelf een 128 GB kaartje in de auto zitten. Hier staan erg veel nummers op. Mapje per artiest, daarin mapjes per album. De volledige kaart wordt gelezen, echter zit er ook nog een limiet aan de maximum aantal nummers. Ik dacht uit mijn hooft dat dat 30 000 was. Met een kaartje van 64 of 128 GB heb je dus meer dan voldoende en kun je het op een fatsoenlijke bitrate opslaan (192 - 320 kbps). Gebruik GEEN vbr (variabele bitrate). Hiermee ziet het systeem soms niet hoe lang het nummer is.

Groter heeft geen zin, aangezien het systeem dan tegen de aantallen aan loopt. Tenzij je een Columbus hebt en ook video bestanden erop gaat zetten, maar dat is een heel ander verhaal.

DannyG

Forumguru
Ik heb zojuist even in de handleiding van een Amundsen gekeken en daar wordt gesteld dat bij een mappenlijst van meer dan 1000 titels slechts de eerste 1000 met de oudste aanmaakdatum getoond worden.

Kaartjes van SD, SDHC en SDXC worden ondersteund in FAT16, CFAT, FAT32, exFAT en NTFS formaat.

Bestandstypen die gelezen worden: wma, wav, mp3, mp4/m4& en flac/ogg Vorbis

Wreckingtube

Actief lid
Ik heb radio nav columbus maar hij wou geen mp4 bestanden afspelen vanuit men usb gaat dit enkel via sd kaart of doe ik iets fout ik heb ook vim vrij geschakeld telkens ik dit bestand selecteer doet die 3 sec niks en dan muzieknoot met streep door met muziek nog geen problemen gehad

Muziekbestanden associëer ik niet in de eerste plaats met mp4-bestanden.....
MP3 (320 kbit/s = hoogste kwaliteit) of, als je echt audiofiel bent, FLAC-bestanden (groot !)
zijn de meest gebruikte bestandsformaten.
Kwaliteitswinst met FLAC is zeer afhankelijk van je audio in de auto.
Ik gebruik MP3 (320) en ben dik tevreden (BOLERO)

Wreckingtube

Actief lid
@Rallye als ik goed kan lezen staat er als topic titel sd kaart muziek dus mijn vraag was of er meerdere bestandsformaten kunnen gelezen worden bij een sd kaart dan bij usb? Ik denk dat dat voor bolero of amundsen of columbus allemaal hetzelfde is en ik ben al een aantal maanden skodaforum.nl (o3) aan het volgen en bij de meeste topic starters wordt er gezegd dat er al een topic over bestaat en dus daar naar wordt doorverwezen.
Dus dacht ik dat het mss beter was een bestaand topic te nemen zodat ik toch na het zoeken met de handige zoekfunctie enkel op deze topic stootte en hier een reactie/vraag zette.
ik wil niet agressief of ambetant overkomen maar wat had ik dan moette doen?

Theoretisch maximum capaciteit van SDXC is 2TB, oftewel 2000GB. Da's minstens 1 jaar 24 uur per dag unieke muziek in zeer hoge kwaliteit. Volgens mij is boven de 512GB nog niet te koop.

Knap als je die vol krijgt :)

Rallye

Forumguru
@Wreckingtube Mijn opmerking was niet als aanval bedoeld. Maar het forum heeft ook een functie als naslagwerk en de starttopic gaat toch echt over muziek (een Bolero kan ook geen bewegend beeld weergeven). Wellicht had die vraag overigens ook beter in een MIB-Bolero topic kunnen worden gesteld. Jouw vraag ziet op een veel duurder apparaat, de Columbus, en ook nog op video. De verschillende radio's/navi's verschillen wezenlijk (zelfs tussen modellen: een MIB2 Amundsen in een Superb heeft wifi, die in de Octavia niet).
Juist voor die functie als naslagwerk zijn er bijvoorbeeld verzameltopics over de MIB Columbus.

fiestalpg

Nieuw lid
Dag,
Ik heb de city go, bj 2017. Volgens mij heb ik de radio swing (alleen een sd kaart optie/geen cd speler), wat ik graag wil weten is, welke bestanden er worden ondersteund. Ik dacht tevens wav, maar nu gaat dat niet .
Kan ik dat ergens lezen?

fiestalpg

Nieuw lid
Dag, dank je, ik kan het in mijn boekje niet vinden. Ik herken wel de bladzijden, die zijn in mijn boekje ook voor in de tachtig.

Bovenaan Onderaan