Scheve slijtage (cuppen?) achterbanden na Eibach verlaging

Joske

Forumguru
ik kreeg het rapport toch mee, bij de uitlijner van "vroeger" bij Mark en bij de uitlijner van nu ( De Baronie) kreeg ik dat toch zonder te vragen mee.. :pieker:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

s-line

Forumguru
Je moet er meestal om vragen tegenwoordig, 9 van 10 weten niet eens dat er zo een print uitgedraaid kan worden. En denken wat moet ik ermee.
 

Noord26

Forumguru
Na vervanging en uitlijning van de veerpoot LV vond ik de auto niet correct sturen, zeer lichtjes naar rechts trekken. Na het opvragen van het rapport via de schade-hersteller bleek dat het rapport helemaal niet in orde was. Was weer bij een externe partij gedaan, bla bla..

Hoe willen ze anders aantonen wat ze aan arbeid hebben verricht en wat de meetwaardes zijn geweest en of die binnen de toleranties van de betreffende auto vallen?
 
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Andersom zal ook vast vaak zo werken dat een klant een rapport krijgt van de monteur en zegt: 'en wat moet ik hiermee? Wat is dit?'

Niet alle consumenten zijn (willen niet) geïnteresseerd in techniek en/of vinden het verwarrend om 'geconfronteerd' te worden met zo een uitdraai. Die willen gewoon horen 'hij is nu weer in orde' er ermee weg rijden en hun leven vervolgen....

Ik schat zo in dat dit de reden is dat in veel gevallen geen rapport wordt uitgedeeld. Desalniettemin vind ik dat het ten allen tijde wel aangeboden / uitgereikt zou moeten worden.
 

boontjeRS

Forumguru
Rijdt nu al ruim 20j met de auto, dus ook al verschillende auto's uitgelijnd gehad. Altijd en bij verschillende banden centers uitlijn rapport gekregen zonder naar te vragen. Bij ons in oost vlaanderen toch. Verplicht in België misschien?
 

boontjeRS

Forumguru
Ik bedoelde eigenlijk verplicht van de banden centrale om dubbel te geven aan de consument Joske. Keuring heeft maar 1 manier, als het hen uitkomt of hun goesting is, al meegemaakt. :banghead:
Doet niks terzake hier. ;)
 

Joske

Forumguru
jawel, want ik bedoelde daar mee: ik ben langs geweest voor keuring na verlaging, als het wettelijk verplicht zou zijn om je wagen te laten uitlijnen dan zou je dit enkel kunnen bewijzen mbhv een uitlijnattest waar datum/uur op staat.. Vandaar mijn vergelijking. :)

(en dat vroegen ze dus niet)

ohja en dat het daar nen hoop tweezakken zijn op de keuring hoef je mij niet te vertellen.. daar kennen we ondertussen reeds alles van ;)
 

pr0mo

Lid
Ik heb zowel voor als achter last van cuppende banden. Dit probleem trad al op voordat ik de boel heb laten verlagen bij Antera. Daarna de boel laten uitlijnen en een rapport ontvangen maar het wordt alleen maar erger. Ga binnenkort ook naar de dealer kijken of ze met een oplossing kunnen komen, maar waarschijnlijk zullen ze ook gaan miepen over de Eibach veren. Ik heb nu een auto die banden vreet dus ik hoor graag of er al mensen zien die oplossingen hebben gevonden.
 
Laatst bewerkt:

Falcon

Donateur
Is het idee dat in dit topic ook wat foto's geplaatst gaan worden.. zo weet je zeker dat je met z'n allen over het zelfde praat. Just a idea :)
 

Ed13

Ex-lid
Mijn O3 na verlaging bij Mark uit laten lijnen bij De Baronie heb daar voertuiguitlijn rapport meegekregen ook bij mij is de achteras niet uitgelijnd.
 

pr0mo

Lid
Vandaag positief verrast door mijn dealer. Ik had een tijdje een dingetje lopen over mijn voorbanden die zeer snel en ook een vreemd slijtage patroon gaven. Na het ophalen van mij auto is binnen vijf maanden het midden compleet versleten tot voorbij de verklikkers. Aan de buitenzijdes zat er nog profiel maar de boel was flink gecupt.
Men is er vandaag mee aan de slag gegaan en netjes een leenauto meegekregen (en wat een rust aan boord). Bij het ophalen zijn er kosteloos twee nieuwe voorbanden gemonteerd en de boel is voor de tweede keer uitgelijnd. Wat nou precies de oorzaak hiervan is kon bij de dealer ook niet worden verklaard. Wel had een verkoper bij zijn Octaaf ice 18" hetzelfde probleem bij de voorwielen. Dit probleem komt zowel met als zonder Eibachs voor.
 
Bovenaan Onderaan