Schokdempers voor Porsche 911 (993)

SuperBeeb

Forumguru
Mijn Targa heeft nieuwe dempers nodig. M'n garage adviseert Bilstein B6, maar ik ben bang dat hij daardoor misschien te stug wordt naar mijn smaak.
Nu zijn de huidige (OEM; Boge of Monroe) dempers versleten, dus nieuwe zullen altijd stugger zijn. Een nieuwe set van Porsche kost 1000 euro meer dan 4 Bilsteins, maar de vraag is dus welke.
B6 of B8? Berichten over B6 op een 911 zijn wisselend, de een vindt ze keihard, de ander comfortabel genoeg.
Een B8 is korter, begrijp ik, maar is ie daarmee nog stugger dan een B6? Ik las ook ergens dat er ook een comfortversie van de B8 zou zijn, maar heb die niet voor mijn auto gevonden. Kan me voorstellen dat ze die ook niet voor een 911 maken.
Kortom: B6, B8 of een ander alternatief? Veren blijven gewoon zitten, lager hoeft ie niet. En op Zandvoort of de Ring rijd ik ook niet.
Vraag is dus eigenlijk: hoe stug is een B6.

eriktv

Forumguru
Ik las hier deze opsomming:
B4 = gelijk aan origineel
B6 = wat strakker/sportiever
en B8 is dan dus blijkbaar strakker/sportiever en beter met verlagingsveren.

Helaas geen ervaring met een 911, mss kun je hierop verder googlen

Antera

Donateur
Je kan gaan voor de STR=T van Koni als die er zijn en anders zou ik zeker gaan voor de B4 dempers

SuperBeeb

Forumguru
@Antera Thanks! Maar voor zover ik kan nagaan, is de B4 niet leverbaar voor de 993.
Ik ga nog wel even rondkijken.
Eerst maar eens uitzoeken of ik het verlaagde M033 onderstel heb, of het verlaagde en sportievere M030.

EDIT: ben er inmiddels achter dat de B8 voor mijn auto de juiste versie is. B6 past net wel of net niet. Koni zou minder geschikt zijn.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan