Sander(brolli21) stelt zich voor

brolli21

Nieuw lid
Nieuw hier,dus maar weer even mn standaard voorstelrondje van andere forums kopiëren en plakken ;)
Ik ben Sander de Jongh,31 jaar oud,sinds kort getrouwd,wonend ik Obdam en in het dagelijks leven ben ik APK keurmeester/Eerste monteur bij een Universeel garage.
De reden dat ik me hier aangemeld heb,is omdat ik rustig aan opzoek ben naar een Fabia 2 greenline,als vervanging voor de Fiat Panda(169) van mijn vriendin,die dagelijks ruim 100km moet forenzen.
Niet dat de Panda slecht is,maar een beetje meer auto en een beetje minder tanken zijn wel wat pro's natuurlijk.

Zelf rijd ik al ruim 10 jaar Alfa Romeo,en in al die tijd heb ik ook nog nooit GEEN Alfa gehad.
Na jaren verschillende alfa's gedailyd te hebben,heb ik nu alleen nog mijn 75 1,8t semi-racer die ik al 10 jaar heb,en die ik sinds ik em heb bijna compleet verbouwd heb.
Om kort te gaan,het enige wat nog origineneel is,is de koets,en het dashboard.
Auto is compleet opgezet om mee te racen,maar wel met de Apk regels in het achterhoofd,dus de auto is gewoon straatlegaal,voorzien van een geldig kenteken en Apk,zodat ik er gewoon mee op straat kan en mag rijden,en er dus ook bijv. mee naar de ring kan.
42748713912_2b0f9bc143_k.jpg


Als daily rijd in sinds ruim een jaar in een Audi A4 B6 1,8t quattro S-line,welke ik in april 2017 compleet standaard kocht.
Van het originele is inmiddels niet zoveel meer over,porsche wielen en remmen,s4 interieur, compleet s-line exterieur pakket en airride zijn slechts enkele van de modificaties die ik gedaan heb.
42081203084_45f5186dd0_k.jpg


Goed,terug naar de Fabia die gezocht wordt.
Hebben jullie nog tips/opmerkingen waar op te letten bij een fabia combi 1,2 tdi greenline vanaf 2010.
Ik ben zelf automonteur,maar ben benieuwd of er nog bekende kwalen zijn bij de fabia waar ik op moet letten.
 

Cordoba

Forumguru
Voor de Fabia 2 zou ik het niet zo gauw weten, eigenlijk de normale zaken waar je op moet letten. Voor een GreenLine uit deze periode moet je wel bedacht zijn dat er behoorlijk wat interne vervuiling in het blok en de EGR kan zitten. (Omdat er mensen vanwege de belastingregels een diesel gingen rijden, terwijl ze maar zelden een rit van meer dan 10 km lengte maakten)
 

brolli21

Nieuw lid
Sibogastraat is slechts een sierbord wat bij het stickerbedrijf hangt wat mijn Alfa gestickerd heeft.
Dank voor de complimenten op mn auto's.

Het bekende probleem van de egr(koeler) bij de 1,2 ken ik,als die stuk gaat is het 1x slikken en wat uurtjes sleutelen,daar maak ik me niet zo druk om.

Mochten er trouwens leden zijn in de kop van noord-holland die behoefte hebben aan diagnose/opties aan/uitzetten,ik ben in het bezit van Vag-Com ;)
 

Japanese Power

Donateur
Ha Sander,

Welkom bij de club. Succes met je zoektocht en die Alfa 75 is gaaf!
Persoonlijk heb ik niets met airride maar ieder z'n ding.
Ben benieuwd op welke Faab je uit gaat komen.

Johan
 

oco1979

Forumguru
welkom,

Gekende probleem is egrklep.
Bij extra pit en egr dicht zetten zou aan te raden zijn of is dat niet APK oké :bloos:;)
 

brolli21

Nieuw lid
De zoektocht gaat ondertussen rustig door,nadat ik vorige week on grootebroek voor een rode greenline heb gekeken.
Die auto had een onvermelde schade(koplampje afgebroken,motorkap sloot niet netjes en een lakschade aan het linker voorscherm) en bij de "onderhandelingen" bood de verkoper zo'n belachelijk laag bedrag voor de panda dat ik em vriendelijk bedankt heb.
Ik ben deze week nog een paar dagen vrij,en hier in de buurt staan bij 1 bedrijf 2 fabia's met een acceptabele km-stand,dat wordt dus even langsrijden.
 

brolli21

Nieuw lid
Afgelopen weekend hebben we dan eindelijk de panda ingeruild,maar niet zoals eerder voorgenomen op een fabia greenline,het grote gedoe met de stijgende kosten voor diesel rijden heeft ons terug gebracht bij benzine,en dus bij mn vrouw dr favoriete merk,het is een fiat 500 1,4 16v sport geworden.
45579233354_2df4e757f0_k.jpg
 

brolli21

Nieuw lid
Goed, en toen was ik hier na 2,5 jaar opeens weer terug.
De 500 is best een leuk karretje geworden, en lijkt niet heel erg meer op de foto hierboven.

49763263223_ede87ab929_k.jpg


Maar, afgelopen dinsdag is mijn vrouw bevallen van ons eerste kindje ,en daarmee wordt de 500 toch wel een beetje onpraktisch.
Nou was ik al een tijdje rustig opzoek naar een rapid of fabia, en na een keertje misgrijpen(auto voor mn neus verkocht) heb ik dan vandaag tóch een tof karretje kunnen kopen voor mn vrouwtje, hopelijk maandag ophalen.
51010218862_56b238e8cf_b.jpg


Het is een vers geïmporteerde Fabia 1.2 tsi(86pk) monte carlo geworden uit 2013, met net geen 100k op de teller en alle boekjes erbij met een sluitende historie.
Als ik em opgehaald heb zal ik een maatje vragen om eens wat goede foto's te maken,ik vind het iig een leuk karretje :D
 

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met jullie kindje! Natuurlijk niet zo’n koppendraaier als de Abarth maar zeker een mooie Faab hoor
 
Bovenaan Onderaan