S3 hatchback media bestanden

Joske

Forumguru
volgens mij is zit het mechanisme volledig in de schokdemper verwerkt Corné, hoe snel olie weg kan vloeien zal de mate van demping bepalen. Dus idd.. zo maar even je schokdempers wisselen zit er dan niet meer in vrees ik :pieker:
 

Joske

Forumguru
Bij de Golf GTI werkt dit ook volgens dit principe:

volkswagen_dcc_adjustable_shock_absorber_extension_cycle.jpg


en voor de volledige zeer kundige uitleg (echt goede website zo te zien): :thumbsup:

http://www.my-gti.com/2653/volkswagen-dcc-adaptive-chassis-control-design-and-function
 

Cordoba

Forumguru
Ben ik dan de enige die het ziet?:lezen:
De filmpjes tonen niet alleen een 'virtual pedal' maar volgens mij een complete 'virtual S3'.:sterretjes:
 

andrehj

Forumguru
Behalve het (zeer interessante) DCC, zou ik graag een automatische hoogteregeling op de achteras willen. In mijn S2 mis ik deze feature nog steeds. En het bijzondere is, dit zit bij Volvo gewoon in de speciale achterdempers geïntegreerd. Dan zou je toch verwachten dat demperfabrikanten hier op inspelen en zoiets aftermarket gewoon kunnen leveren. Maar helaas, het bestaat nog niet.
 

Skoda-MAN

Forumguru
@Joske en @Corné de Kluijver Dat systeem kennen we al jaren op de trucks en wordt als optie verkocht voor voertuigen met hoog zwaartepunt. Denk aan hangend transport en veevoer, tankwagens enz.
Het heet daar CCD, continiuos damping control en werkt via hoogtesensoren, giersensor en stuursensor . Een en ander volgens gewicht en snelheid en dat gaat in de computer die op zijn beurt de dempingsventielen in de schokbrekers aanstuurt.

Mogelijk dat er verschillende parameters ingesteld kunnen worden dan wel modus via schakelaar. :D
 

CDK

Forumguru
Die grote stoelen lijken me wel wat :jaja: Wel jammer dat die achterklep niet open ging door de voetenzwaai :|
 

Octavia32

Forumguru
Wat een lul van presentator... Skoda had een budget merk moeten blijven.
En dikke Amerikaan van 110 kg mbt de "grote stoelen".
Ik denk dat hij gewoon lekker in het andere budget merk seat moet blijven rijden,met kleine sportstoelen.

Dan ook nog lopen zeiken over de achterklep dat ie het niet doet en de achterbumper weer schoon is.

Dan nog zoiets als dat dit een middenklasser is, ik weet niet hoor maar wat is in godsnaam een golf dan een compact klasse.

Wat een klote review van een prachtige auto die makkelijk concurreert met een A6 en zeker op prijs/kwaliteit verhouding ruimschoots aan kop gaat.
 

Cordoba

Forumguru
@Octavia32 Niet te serieus nemen zo'n onbenul van een presentator, hij heeft wel meer opmerkingen zoals:
- de huur van je appartement opzeggen (vanwege de ruime kofferbak)
- dat het ontgrendelen van de achterklep via het 'fictieve pedaal' een Skoda-uitvinding is. (Lucas van Vagtechniek heeft het op zijn Passat misschien al 2 jaar, en heeft er ook een Youtube-filmpje van gemaakt)
- en zo zijn er nog wel meer opmerkingen te vinden als je het filmpje goed bekijkt.
 

Der Einser

Forumguru
Ik vind werner budding niet zomaar een presentator en zeker geen lul.
Hij brengt het tenminste een beetje luchtig met grappige vergelijkingen. Beetje a la Top Gear.
Beter dan al die andere presentatoren overigens.
Verder kan deze tenminste een beetje sturen en weet echt wel waar hij over praat.

En let's face it,... Het is een prachtige auto, en wij zijn hier op het SKODA forum natuurlijk een beetje bevooroordeeld!

Ps: die voetveeg achterklep bediening moet natuurlijk wel gewoon werken. En ik zie nu in al die filmpjes en met verschillende presentatoren dat het gewoon niet werkt! Dat is toch niet zo simply clever!
 
Bovenaan Onderaan