Schroefset Fabia 3

Skoda Ramon 83

Forumguru
Goedemiddag.

Ik heb een vraagje ben niet zo met internet.
Maar weten jullie of er al iets te krijgen is van verlagingset of schroefset voor de Fabia 3.
Want wij krijgen in December onze nieuwe Fabia 3 MC maar vindt dat hij standaard hoog op de poten staat.
En wou hem wat mooier uiterlijk geven door hem wat meer omlaag te krijgen en de openingen tussen wielkast en wielen te verkleinen.
Ik hoor het graag van jullie

Spierings

Forumguru
Je kunt beter bedenken hoeveel lager en welk budget je hiervoor wilt besteden en dan kijken wat de beste keuze in dit budget is.

Je hebt namelijk verlagingssets van in de honderd tot duizenden euro's..

Skoda Ramon 83

Forumguru
Ja voor een paar 100 is meestal niet.
Zo stug als het ma zijn kan en levenduur van 2 jaar.
Heb op mijn andere project wagen AP schroefset.
Maar kan deze nog niet zo snel vinden.
Wil ook schroefset met groffe draad en niet zo'n fijne draad die wat met een beetje zand al vast loopt.

En het is de vraag of je met een schroefset spoorverbreders moeten hebben ja of nee

Spierings

Forumguru
Ap zijn inderdaad ook erg fijne schroefsets welke erg degelijk zijn kwa afwerking maar toch een stuk goedkoper zijn dan bijvoorbeeld kw schroefsets

Skoda Ramon 83

Forumguru
Ja klopt ap is een middelmerk.
En naar mijn ervaringen goed.

Maar ik meende die goedkope zolas ta technics of trippel s dat zal ik zelf nooit gebruiken

Maar ik weet niet waar ik deze kan krijgen voor de Fabia 3 en of je dan nu spoorverbreders nodig hebt

Poe , weet niet meer wat ze precies kostte . Dacht met alles tegen de 1500 euro aan .
Ik heb ook spacers ja .
Weet niet welke et je wielen hebben .?
@Antera weet er alles van Kwa plaatsen enzo

CDK

Forumguru
Ik heb onder de Fabia 3 van mijn vrouw bij @Antera een KW Streetcomfort schroefset laten plaatsen, voordeel van deze set is dat de hardheid van de demping ook instelbaar is. Helaas waren wij niet meteen tevreden, maar dat is met een brainstormsessie met @Antera keurig opgelost.
Het laadvermogen voor de Fabia 3 is niet zo groot en de kofferbak darentegen wel erg groot voor z'n klasse, ook zijn wij vrij fors van postuur, dus er bleef vrijwel niets over wat we aan kilo's mee konden nemen in die auto. Mede door de grote achteroverbouw hing de auto plat in de veren toen we een weekendje weg wilden. Dit is opgelost door achter zwaardere KW veren te monteren en dit issue is naar volle tevredenheid opgelost. Kortom ik kan het iedereen aanbevelen.

Skoda Ramon 83

Forumguru
Poe , weet niet meer wat ze precies kostte . Dacht met alles tegen de 1500 euro aan .
Ik heb ook spacers ja .
Weet niet welke et je wielen hebben .?
@Antera weet er alles van Kwa plaatsen enzo

Ja neem aan dat het 1500 euro was met monteren door een auto garage.?

Et waarde weet ik nog niet we krijgen de wagen pas December / Januari.
Er zitten in ieder gevals de 17 monte carlo onder

Inclusief alles ja spacers en al ..
En ik heb geen last van doorslaan ..
Het is wel zo dat de faab niet veel kilo's kan hebben . Dan kun je misschien beter progressieve Eibach nemen .

Spierings

Forumguru
Heb zelf ook eibachs Pro eronder, maar dat is meer voor een betere wegligging. Was niet echt te spreken over de originele veren...

Kwa verlaging vind ik het zeer minimaal is meer een betere wegligging en een iets betere look, zou ook mijn keuze niet zijn als ik echt wilde verlagen.

Onder mijn golf 2 had ik ook ap welke bijna op zijn laagste stand stond.. was stug maar naar mijn mening wel comfortabel... Zeker geen klappertanden.. zou zo weer mijn keus zijn als mijn vrouw niet dagelijks in de wagen zou rijden ;)

Rosinfield

† In Memoriam
Voor mij geldt exact hetzelfde. De Eibachs geven een veel betere wegligging, zeker bij de Fabia. De looks boeien me ook minder

Antera

Donateur
Oke waar kan je deze krijgen en wat koste deze?
En zijn er spoor verbreders nodig als je de orginele 17 inch hebt wat standaard onder de monte carlo worden geleverd er onder wilt houden?

Ik kan je alles leveren en monteren. Meer gelang je budget. De kosten voor alleen setje veren incl alles is vanaf zon € 379 maar wil je naar een schroefset hebben we die in verschillende klasse en is dat vanaf zon € 700 (AP) tot zon € 1299

Omtrent spacers is er weinig wat de wielen beter erop zet. Achter kan 10mm maar je kan beter even kijken als de auto er is.

U roept maar

Bovenaan Onderaan