Schakelaar voor waarschuwingslicht bijrijders portier

RHITNL

Lid
Hey mensen,

Graag aan deze online kennisbank.
Ik heb vandaag liedjes van superskoda ontvangen en nu wilde ik bij de bijrijder het waarschuwingslicht vervangen toen het me opviel dat hij het überhaupt niet deed. Ik dacht het op te lossen door led er in te doen maar die werkt ook niet. Toen gezocht naar deurcontact maar niet gevonden.
Wie kan mij helpen bij m'n 2005 Octavia HB elegance
http://www.realoem.me/Skoda/CZ/OCT/2005/419/R/9/947/947000 hielp mij niet voldoende. Ik wil even spanningsmeter er op prikken om fout te vinden.
Thanks in advance!

Ralph
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Het plaatje dat je meestuurt is van een Octavia I. Jij lijkt, gezien je avatar en de plek in het forum een Octavia II te hebben. Ligt daar soms een deel van de oplossing van je probleem?

Edit: ik zie nu dat het plaatje niet verandert als je een ander jaar kiest (zelfs 2017). Dan is het de vraag misschien niet toch de gegevens juist zijn, maar enkel het plaatje fout.....
 
Laatst bewerkt:

RHITNL

Lid
Ik denk dat het met name om schematische overzicht gaat. Was mij nog niet opgevallen eerlijkheidshalve. Het gaat dus om een octi 2. Zal zo nog eens een poging doen door te zoeken in de auto zelf.
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb vandaag liedjes van superskoda ontvangen en nu wilde ik

Op een CD, SD-kaart, of op een USB-stick?

Serieus: ik heb toch een paar moeten lezen, voor ik begreep dat het om een typefout/autocorrectie gaat.

Wat de Led's betreft, heb je ze ook andersom in de fitting geprikt? (doen het maar op één manier, dus andersom geven ze geen licht)
 

RHITNL

Lid
Ben naar CZ gegaan voor oldskool cassette
Op een CD, SD-kaart, of op een USB-stick?

Serieus: ik heb toch een paar moeten lezen, voor ik begreep dat het om een typefout/autocorrectie gaat.

Wat de Led's betreft, heb je ze ook andersom in de fitting geprikt? (doen het maar op één manier, dus andersom geven ze geen licht)
Ben naar CZ gegaan voor oldskool cassette :maakmegek:
Wat betreft je reactie, ja beide manieren geprobeerd. Kan zelfs nog wel even checken met een extra setje. Ik was iets te enthousiast met bestellen maar heb me niet bedacht dat het alleen op de voordeuren aanwezig is. :banghead:
Ik ga er gemakshalve vanuit dat wanneer ik de binnen bekleding los heb ik wel zie wat er loos is. Sowieso wel goed idee om bekleding af te nemen want ik wil dat gepiep in m'n ramen ook kwijt. Zal wel onbereikbaar vuil zijn vermoed ik.
Bedankt voor meedenken in ieder geval @Cordoba
 

Cordoba

Forumguru
Zit het gepiep niet gewoon in de raamgeleiders? Als je wat WD40 in de raamsponning spuit als het raam naar beneden is, en dan het raam een keer op en neer, kan het verdwenen zijn.
 

RHITNL

Lid
Zit het gepiep niet gewoon in de raamgeleiders? Als je wat WD40 in de raamsponning spuit als het raam naar beneden is, en dan het raam een keer op en neer, kan het verdwenen zijn.
Dat zou kunnen alleen heb ik op meerdere ramen verticale krassen waarvan ik denk dat dit door vuil komt. Ik kijk sowieso nog even alles na voor dat lampje en als nu blijft dat al het bereikbare in orde is haal ik het paneel er daar af. De ervaringen daarmee doen mij besluiten of ik de andere ook doe ;)
 

Cordoba

Forumguru
Voor verticale krassen op het raam hoef je mogelijk geen deurpaneel te demonteren. In elk geval bij de Fabia 1 kun je aan de buitenzijde de 'raamlikkers' er zo af trekken. De 'raamlikkers' zijn de rubbers aan de onderkant van het raam die het gat tussen metaal en glas zo goed mogelijk dicht en waar de ruit langs omhoog en omlaag schuift. Voor de raamlikkers aan de binnenkant moet waarschijnlijk wel de bekleding los halen.
 

RHITNL

Lid
issue met lampje inmiddels opgelost. Er zat een fout in boardnet en deze heb ik gereset. Hiermee ging ook ineens lampje branden :)
 
Bovenaan Onderaan