Scherm boordcomputer automatisch uit?

johant

Senior Member
Al een eerste vraagje over de O3 / Amundsen van mijn kant:

In het menu --> beeldscherm kan ik instellen dat het scherm na 10 minuten automatisch uitgaat. Werkt op zich prima, alleen blijft die instelling blijkbaar niet bewaard, want de volgende dag moet ik het weer opnieuw instellen.

PEBSWAC ("problem exists between steering wheel and chair" aka user error) of klopt het dat dit alleen een tijdelijke instelling is die iedere dag opnieuw gezet moet worden?

Bedankt!
 
Laatst bewerkt:

wietze

Lid
Yep, ik heb hetzelfde. kennelijk wil het systeem niet als standaard uitgezet worden...vindt zichzelf te belangrijk voor PEBSWAC "person exists between steering wheel and chair...":pardon:
 

johant

Senior Member
Oh ja, verkeerd afgekort ... bedankt voor de aanvulling ;)

Edit: zou wel mooi zijn als er iemand met een oplossing of verklaring voor het gedrag zou komen.
 
Laatst bewerkt:

Xander

Senior Member
Ik heb hetzelfde probleem. Ik ga dit eens navragen bij de dealer. Ik zal het antwoord hier posten.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Af en toe heerlijk scherm uit, radio uit en geen overbodige informatie zien of horen.
Als je alles ingesteld hebt komt eventuele route info via Maxidot en de luidsprekers dat is dan toch ruim voldoende.
Als er iets mis is met de auto gaan er allerlei toeters en bellen zich melden en is het vroeg genoeg om verder te kijken in infotainment systeem.
 

micky

Forumguru
scherm van de boordcomputer is toch ook dat kleine gekleurde schermpje tussen de tellers, of hebben we het hier over de navi?

heb zojuist een half uur in de aut gezeten en kan de hele instelling niet vinden, heb dan weliswaar geen amundsen maar een Columbus..
 

Skoda-MAN

Forumguru
scherm van de boordcomputer is toch ook dat kleine gekleurde schermpje tussen de tellers, of hebben we het hier over de navi?

Dat schermpje noemen ze Maxidot.
De topic starter wil het scherm van het infotainment systeem uit zetten.
 

Xander

Senior Member
10 minuten is niet juist, het gaat om 10 seconden. Ik vind het een handige optie. Als je met hand dicht bij het scherm komt dan gaat hij weer aan.
Als je een uur in de auto zit een alleen maar de radio luistert, dan vind ik het niet nodig om het scherm aan te hebben.
Ik heb de dealer gevraagd waarom de optie niet onthouden wordt. Ik krijg binnenkort reactie via mail.
 

JXX

Senior Member
@Xander
Instelling blijft inderdaad niet bewaard, uitzetten kan inderdaad soms prettig zijn.
Alleen jammer dat bij het uitzetten van het scherm, er niet het klokje met de datum komt, zoals je kan instellen bij de standby (ander recent topic op dit forum), dat zou pas :tegek: zijn!
 

Boemzie

Nieuw lid
En heeft iemand al een antwoord of je dit permanent kunt aanzetten of dat je het elke keer opnieuw moet aanvinken ???
 
Bovenaan Onderaan