S3 150PK 2.0 TDI Groeven in remschijven achter - ook na vervanging.

Renkie

Forumguru
Hoi iedereen.

Ik had wat last van getril met remmen bij mijn S3 (1/2016 - 60.000KM). Dit was al enige tijd aanwezig. Ook waren er flinke groeven zichtbaar in de schijven.

Bij de dealer zijn de schijven + blokken vervangen. Bij het ophalen viel mij direct een groef op de schijf op. Op deze foto zijn de schijven 3000km oud.

20180119_130820.jpg


De dealer heeft dit netjes opgelost en wederom schijven en blokken vervangen. Weer alles origineel van Skoda, ook zijn er verder geen problemen geconstateerd qua remmerij. Maar bij het ophalen van de auto vielen mij alweer beginnende groeven op.

De dealer gaf al aan bij herhaling het op te gaan lossen en daar heb ik ook alle vertrouwen in maar is wel gebonden aan Pon en de originele onderdelen. En ik snap dat, maar voor mijn gevoel moeten er veel meer S3 rijders deze problemen hebben? Voor mijn gevoel zijn een setje Brembo schijven en ATE blokken dit bijvoorbeeld niet hebben.

Zijn er meer mensen die dit hebben? Ik weet niet of de schijven van een benzine of 1.6 TDI anders zijn achter maar ik ben erg benieuwd naar andere ervaringen over dit probleem.
 

turboturbo

Forumguru
Welk wiel of wielen op welke as gaat het precies om?

Het trillen lijkt me er dan mee te maken te hebben.... Is daar nog geen oorzaak voor gevonden? Slechte uitlijning bijvoorbeeld of verkeerd afgesleten / cuppende / vierkante (hoogteslag) banden?
 

Renkie

Forumguru
Het betreft de achterzijde.
Het getril bij remmen is op zich opgelost door het vervangen van de remschijven en blokken achter, maar toen waren de groeven ook veel erger.

Daarnaast liep hier een topic over het trillen van de gehele auto, dat loopt nog en staat hier los van.

Ik zou graag willen weten hoe de remschijven van andere S3s er uit zien. Hebben jullie ook last van groeven? Want de groeven komen dus terug na vervanging waardoor het trillen met remmen ook terug zal komen denk ik.
 

Antera

Donateur
Ik vermoed dat je handrem niet ver genoeg los komt en de blokken te dicht op de schijf laten staan. En als hij langere stilstaat dan zou ik hem ook niet op de handrem zetten ook dit kan ervoor zorgen dat de blokken gaan kleven en dit soort klachten kunnen laten zien
 

Renkie

Forumguru
Ik gebruik de handrem nooit om de auto te parkeren. Alleen bij stilstaan bij een stoplicht etc, ook om de boel wat gangbaar te houden.

Maar als de handrem blijft hangen zou de boel toch ook warm moeten worden? Dat is niet het geval namelijk.

Aan de andere kant: als er inderdaad verder geen klachten of voorbeelden zijn dan zou er inderdaad iets met de auto moeten zijn.....
 
Bovenaan Onderaan