Schenkels in Nuenen

Wallie

Lid
Ondanks dat mijn (lease-)auto prima door V-cars in Eindhoven is geleverd, was ik toch eens aan het kijken naar een wat kleinere garage, ik had bij V-cars een beetje het pakken-bedrijf gevoel. Mijn ouders wilden een nieuwe auto kopen en heb ze daarom aangeraden bij Schenkels te gaan kijken.
Het is een vrij kleine garage in Nuenen (dicht bij Eindhoven), maar dat maakt het wel positief. De eigenaar (Hennie) werkt zelf mee in de werkplaats en heeft een liefde voor auto's. Voor de proefrit (mijn ouders wilden een 1.6mpi Octavia Demarrage) gaf hij zijn eigen auto mee (ook een Ocatavia I 1.6 met 30.000 op de teller) en na de proefrit nog een gesprek van bijna een uur in zijn kantoor waar het er heel gemoedelijk aan toe ging.

Positief verder:
- Mijn Fabia werd bij de 15.000km beurt helemaal gewassen en uitgezogen.
- Subwoofer is bij mij, met behulp van een print van dit forum, netjes ingebouwd door hun zonder te boren (het is een leaseauto).
- Mijn ouders werd standaard al 800euro korting geboden toen ze een Octavia Demarrage wilden kopen, radio gratis ingebouwd, een grote bos bloemen bij de aflevering en alle tijd voor uitleg.

Meer mensen ervaring bij Schenkels? /forum/images/graemlins/smile.gif
 

Octaviarijder

Actief lid
Klinkt goed, zo zou het bij elke dealer moeten zijn. Ik heb trouwens bij mijn dealer ook niets te klagen, maar helaas hoor je ook wel eens anders.
 

Fabia

† In Memoriam
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Wallie</font><hr />

Positief verder:
- Mijn Fabia werd bij de 15.000km beurt helemaal gewassen en uitgezogen.
-)

[/ QUOTE ]

Zal dat , als mij Fabia een beurt krijgt, eens subtiel vermelden bij mij dealer. Eens kijken wat er gebeurt........LOL
 
Ik heb zelf geen goede ervaringen met Schenkels.
Ik kom zelf uit Nuenen, dus de keus lag in eerste instantie voor de hand.

Nieuwe lease auto. Voorkeur: O2. Proefrit regelen dus.
Ik ben ruim een maand bezig geweest om via Schenkels een proefrit te regelen. Heb er zelf steeds achteraan moeten bellen. Had als voorkeur donderdag opgegeven, moest dan donderdag morgen nog bellen om te vragen of het misschien gelukt was. Nee, meneer. Sorry is niet gelukt. We bellen u wel als we de auto geregeld hebben....

Nooit meer iets gehoord. Nu, inmiddels 4 maanden verder en inmiddels al met volle tevredenheid rondrijdend in mijn O2 (niet via Schenkels) nog steeds niets gehoord. /forum/images/graemlins/407.gif
Voor mijn onderhoud ga ik dan ook niet naar Schenkels, maar naar V-Car. Schenkels heeft bij mij afgedaan. Ten tijde van het proefrit regelen ging het nog om een O2 2.0 TDi DGS fully-loaded. Zou je wel mogen verwachten dat ze wat moeite zouden doen.
V-Car heeft dit wel goed opgepakt en heeft de dag nadat ik gebeld had de proefrit mogelijk gemaakt. /forum/images/graemlins/smile.gif

Peter
 

Wallie

Lid
Ik kan je mening wel begrijpen, en denk ook wel te weten waar het door komt. Ik merk ook wel eens dat het er administratief (doet hij geloof ik zelf), niet het beste is, volgens mij staat hij liever in de garage te sleutelen aan auto's.

Rekening komt meestal ook pas een maand nadat je je auto hebt opgehaald en toen ik vorige week belde voor een afspraak voor de 30.000km beurt merk je dat: hij wist gelijk wie ik was "ohw ja, dat een leaseauto he?" en daarna "ohw ja, ik heb de nieuwe radio voor je ouders ook binnen, die moet ik ook nog bellen, het is nogal druk hier". En je raad het al... die zijn nog niet gebeld, maar goed, maakt niet zoveel uit, ze zijn nu toch op vakantie, ze bellen daarna zelf wel even.

Kon overigens vanmorgen, toen ik om 7u belde gelijk om 7u15 langskomen omdat ik vanmorgen een schurend geluid hoorde toen ik weg reed, hij had de telefoon doorgeschakeld staan naar z'n huis.
 

Wallie

Lid
Nou, nog een pluspuntje...

ik reed vanmorgen weg met m'n auto, "pieeep" en schuurgeluiden van metaal op metaal... om 7u Schenkels gebeld, stond doorgeschakeld en hij nam thuis op "rij maar naar mij, ben er over 15min". Toen ik daar kwam (toch zo'n 15 a 20km) was het bijna helemaal weg 't geluid. Nog even samen een ritje gemaakt, maar 't kwam niet meer terug. Nou ja, hij dacht misschien een steentje tussen de remschijf en het remblok wat er nu uit was. Naar m'n werk gereden (75km) en vanavond terug. Ben bijna thuis, op rotonde begin van de wijk... ja hoor, daar was het weer, nu alleen veel erger en harder. Gelijk weer gebeld "kom maar langs, heb nu een brug vrij". Maar na 2 straten verder durfde ik het niet meer aan, gepiep en geknars werd zo hard. Weer gebeld, en nu komt hij op eigen voorstel vanavond langs: "ik kom wel ff kijken straks, hoe kom ik bij jou?". Dus, straks eens zien wat het is, maar dat vind ik echt super service /forum/images/graemlins/smile.gif
 

Wallie

Lid
Zo, net om 20u15 was hij langsgekomen. Z'n zoontje van 4 mee, ook al autogek /forum/images/graemlins/wink.gif

Maar goed, het probleem, hij reed m'n Fabia dus achteruit de oprit af, bij de eerste meter kwamen er al gelijk 2 knallen uit het rechter voorwiel, alsof er iets weg schoot dat dwars zat, hoorde hij ook. Maar goed, daarna was het gepiep en geknars wel weg.
Hij heeft ff een paar rondjes gereden maar het kwam niet terug. Toch vertrouwde hij het niet, dus hij heeft hem nu meegenomen naar de garage en rijdt hem daar de brug op, dan zou hij bellen als hij kon zien wat het was. Mooiste is nog dat hij nu zijn eigen auto (Octavia Combi 1.6i) heeft achtergelaten met de sleutels, als hij het vanavond vind kan ik morgen met die auto naar de garage om ze om te wisselen /forum/images/graemlins/smile.gif Nou, petje af vind ik! /forum/images/graemlins/smile.gif
 

Wallie

Lid
Laatste update: hij belde net... bleek een steen tussen het schutbord en de remklauw te zitten, dat schuurde langs de remschijf. Heeft het gelijk gefixt en schoongemaakt, kan morgenochtend met zijn auto naar de garage en auto omruilen /forum/images/graemlins/smile.gif
 

nomad

Senior Member
Hoe is de service nu bij Schenkels ? De laatste post was alweer 1,5 jaar geleden. Zijn er forumleden die hier hun auto in onderhoud hebben ? Ben met Verdaat wel klaar nu en op zoek naar een dealer die wel moeite doet om een klant te houden....

Of zijn er meerdere aanraders in de regio Eindhoven ?
 

van inkel

Forumguru
Alleen maar positieve ervaringen, ik kom uit Helmond maar heb m'n vorige auto in het onderhoud bij Schenkels gehad. Als m'n huidige auto aan onderhoud toe is gaat deze ook weer naar Schenkels.
 

nomad

Senior Member
Alleen maar positieve ervaringen, ik kom uit Helmond maar heb m'n vorige auto in het onderhoud bij Schenkels gehad. Als m'n huidige auto aan onderhoud toe is gaat deze ook weer naar Schenkels.

Dat klinkt in elk geval positief. Ik weet niet of mijn huidige auto voordat ie uit de lease gaat (binnen 3 maanden) nog een beurt nodig heeft. Hoop het stiekem van wel dan kan ik gelijk de service eens "testen"....
 

Wallie

Lid
Ik laat er nog steeds mijn beurten doen, elke 15.000km, nog steeds helemaal tevreden. Ze wassen hem nog steeds elke beurt voor me (zonder ernaar te vragen), en ik heb achteraf eigenlijk gewoon nooit iets dat er mis is. Laatste keer wel: na de 120k beurt flikkerde de dashboard verlichting, ik zag het gelijk, omgekeerd en terug. Henny (eigenaar) kwam gelijk kijken en reed er mee rond, auto toen naar binnen en gelijk een brug op: hij en zijn broer er onder + de monteur die de beurt had uitgevoerd. Bleek dat ze de dynamo los hadden gehad, 1 kabel zat niet goed terug. Tja, 15min later was alles weer ok.
Verder, als je op bijv zaterdag belt, krijg je ook vaak een de broers (gebroeders...), aan de lijn en weten eigenlijk altijd wie je bent. 't Is een beetje een bedrijfje dat ook veel op vertrouwen werkt: m'n ouders gingen hun nieuwe octavia ophalen, was hun eerste ervaring daar, mij kenden ze ook nog niet. En toch, auto werd afgeleverd, en rekening werd nagestuurd... ik zou het niet durven als ik een garage had. Ook beurten gaan zo, rekening wordt thuisgestuurd, auto kan gelijk mee.
Als ik er wel eens even moet wachten dan merk je dat er veel oudere mensen hun auto in onderhoud hebben daar, en er ook al lang komen: die kennen de broers, Tinnie en Hennie ook goed en gaat er gelijk 'dorps' aan toe.
 

Wilko

Senior Member
Ik kom sinds mijn eerste Skoda (die besteld bij Verdaat in Veldhoven/Eindhoven, waar ik diverse slechte ervaringen mee heb gehad) in 2003 met al mijn Skoda's bij de Gebroeders Schenkels. Ze geven eerlijk verkoopadvies (die opties kun je wel er bij nemen, maar bij die andere uitvoering zit dat er standaard al bij en ben je zoveel euro minder kwijt). Waar ik bij sommige Skodavestigingen echt bedonderd ben, heb ik hier het gevoel met mensen te maken heb die graag een langdurige vertrouwensrelatie met hun klanten aan te willen gaan. Het grote aantal klanten dat al jaren lang bij hen terug blijft komen bevestigt dat beeld. Ze hebben een no nonsense aanpak voor wat betreft problemen (dat is er stuk, of bijna versleten. Als je er mee door rijdt gaat er waarschijnlijk ook dat stuk. Dit kost het met originele nieuwe onderdelen en zoveel met gbruikte/gereviseerde onderdelen om het probleem echt op te lossen en zoveel als je er voor zo min mogelijk geld nog heel even mee wilt door kunnen rijden). Ze hebben een geweldige service. Ik heb al eens de dag voor mijn vakantie water in de deur gehad waardoor de electrisch bediende ramen en de electrisch bediende spiegel niet meer werkten. Voor mijn vakantie de volgende dag was er geen vervangende unit te krijgen. Daarop heeft Tinie (een van de Gebroeders) tot die unit uit elkaar gehaald, alle verroeste pinnetjes schoon geborsteld en alles weer goed werkend in elkaar gezet, zodat ik de volgende ochtend toch op vakantie kon. Ook heb ik al eens met een auto gestaan die niet meer wilde starten (accu werd niet meer opgeladen), waarbij Hennie met zijn auto naar mij thuis is gekomen, mijn auto heeft meegenomen en zijn auto voor de duur van de reparatie aan mij te leen heeft aangeboden. Ik ben al enkele keren met een auto met onduidelijke problemen bij hen gekomen (bleek maar 75% van de accu te werken wat rare foutmeldingen opleverde), waarbij altijd even tijd vrij werd gemaakt om daar naar te kunnen kijken. Soms is het druk en gaat het even mis als iemand een afspraak heeft en Hennie loopt de benen onder zijn achterwerk vandaan voor anderen waardoor hij te laat voor die afspraak is, maar al met al ben ik buitengewoon te spreken over de beide broeders en hun Skodavestiging!
 

Fabia

† In Memoriam
Eigenlijk zou het zo bij elke dealer moeten zijn. Zo heb ik zeer goede ervaringen bij Swarttouw, ook een wat kleinere dealer maar grandioze service.
 
Bovenaan Onderaan