Schippersss Karoq 1.5tsi DSG

Schippersss

Forumguru
Ik zal hier ook het een en ander gaan bijhouden, update’s plaatsen en vragen stellen. (Deze heb ik al meteen)

Gister de auto opgehaald in Groot-Ammers. Fijne afhandeling van het geheel en meteen met een omweggetje terug gereden naar huis. Helaas die dag nog meer op de planning staan, dus uitvoerig testen en bekijken is er nog niet heel erg veel van gekomen. Hierdoor ook maar weinig mooie foto’s kunnen schieten. Zal vandaag wat foto’s maken. Nu zag ik bij thuis komst dat er wat miste in de kofferbak. Na kort zoek werk op Google is het een lampje, ook wel een zaklampje. Nu vroeg ik mij af, weet iemand hier het onderdeel nummer van?

396315EA-BA28-4605-B1C7-4195061CC28A.jpeg
Ben van plan vandaag ook even de Columbus te update, kaarten zijn nog uit 2018, jaarbouw auto nog…
Is het ook mogelijk de firmware van het systeem zelf te updaten?

Voor nu laatste vraag, keyless werkt bij mij alleen bij aankomst van de auto, met verlaten werkt het niet, en moet ik de sleutel gebruiken om de boel opslot te zetten. Is dit standaard zo bij Skoda?

Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
keyless werkt bij mij alleen bij aankomst van de auto, met verlaten werkt het niet, en moet ik de sleutel gebruiken om de boel opslot te zetten. Is dit standaard zo bij Skoda?
Bij het afsluiten even met je hand(palm) langs het streepje in je deurklink strijken is voldoende om de auto af te sluiten. Als je geen Kessy zou hebben zou je hem ook niet kunnen openen...

Schermafbeelding 2022-07-07 om 08.18.35.png

Canon-Eye

Forumguru
even met je hand(palm) langs het streepje in je deurklink strijken is voldoende
Sterker: als ik met de sjorbanden bezig ben om m'n kajak op de dakdragers vast te maken en daarbij met een dijbeen tegen of in de buurt van dat streepje kom, schiet-ie ook al op slot, ondanks de broekspijp die ertussen zit.

Canon-Eye

Forumguru
Dat vind ik toch wel het meest frustrerende van keyless entry. Tijdens het wassen dat de auto open en dicht gaat.
Zolang je de sleutel gewoon in je zak houdt, kan er weinig echt fout gaan.
En dát was toch de basisgedachte achter dat hele KESSY?

Schippersss

Forumguru
Na 2x de update opnieuw op de usb stick te gezet te hebben pakte de navigatie eindelijk na +- 1 uur zoeken de update, daarna was het nog 1 uur updaten :sterretjes: maar de de nieuwe 2022/2023 kaarten staan erop.

5A202B9E-C550-44E0-81F7-C2BE3ECB5984.jpeg

Na een aantal ritjes, irriteert de dsg bak mij wel een beetje. Schakelt heel snel op naar hoge versnelling en met wat meer snelheid gevraagd duurt het even voordat hij terug schakelt en doortrekt. Zo zit je met 50 in z’n 5 te rijden. Ook de eerste versnelling is haast niks, wordt haast direct doorgeschakeld naar z’n 2 waardoor het lijkt dat echt weinig kracht in zit. Dan zou je flink gas moeten geven dat die wat langer in z’n 1 blijft, maar dat is in sommige gevallen weer net te veel van het goede. In de stad bijvoorbeeld. Nu zei mijn vriendin dat ze hier minder last van had, maar die let daar ook allemaal niet op volgens mij. Ik ga dan denk ik toch voor een tuning en dsg tuning bij vag techniek. Dan kunnen ze deze problemen oplossen. Wordt waarschijnlijk dan in oktober ergens.

Rosinfield

† In Memoriam
Dat is precies de reden dat velen de bak aan laten passen. Zelf heb ik het nu al 4 x laten doen. En elke keer een wereld van verschil. Veel meer zoals ik zelf handmatig zou schakelen. Je kunt, zoals men veelal doet, de bak natuurlijk ook in S zetten, maar dat is mij dan weer te nerveus. Trekt dan veel te lang door in de toeren.

Schippersss

Forumguru
Heb nu in het menu, spiegels zakken ingesteld. Maar erg gebeurd niks als ik de automaat in z’n achteruit zet. Moet er nog wat ingesteld of goed gezet worden voordat dit werkt?

PizzaPieter

Donateur
En mss dénk je dan dat hij t niet doet, omdat de ingestelde stand gelijk zou kunnen aan de gewone stand.

Dus....spiegelknop op R, versnelling in achteruit en dan de spiegel zo laag instellen als je wilt.

Hou er ook rekening mee dat de spiegel na achteruit-rij-stand pas weer teruggaat naar gewone stand als je
* Harder rijdt dan volgens mij 20kmu (vooruit, niet achteruit)
* De auto uitzet
* De spiegelknop op andere stand zet.
(1 vd 3 is nodig, niet allemaal tegelijkertijd)

Bovenaan Onderaan