Scala 1.0 op de rollenbank

laagvlieger

Forumguru
Zeer mooie machine. Ik ga bij deze nieuwe generatie motoren wel afvragen of chiptuning daadwerkelijk nog zo'n goot verschil maakt. Stage 1 chiptuning voor een 1.0 TSI: 135 pk en 225 Nm (standaard 129 pk en 232Nm) Goed dat de opgegeven waarden nogal 'veilig' gekozen zijn, want op papier ga je er bijna op achteruit!
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik ga het niet (laten) checken, maar dit bevestigt ook mijn gevoel dat er bepaald geen gebrek aan vermogen en koppel is.
 

EdK

Forumguru
Met de Fabia zat ik op 90 Pk met de 1,0 en dit vond ik toch even te weinig toendertijd, dus bij VAG Techniek toen de fabrieksupdate gedaan naar 115Pk, en moet zeggen dat ik daar tot heden nog geen spijt van heb.
Maar heb dan ook de wat lichtere wagens, en bij een Scala/Karoq en O3 kan ik me dan voorstellen dat die stage 1 net dat stukje rijgenot extra geeft wat je nu mist.
 

jesse_s93

Donateur
Ik had hiervoor een Focus met 125 pk en nu de Scala met 115 pk. Voelt totaal niet als een achteruitgang en komt vlot genoeg met het verkeer mee. Erg blij met de 1.0!
 

laagvlieger

Forumguru
Met de Fabia zat ik op 90 Pk met de 1,0 en dit vond ik toch even te weinig toendertijd, dus bij VAG Techniek toen de fabrieksupdate gedaan naar 115Pk,...

Die fabrieksupdate gaat dus wellicht niet enkel naar 115 pk maar naar ver daarboven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
fabrieksupdate gaat dus wellicht niet enkel naar 115 pk
Die kans is redelijk groot, dat omdat men de firmware uit een naar ik meen een Polo hadden gehaald.
En tsja als die 115Pk versie al meer heeft dan de 115 , dan zal ik met deze fabrieksupdate ook meer hebben..!?
Maar gaat hem er niet voor op een rollenbank laten zetten..
Maar sinds update rijd hij wel aanmerkelijk fijner, net allemaal ff soepeler iets pittiger...
 

jeng

Actief lid
Heb 4 dagen een seat leon st vervangwagen gehad,ook een 1000cc,115pk.
Vond het best een pittig ding voor een break.
 

fanSkoda-VW

Donateur
In het filmpje hoor zeggen je dat het toerental soms zoveel terug loopt dat de auto gaat trillen.
Dat klopt, al een paar keer gemerkt bij b.v. 2 rotondes kort na elkaar.
Mijn oplossing was uiteindelijk heel simpel, leve de DSG: tikje tegen de pook, S-stand. Dan stijgt het toerental onmiddellijk.
en daarna weer een tikje tegen de pook standje terug.

grtssss
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan