Schudden van auto stationair

Max-

Lid
Thnx, zal morgen eens kijken.. Ik kan niet zomaar aan een motorbrug komen maar bedacht me net als ik die steun aanschaf vraag ik wel gewoon aan de verkoper of ze hem 'even' willen vervangen. De auto heeft eigenlijk nog "garantie" hoewel dit er vast niet onder valt zal de eigenaar denk ik niet zo moeilijk doen.
 

Max-

Lid
Deze dus de: 2Q0 199 262 BK

Edit: balen, winparts heeft deze dus ook gewoon.. had ik dan eigenlijk mee moeten bestellen. Maar Febi kost 88 euro en maxgear 49 euro. Denk dat je met dit onderdeel beste duurdere kan pakken.
 

Bijlagen

  • steun.jpeg
    steun.jpeg
    130,4 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:

Max-

Lid
Vandaag dealer gevraagd hoe duur het daar is, steun is meer dan 200 euro en ik kreeg te horen dat alle bouten dan 'waarschijnlijk' ook vervangen moesten worden?
 

gehaktbal

Forumguru
Zou er nog een verschil zitten tussen de 1.0 TSI EVO1 en EVO2-generatie op het vlak van trilling e.d.?
Mijn oog viel op het luchtfilterhuis, wat bij mijn 1.0 TSI op het blok zit en bij jou er naast.

Van daar uit kwam ik er achter dat er blijkbaar twee generaties lijken te zijn.
 
Vwb het schudden stationair, het wordt steeds minder. Ik had overigens ook een flesje injector cleaner in de tank gedaan. Verder heb ik het vermoeden dat de auto best een tijd heeft stil gestaan. Misschien dat eea daaraan gelegen heeft ook.
 
Intussen na het toevoegen van Extralube ZX1 en een ritje Duitsland heen en weer is de motor heerlijk rustig geworden stationair :giggle:
Ik ben alleen op zoek nog naar de vulplug van de DSG bak om daar ook Extralube ZX1 toe te voegen.
 

gehaktbal

Forumguru
Ik ben blij voor je dat het werkt. Maar is zo'n middeltje geen symptoombestrijding in plaats van een oplossing voor de daadwerkelijke oorzaak?

Als je motorsteun(en) versleten zijn, is het natuurlijk mooi dat de motor nu tijdelijk wat minder trilt en dat de versleten motorsteun minder opvalt. Maar dat neemt niet weg dat deze wel versleten kan zijn.
 
Deels al zei de Skoda dealer in De Meern dat het gewoon was het schudden dus. Het is nu echt ook bijna we. Een 3 cylinder motor heeft ook gewoon niet zo'n soepele loop als een 4 cylinder motor. Verder is de toevoeging die ik gebruik echt goed.
Ik gebruik het ook in m'n motorfiets. En ook in de peugeot van m'n jongste gedaan, die liep ook een stukje soepeler.
Gewoon een stuk minder wrijving tussen metalen delen...
 

hemi24

Forumguru
Verminderen van wrijving gaat geen verschil maken bij trillingen veroorzaakt door mechanisch (on)balans, dus het zal echt tussen de oren zitten in dit geval…

Of heb je toevallig bij dat ritje naar Duitsland ook nog even daar getankt?!?

V.w.b. de bakolie: misschien eerst eens gewoon de olie verversen alvorens er iets aan toe te voegen?
 
Ik kreeg bij de skoda dealer in De Meern te horen dat de versnellingsbak olie ergens rond 200.000 km vervangen zou moeten worden pas.

Ik wil gewoon een klein beetje bij de bakolie doen iig
 

hemi24

Forumguru
Het kan vast geen kwaad voor de tandwielen en de lagers.
Ik heb wel twijfels of het geen negatieve bijwerkingen gaat hebben v.w.b. de werking van de synchronisatie, maar daar ga je achter komen.

Maar daar kom ie maar op één manier achter en zo duur zal een bakrevisie ook wel niet zijn… :arghh:
 
De synchronisatie zal vermoed ik niet beïnvloed worden. De versnellingsbak van m'n motor blijft ook gewoon werken, tevens de natte koppeling daarvan. Al heeft de DSG bak een droge koppeling dacht ik
 
Bovenaan Onderaan