SuperBeeb
Forumguru
Mijn Targa heeft nieuwe dempers nodig. M'n garage adviseert Bilstein B6, maar ik ben bang dat hij daardoor misschien te stug wordt naar mijn smaak.
Nu zijn de huidige (OEM; Boge of Monroe) dempers versleten, dus nieuwe zullen altijd stugger zijn. Een nieuwe set van Porsche kost 1000 euro meer dan 4 Bilsteins, maar de vraag is dus welke.
B6 of B8? Berichten over B6 op een 911 zijn wisselend, de een vindt ze keihard, de ander comfortabel genoeg.
Een B8 is korter, begrijp ik, maar is ie daarmee nog stugger dan een B6? Ik las ook ergens dat er ook een comfortversie van de B8 zou zijn, maar heb die niet voor mijn auto gevonden. Kan me voorstellen dat ze die ook niet voor een 911 maken.
Kortom: B6, B8 of een ander alternatief? Veren blijven gewoon zitten, lager hoeft ie niet. En op Zandvoort of de Ring rijd ik ook niet.
Vraag is dus eigenlijk: hoe stug is een B6.
Nu zijn de huidige (OEM; Boge of Monroe) dempers versleten, dus nieuwe zullen altijd stugger zijn. Een nieuwe set van Porsche kost 1000 euro meer dan 4 Bilsteins, maar de vraag is dus welke.
B6 of B8? Berichten over B6 op een 911 zijn wisselend, de een vindt ze keihard, de ander comfortabel genoeg.
Een B8 is korter, begrijp ik, maar is ie daarmee nog stugger dan een B6? Ik las ook ergens dat er ook een comfortversie van de B8 zou zijn, maar heb die niet voor mijn auto gevonden. Kan me voorstellen dat ze die ook niet voor een 911 maken.
Kortom: B6, B8 of een ander alternatief? Veren blijven gewoon zitten, lager hoeft ie niet. En op Zandvoort of de Ring rijd ik ook niet.
Vraag is dus eigenlijk: hoe stug is een B6.