Schade achterklep / achterbumper bij trekhaak

CDO

Forumguru
Vandaag geconstateerd dat de verf beschadigd is aan de onderste rand van de achterklep van mijn S2C van januari 2011.

Zoals ik het nu kan bekijken is de bumper na montage van de trekhaak te hoog weer gemonteerd. Verf van de onderkant van de klep slijt hierdoor en door contact ontstaan er ook krassen in de bumper. Dit al eens eerder meegemaakt bij een T5 en Golf (65)Plus met trekhaak, misschien een VAG kwaal?

Iemand anders ook al geconstateerd??

Trekhaak betreft trouwens een Westfalia (afneembaar).

Ik zou trouwens niet naar een oplossing (die mag de dealer lekker gaan bedenken), ben alleen benieuwd of er nog meer mensen er last van hebben.
 

HKTS

Nieuw lid
Bij mij hetzelfde probleem bij mijn s2c van okt 2010, was af fabriek al aanwezig, is nu opgelost door schadeherstel na aanrijding van achteren....



Vandaag geconstateerd dat de verf beschadigd is aan de onderste rand van de achterklep van mijn S2C van januari 2011.

Zoals ik het nu kan bekijken is de bumper na montage van de trekhaak te hoog weer gemonteerd. Verf van de onderkant van de klep slijt hierdoor en door contact ontstaan er ook krassen in de bumper. Dit al eens eerder meegemaakt bij een T5 en Golf (65)Plus met trekhaak, misschien een VAG kwaal?

Iemand anders ook al geconstateerd??

Trekhaak betreft trouwens een Westfalia (afneembaar).

Ja, bij mijne van oktober 2010 zelfde probleem af fabriek, is nu opgelost bij schadeherstel na een aanrijding van achteren...

Ik zou trouwens niet naar een oplossing (die mag de dealer lekker gaan bedenken), ben alleen benieuwd of er nog meer mensen er last van hebben.
 

HKTS

Nieuw lid
Ja had dit al eerder geconstateerd, dit was het moment om dit meteen te verhelpen...:aangenaam:
 

Monteurtje

Forumguru
Dit is GEEN VAG kwaal. Maar een niet goed oplettende monteur die de bumper niet goed monteerd na inbouw trekhaak.
 

CDO

Forumguru
Geen VAG kwaal maar wel al een aantal keer meegemaakt met VAG producten zoals gezegd (waar ik een voorliefde voor heb). Is wel slordig als het gewoon komt door verkeerd afhangen van een bumper. Levert de klant een hoop sores op en de dealer kan weer spuiten onder garantie. Zou eigenlijk een standaard punt moeten zijn om op te letten na montage van een trekhaak bij de aflevermonteurs.
 

Monteurtje

Forumguru
De monteur maakt de fout. Ligt niet aan de auto. Het is heel simpel, bumper monteren, schuift gewoon ergens in. Dan heb je denk elke keer pech met de monteur, of het is elke keer dezelfde die niet leert van zijn foutjes.
 

CDO

Forumguru
Gelukkig niet hoor! 3 verschillende auto's uit 3 verschillende garages en ook nog eens uit verschillende delen van het land.
 
Bovenaan Onderaan