Schermpjes inbouwen - door stoel heen en tunnel openmaken?

martijn.dutch

Senior Member
Hallo,

ik heb twee mooie (vind ik) schermpjes die ik aan de stoel wil bevestigen. Probleem hierbij is dat de draden door de stoel moeten. In mijn vorige auto (c5) was dat heel eenvoudig, draadje langs de hoofdsteun paal naar beneden en de achterkant van de stoel losklikken en klaar. Maar bij de O3 lijkt de stoel uit één geheel te zijn genaaid. Heeft iemand ervaring met het doorvoeren van een draad door de stoel?

Tweede uitdaging: POWER! Mijn idee is om stroom af te tappen van de sigarettenaansteker - maar hoe krijg ik de tunnel los zodat ik erbij kan en de draad naar achter kan voeren?

Dank & Groet
 

Jasper-RS

Forumguru
Let er wel op dat de 12v van de sigaretten aansteker direct van de accu komt en niet is geschakeld via het contactslot. Dus je schermpjes zullen niet vanzelf uitgaan na het verwijderen van de sleutel
 

martijn.dutch

Senior Member
Goede tip Japser, dat is wel iets om rekening mee te houden. In de vorige auto was deze geschakeld (wat op zichzelf ook wel weer irritant is, bij starten gingen ze uit, dus weer opnieuw opstarten). Zit ook te denken om de stroom uit de zekeringen af te tappen en dan de draad onder de tunnel te proppen zodat deze niet helemaal los hoeft.. Grootste uitdaging is nog steeds hoe ik door de stoel heen kom!
 

Cordoba

Forumguru
Volgens mij heb ik over de doorvoer door de stoelen, een poosje terug iets gelezen. Het kan zijn dat het bij @lugolux78 was, maar ik weet het niet zeker.
 

lugolux78

Forumguru
Hierbij de oplossing die ik met leer achteraf kon bewerkstelligen.

uploadfromtaptalk1404152794543.jpg

Je kan de riem door een dubbel lusje aan de voorkant trekken. Prima weggewerkt. Zie rechterstoel hieronder. Niet helemaal duidelijk.

uploadfromtaptalk1404152890516.jpg

Stroom heb ik van de kofferbak via skiluik naar binnengehaald. Hierbij een dubbele uitgang. (dus een mannetje in kofferbak eindigt in twee vrouwtjes)
 

martijn.dutch

Senior Member
Dit is het vaste gedeelte van het scherm. Ik denk dat ik het maar om ga doen, over de stoel naar de stoelzak en daar onderin een klein gaatje maken om zo onder de stoel naar de middentunnel te komen
uploadfromtaptalk1404159532085.jpg
 
Bovenaan Onderaan