Scala

JeSko

Forumguru
Oei oei daar gaan we weer hehe :ROFLMAO: ik moet toegeven ik heb hetzelfde met die leenwagen Mazda 2/toyota nu, ik zou zo de bon tekenen om dat karretje te kopen, maar ver (30.000 nieuw) boven budget.
 

JeSko

Forumguru
@CharlesTucker

Een week zonder één auto is nogal lang ;) maar zouden ze dat bewust doen denk je? Wij krijgen nu ook een top of the line model mee, beginprijs is 22.000 maar deze zit zo in de opties dat hij 30.000 kost en daarmee is het ook gelijk de duurste, als vervangwagen zou je denken dat ze iets simpeler meegeven om kosten te drukken, kwestie van je eerst te "hooken" en daarna proberen binnen te halen mss? ;)
 

dirkie996

Forumguru
Verleden week had de dochter 'n Mini Countryman hybrid mee, om te testen. Ik heb er zelf ook eens mee gereden, en dat reed zeer goed.
Dit kun je totaal niet meer vergelijken met de eerste BMW's Mini's. De kwaliteit van rijden en afwerking is op en top BMW geworden.
Zo'n hybride trekt lekker op en verbruik valt goed mee, blijkbaar. Moet wel zeggen dat 't een bijna full options betrof, wat ook te zien was aan de prijs. Veel binnenruimte, gemakkelijke instap en comfortabel ( ondanks de 18" wielen).
Voor mij is 't iets te jong en hip, maar zeker 'n kanshebber voor de dochter.
 

JeSko

Forumguru
Dat hybride staat mij ook wel aan @dirkie996 , je ziet de leenauto dan bijladen als je afremt of compleet op de verbrandingsmotor rijd, of volledig elektrische rijden tot 70 km/h is ook mogelijk, rijd heerlijk, en als je even power nodig hebt gaan beide motoren samenwerken en schiet dat dingetje heerlijk uit zijn startblokken.
 

CharlesTucker

Forumguru
Toen ik nog een lease-auto had (Opel Zafira) zat de dealer te ver weg om naar huis te lopen, dus toen kreeg ik bij regulier onderhoud altijd wel een leenwagen mee. Maar dat was nooit wat, paar keer een Opel Corsa (wel OK), en een keer een Agila, man, wat een drama was dat, net een hobbelpaard. Ik was altijd wel weer blij als ik aan het eind van de dag m'n eigen auto weer kon ophalen. Ik heb toen met de Zafira een keer een probleem gehad na sluitingstijd, op een trailer naar Gorinchem gebracht, alwaar ik een vrij nieuwe full-options Golf Variant meekreeg, dat was een erg fijn autootje. Maar ik denk niet dat ze dat expres deden, met het idee zoiets aan mij te verkopen.

Maar dat alles was in m'n pre-Skoda tijd, dus minstens 12 jaar geleden. Sindsdien leen ik een fiets (toen Swarttouw en later Hoogenboom nog in Barendrecht zat) of loop ik naar huis (sinds ze naar Rotterdam verhuisd zijn).

En inderdaad, dat hele hybride idee staat me ook wel aan, ik ben serieus Toyota aan het overwegen, als ik de Octavia helemaal zat ga zijn. Maar sinds de laatste vakantie ben ik er weer helemaal blij mee, zoals in een ander topic gemeld. Maar toch, een nieuwe Corolla Cross lijkt me wel wat, of een relatief jonge tweedehands RAV4 ...
 

Captain Hook

Forumguru
Oh, oh, ik voel de bui al hangen... :D

Een Scala als leenauto, die blijkbaar goed bevalt en dan ook nog een plug in de band van de Up!

----> hoe ouder hoe gekker, des te sneller een andere auto...:cheer:
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

leon-cupra

Forumguru
@CharlesTucker

Een week zonder één auto is nogal lang ;) maar zouden ze dat bewust doen denk je? Wij krijgen nu ook een top of the line model mee, beginprijs is 22.000 maar deze zit zo in de opties dat hij 30.000 kost en daarmee is het ook gelijk de duurste, als vervangwagen zou je denken dat ze iets simpeler meegeven om kosten te drukken, kwestie van je eerst te "hooken" en daarna proberen binnen te halen mss? ;)
Dat is niet bewust. Zo een hybride koekendoos Mazda van 30.000€ koopt geen kat. Zijn zo van die verplichte auto’s die de garage moet afnemen van de invoerder. Ze schrijven die dan in als demo, er wordt dan 6maanden mee gereden , de garage krijgt dan een premie van de invoerder, die premie wordt dan gebruikt om dergelijk duur geval aan een betaalbaardere prijs te verkopen als tweedehands. De kans om dan een koper te vinden is reëler.
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Een koekedoos is het niet hoor, zelfs met één boosterzit en één volwaardige kinderstoel is er achterin voldoende plek, koffer is ook deftig qua ruimte, maar daarover na vrijdag meer in een uitgebreid review topic.
 

EdK

Forumguru
Yeti, het kon wel kleiner dus ging hij 2x naar de Fabia 3, maar goed die extrahalve meter was ook niet meer nodig dus dan maar een POLO GTI..... mooie leuke kar , maar een UP daar kunnen we makkelijk mee weg komen !! En vakantie dan gooien we de hutkoffer op het dak.....
En ja hoor dan word het een Scala..... net ff kleiner dan de Octavia maar groter dan de Fabia 3 of 4....
Maar wat moet je dan nog met de hutkoffer ??? alles past dan weer in de kofferbak incl de DOG....
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nee, dat gaat hem niet worden. Daarnet wel even geinformeerd, maar ik zou veel te veel verliezen met inruil , zeker met de 3,5k aan modificaties.
Zaterdag gaan we 3 weken naar Frankrijk. Even eea uitgeprobeerd. Met 2 personen, hondje en bagage gaat het ook nu lukken zonder dakkoffer. Niet te geloven wat er allemaal in gaat
 

fanSkoda-VW

Donateur
Mijn dochter heeft haar Citigo ingeruild en mijn Scala daarvoor in de plaats gekregen.
Zij = blij. Maar ik mis de Scala. Héérlijke auto met weinig geluid, een kennis die meereed laatst vroeg
mij of het mss een elektrische auto was.
De Scala was de prettigste auto in m'n autohistorie.

grtssss (snik)
 

fanSkoda-VW

Donateur
@EdK Zou IK wel willen, maar helaas zij niet.
Zij gebruiken de auto écht vaak, vaker dan ik. En met een gezinnetje....
Ik weet nog niet of het gaat lukken, maar ik kijk nu toch met een scheef oog naar een Karoq met enige ervaring.
Ik zei toch al dat ik de Skoda mistte?

De Bayon.. Technisch uitstekend met zaken die ik dan wel weer node zal missen, maar....
Misschien kan ik na 18 jaar Skoda een afkickpremie krijgen? Misschien dat dat zou kunnen helpen :thinking:

Grtsss
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan