kiezel

Lid
Hallo iedereen,

Ik heb een paar dagen terug een stom ongeval gehad. In slaap gevallen achter het stuur en een verkeersbord omvergereden, waarna ik een muurtje heb geschampt.

Hierbij werd mijn rechter-voorwiel stevig geraakt, zoals jullie kunnen zien op bijgevoegde foto's.

Aantal beschadigde stukken: rechtervleugel + voorbumper + rechterspiegel + rechterwiel.

Hebben jullie soms een idee wat de totale kosten zullen zijn? (Rechterspiegel is ook stuk, maar heb ik geen foto van).

Alvast hartelijk dank!
 

Canon-Eye

Forumguru
Daar zijn schade-experts voor opgeleid, hè...

En die nemen dan ook de eventuele schade aan de aandrijving en ophanging mee die je niet vanaf een foto kunt beoordelen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Geen idee, aardig wat zo te zien. Maar je hebt blijkbaar geluk bij een ongeluk gehad en anderen ook ;)
 

Fabia 123

Forumguru
Schade aan een auto kunnen de vakmensen bij schade bedrijven mooi repareren. Een inschatting van de schade kunnen zij ook geven. Gelukkig ben je zelf de schrik vrij gekomen.
 

ertromp

Forumguru
Schatting €2.750,- incl. BTW dus NL schatting :D

Ben benieuwd waar het definitief op uit komt

Maar bovenal gelukkig heb je zelf niks!!
 

Cordoba

Forumguru
Ik zie dat de lampunit ook beschadigd is (hoekje eraf) en over het voorportier zelf twijfel ik, en wat er verder nog onderhuids aan schade is, blijft ook een vraag. Gelukkig geen gewonden, maar het schadebedrag zal stevig zijn. Geen idee hoe Belgische schadekosten zich verhouden tot de Nederlandse, maar zo'n 3000 euro (NL-prijs) zou me niet verbazen.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik denk dat hij heel moe was. De vraag is waarom ga je rijden als je zo moe bent dat je in slaap valt?
Wanneer ik zo moe ben dat ik focus verlies, stop ik en sluit mijn ogen even 10 of 15 minuten. Dat is vaak al voldoende om weer er tegenaan te kunnen.
 

Antera

Donateur
Vervelend. Goed om te horen dat het goed met jouw gaat. De niet zichtbare schade kan nog groter zijn en vermoed zeker een deel van de ophanging zoals schokdemper fusee enz want je wiel staat ver naar achteren met wat pech daarnaast bumper scherm en de rest. Prijzen durf ik niet te roepen maar gaat hard
 
Bovenaan Onderaan