Scirocco

sitechris

Donateur
Ik heb vandaag bij de VW dealer de Scirocco mogen bewonderen. In real time echt een geweldig mooie auto. Met 17 inch wielen is hij al erg mooi, maar met 18 inch wielen is het een pareltje. Alle lijnen kloppen op die auto. Ben echt een beetje verliefd op die auto. Met verder alle VAG deugden als mooi interieur, goed onderstel, fijne motoren etc. Een geweldig mooie en lekker zittende stoelen plus sportstuurtje! En de auto is niet overdreven duur geprijsd (relatief gezien dan).

De nieuwe Golf stond er ook, die viel wel een beetje weg. Auto heeft een mooi interieur, is vrij gunstig geprijsd en zal ongetwijfeld ook lekker rijden, maar heel warm word ik er niet van.

Conclusie: ratio zegt Superb, Octavia of Golf. Emotie zegt Scirocco!!!!!! Moet me echt bedwingen om de auto niet nu al te kopen. Gelukkig is de afschrijving op mijn Octi nu nog te heftig, dus kan ik even een jaartje mezelf proberen op andere gedachten te brengen ;)
 

nemo

Senior Member
Wow wist niet dat de Scirocco al zo dichtbij was!! Dan ga ik zeker komende week ook even bij de dealer kijken!! Gave kar!
 

sitechris

Donateur
@sitechris Wat moet zo'n leuke sirocco met 18 inch gaan kosten ???

Je kunt een dynamic pakket kopen voor 995 euro. Dan heb je mooiere bekleding, andere 17 inch velgen met iets bredere banden (235 ipv 225), zwarte getinte achterramen, mistlampen voor, zwarte dakhemel, zwart decorinleg voor instrumentenpaneel en pedalen in aluminiumlook. Voor 295 euro kun je dan upgraden naar 18 inch Interlagos velgen. Echt briljante mooie velgen :)

De prijs van de Scirocco hangt natuurlijk af van motorisering en uitrusting. Als je voor de Highline kiest, heb je al een aantal zaken standaard als volaut. airco, multifunct stuurwiel etc etc. Radio met 8 speakers is al standaard, net als 17 inch velgen.

Aanrader imo is Advance pakket a 1450 euro krijg je xenon, licht/ en regensensor, coming-follow me home verlichting, autom dimmende binnenspiegel en extra voetruimte verlichting voor erbij. Je kunt ook voor de Highline Plus kiezen, dan krijg je nog elektrisch schuifdak erbij.

Enige nadeel van de Scirocco. Het is nog interieur van de EOS/Golf V Plus. Je kunt ook geen parkeersensoren voor erbij bestellen. Maar wat zal mij het eigenlijk interesseren dat je niet het nieuwste aircopaneeltje hebt. Zolang dat hok maar lekker stuurt ;). Ik ga er in ieder geval zeker een keertje in rijden, kijken hoe het bevalt. En ik ben erg benieuwd naar de 170 pk CR diesel. Daar heb ik mijn oog op laten vallen. Die komt in de loop van volgend jaar op de markt. En tegen die tijd hoop ik ook dat onze vrienden van Abt al een chippie hebben klaarliggen zodat het vermogen naar 200 pk getild kan worden. Nu nog even mijn vriendin overtuigen van nut en noodzaak ;)
 

Hetzer

Forumguru
Hou je je een beetje in Hetzer, je hebt al een FII Combi besteld :laugh:


ohhhhh, was ik dat ????:laugh:

Nee het is een leuk gooi en smijt autootje, maar dat is een Abarth 500 ook, ook erg leuk maar ook erg prijzig..
De instap Scirocco is net iets duurder dan de instap Superb beide met de 1.4 TSI
 

___JC___

Forumguru
Ik vind de Sirocco ook een van de mooiste auto's die op dit moment leverbaar zijn. Zeker in het wit! Als je de extra 2 zitplaatsen niet nodig hebt achter in zou ik zeker een Sirocco nemen. 10 x liever dan een A3 of andere driedeurs modellen.
 

LenK

Forumguru
Zeker in het wit!
Bij 7 on wheels wisten ze van de week uit te kramen dat wit al weer op zijn retour was. Hoe komen ze erbij. Prachtige kleur voor sportieve auto's.
Bij de vergelijking Abarth 500 en Abarth Grande Punto beiden in wit vonden ze de auto's te gek maar die kleur, die zouden ze anders willen.
Wat een
eikel.gif
zijn dat.
 

sitechris

Donateur
ik zag hem in zwart en donkergrijs. Ik moet zeggen dat beide kleuren me uitstekend bevallen. Zeker icm met de zwarte grill onder de voorbumper. Echt heel mooi. Wit is mijn 3e keus. De felle kleuren lime green en blauw bekoren me minder.
 

Hetzer

Forumguru
zou ik zeker een Sirocco nemen. 10 x liever dan een A3 of andere driedeurs modellen.

duidelijk 100% mee eens !!!!!!!!!!!



Bij 7 on wheels wisten ze van de week uit te kramen dat wit al weer op zijn retour was. Hoe komen ze erbij. Prachtige kleur voor sportieve auto's.
Bij de vergelijking Abarth 500 en Abarth Grande Punto beiden in wit vonden ze de auto's te gek maar die kleur, die zouden ze anders willen.
Wat een
eikel.gif
zijn dat.

Ja het zijn inderdaad een paar prutsers pur sang , bij 7 on wheels, verschrikkelijk wat een fout programma is dat, ze willen zo !!!!!!!!!! graag op het beste auto programma allertijden ( TOP GEAR ) lijken, maar het lukt ze voor geen kanten.......



Quote; 7 on Wheels OHHHHHHHHH dat wit is zo ontzettend 2008 daar kan je echt niet meer mee gezien worden op de PC-Hoofd...............
 

Bijlagen

  • Mercedes%20S-klasse%20wit%20art%20achterkant.jpg
    Mercedes%20S-klasse%20wit%20art%20achterkant.jpg
    24 KB · Weergaven: 8

elcocheSKODA

Actief lid
Bij de lokale dealer staat de Scirocco in het wit en blauw metallic.

Beide kleuren erg mooi. Super mooie en lekkere auto.
Binnenkort eens tijd voor een proefrit.
 

sitechris

Donateur
ik heb dit weekend in de scirocco gereden, de 1.4 tsi 160 pk.

Mijn bevindingen:
- Buitengewoon fijn onderstel. Lekker in de bochten en op de snelweg uiterst stabiel. Dit was er eentje met sportonderstel. Genoeg comfort ook trouwens, niks mis mee!
- Geheel subjectief, maar wat is het een geweldig mooie auto!
- Sportief stuurgevoel
- Schakelt lekker
- Mooie afwerking en materialen interieur.
- 1.4 TSI best aardige motor. Redelijk veel trekkracht, trekt bovenin lekker door en is als je normaal rijdt erg zuinig. Toch knap dat ze dit uit een 1.4-tje halen.
- Fijne sportstoelen

Minpunten
- Als je wat meer gas geeft, is de 1.4 TSI net zo onzuinig als alle andere benzinemotoren.
- De auto verdient wat meer dan een 1.4 TSI. Je hebt constant een soort net niet gevoel. Komt ook door lekkere onderstel, sportieve zit etc etc.
- De 1.4 TSI hikt een beetje als je vol gas geeft, dat is best irritant
- De 1.4 TSI heeft totaal geen sportief geluid, klinkt echt als een standaard 1.4-tje.
- De Bridgestone Potenza banden veroorzaken enorme bak herrie! Boven de 160 moest je met stemverheffing met elkaar praten.
- Sowieso was er op de isolatie beknibbeld, want er kwam op genoeg motor- en windgeluiden binnen.
- Slecht zicht naar achteren.
- In een auto van 35k geen middenarmsteun voor, zucht.

Conclusie al met al: wil je echt van deze auto genieten, heb je echt 200 pk nodig. Anders is het net niet. En een Golf of Octavia is een betere allrounder, want ruimer, praktischer en stiller. Plus een paar duizend euro goedkoper.
 

MarcoO2

Forumguru
Het blijft een geweldige auto om te zien en zeker ook om in te rijden, maar inderdaad... de auto schreeuwt om meer power! Zelfs met 200 PK heb je echt niet de indruk dat je de grenzen hebt bereikt, integendeel!

Overigens heb ik dezelfde ervaringen met de 1.4 TSI met 170 PK, maar dan in de Golf GT. Genoeg snelheid, maar te weinig beleveing.
 
Bovenaan Onderaan