Het is toch echt wat anders heren, rijden in de S-stand of rijden in de D-stand met de kick down... In de laatste variant zul je nooit bereiken dat als je rustig op een bocht afrijdt en rustig afremt dat ie nog voor de bocht sportief gaat terugschakelen...
Ik gebruik de D-stand in 96% van de tijd, de S-stand in 3% van de tijd, en handmatig schakel ik slechts in 1% van de tijd. Dit doe ik als ik op de snelweg bijvoorbeeld tussen 100 en 120 rijd en ik wil wel VOL gas accelereren, maar ik wil niet dat ie terug schakelt naar 4 of 5. Dan zet ik hem dus soms effe vast in de 6.
Leuk detail is trouwens dat ie boven de 190 km/u weer terugschakelt van 7 naar 6 omdat ie het anders niet meer trekt. Dus ook op de cruisecontrol bij 200 staat ie in de 6. Pas bij 180 ofzo schakelt ie weer op naar 7 heb ik gemerkt.
Het allermooist aan de DSG vind ik dat je gewoon bij 30 km/u de cruisecontrol weer kunt activeren, en hij trekt dan weer helemaal door naar bijv 120 als laatst ingestelde snelheid.