SAFE op mijn Skoda Gamma radio

whalertje35

Actief lid
Door per ongeluk de verkeerde zekering te trekken staat mijn radio helaas op SAFE (zonder 2, want dan na 1 uur wachten was die weer operationeel geweest).

Ik heb de boekjes erbij, helaas Duits. En ik kan er niet echt wijs uit worden. Wat ik ervan begrijp is het een 8 cijferige code, eerst de eerste 4 intoetsen en dan de volgende 4. Is dit correct?

Kan iemand mij vertellen hoe het moet? En waar kan ik de code vinden? Ik heb alle boekjes bij de auto, maar nergens geen code. Ik kan mezelf nog wel herrineren dat de Skoda dealer zei dat het te vinden was, elke dealer schijnt dat punt te gebruiken. Is die hetzelfde als van de auto die op het bijgeleverde labeltje staat?
 

Mark

Banned
Normaal gezien kan je dealer perfect de code voor je radio te weten komen, aan de hand van de serie nr. van de radio kan hij de code opvragen.
 

cvegreen

Forumguru
Ook vervelend als je dat tegen komt op een zaterdagnamiddag of een zondag. Dan zit je bijna gans het weekend zonder muziek in je wagen. Het is je eigen wagen , maar je krijgt de code van je radio er niet bij bij aflevering. Waarom houd de garage die code eigenlijk ?
 

whalertje35

Actief lid
Volgens mijn dealer zou de 8 cijferige code in mijn service boekje zitten, maar echt niet!!! Wat blijkt, ze plakken de code op de autoradio!!! Nee, dat is echt bijdehand. Als zo'n junk mijn radio pikt heeft die gewoon de code.

Moet u maar even langs rijden, dan halen we de radio er uit en dan hebben we de code. Kan ik weer naar Gouda rijden, daar ben ik dit jaar nog niet geweest (7x terug gereden voor garantie, ligt niet aan de auto maar aan de garage).

Weet iemand hoe ik deze radio zelf kan demonteren??
 

Desperado

Forumguru
De code op de radio deden we bij Citroen ook toen ik daar werkte.
Dit om te voorkomen dat domme klanten die hun code kwijt raakten een dure nieuwe radio moesten aanschaffen.
Ja, dat was nog in de tijd dat zulke codes niet opvraagbaar waren omdat je ze zelf kon programeren.
 

Fabia

† In Memoriam
Volgens mijn dealer zou de 8 cijferige code in mijn service boekje zitten, maar echt niet!!! Wat blijkt, ze plakken de code op de autoradio!!! Nee, dat is echt bijdehand. Als zo'n junk mijn radio pikt heeft die gewoon de code.

Klinkt een beetje als ik plak de sleutel van brandkast maar op de brandkast, dan kan ik 'm niet kwijt raken:ahum:.
 

whalertje35

Actief lid
Weet iemand hoe ik de radio er zelf uit kan halen? Normaal kun je een paar pennetjes er in steken, maar hier zie ik niks zitten.
 
Bovenaan Onderaan