S3 1.6 TDI tuning

Tinto

Forumguru
Mijn excuses als dit onderwerp al tot treurens toe is uitgemolken maar zijn er al ervaringen met de S3 1.6 TDI tuning door de "Usual suspects" maw JDEngineering en VAG tuning?

Beetje off topic. Maar alle nieuwe VAG groep auto's kunnen met gps worden gevolgd. Dus als je op het adres van een tuning bedrijf staat kan je dealer dat ook zien achteraf. Dus als ze iets vreemds in de ECU tegenkomen zal dat de eerstevolgende stap van een dealer zijn. Hoe ga je dat weg verklaren?

ertromp

Forumguru
Beetje off topic. Maar alle nieuwe VAG groep auto's kunnen met gps worden gevolgd. Dus als je op het adres van een tuning bedrijf staat kan je dealer dat ook zien achteraf. Dus als ze iets vreemds in de ECU tegenkomen zal dat de eerstevolgende stap van een dealer zijn. Hoe ga je dat weg verklaren?

Er worden geweldig leuke meetings gehouden bij die tuningsbedrijven en dan hoef je niet per se je auto te laten tunen :D :deuk:

Skoda-MAN

Forumguru
Beetje off topic. Maar alle nieuwe VAG groep auto's kunnen met gps worden gevolgd.

Dit lijkt me toch een behoorlijke inbreuk op mijn privacy en zou dat niet willen. Dus uitschakelen die troep.
Of is het iets wat verplicht is voor verzekering, leasemaatschappij en heb je daar een handtekening voor gezet omdat je het er mee eens was? Is het in het aankoopproces aangegeven dat het systeem er in zit en verplicht is?

B@s0302

Senior Member
Dan moet je ook je auto zonder navigatie bestellen en je telefoon uitzetten want ook daarmee ben je te traceren maar goed..
Ben juist ook wel benieuwd naar de reactie op je eerste vraag;Welke tuner?

Tinto

Forumguru
Dit lijkt me toch een behoorlijke inbreuk op mijn privacy en zou dat niet willen. Dus uitschakelen die troep.
Of is het iets wat verplicht is voor verzekering, leasemaatschappij en heb je daar een handtekening voor gezet omdat je het er mee eens was? Is het in het aankoopproces aangegeven dat het systeem er in zit en verplicht is?
Alle VAG groep auto's hebben dit systeem. Een Skoda dealer vertelde me het volgende: alle VAG groep auto's kunnen achteraf uitgelezen worden en daarbij kunnen alle lokaties waar de auto is geweest en alle ritten die de auto heeft gemaakt vast gesteld worden. Tevens kunnen alle parameters en waarschuwingen(lees dashboard lampjes zoals olie waarschuwings lampje) uitgelezen worden als de klant beroep doet op de garantie.

Ik weet niet of het in het aankoop proces wordt aangegeven dat systeem standaard in de auto zit

Heeft niks met verzekeringsmaatschappij om LM te maken

B@s0302

Senior Member
Wellicht kan een van de leden met veel testkast ervaring dan eens uit de doeken doen wat er precies zichtbaar is? Denk overigens dat het niet alleen voor VAG geldt, bijvoorbeeld BMW Online en Opel On Star.

Joske

Forumguru
Wat een onzin... sorry hoor:)

ten eerste: ALS ze het al zouden kunnen/ lees mogen, welke dealer gaat er zich mee bezig houden om 30.000km en een jaar lang aan ritten uit te pluizen waar je overal geweest bent?! Om dan een link te leggen met een tuningbedrijf?? :sterretjes:

ten tweede: dit zou een flagrante inbreuk op je privacy zijn, in welke kleine lettertjes is dit vervat van de verkoopsvoorwaarden? Ben ik nog niet tegengekomen hoor..

Als je inderdaad "rode" lampjes e.d. negeert kan dit makkelijk naar voren komen bij uitlezen, maar navigatie uitlezen om te zien waar je geweest bent?? no way hosé :stop:

Tinto

Forumguru
@Joske. Ik kan begrijpen dat je erg sceptisch bent. Misschien is het een idee om aan je eigen dealer te vragen of zij het, bij een garantie geval, ook doen om te kunnen achterhalen of de schade is ontstaan door tekortkoming van de klant.

Blackokkie2

Forumguru
Maar tuning hoeven ze helemaal niet uit te lezen, de proefrit voor ze aan de onderhoudsbeurt beginnen zegt genoeg, een monteur merkt echt wel het verschil tussen een standaard 1.6 tdi en een +- 30 pk sterkere getunede versie.

Spierings

Forumguru
Ben het met Josje eens.......
Al zouden ze het kunnen, denk dat ze het wettelijk niet mogen registreren..

Dealers kan gewoon uitlezen hoe lang lampjes en zo branden en alle software standen..Heb dit eens met een klant mee gemaakt met een defecte motor, klant had vaker problemen gehad en hij had er bewust mee doorgereden (30km met olie lampje). Hij dacht nu mooi een nieuwe motor te krijgen, maar hij mocht hem mooi zelf betalen..

Tinto

Forumguru
Heren dank jullie voor jullie visie wat betreft dit onderwerp.

Zelf vind ik het ook druisen tegen je privacy. Maar wees er van bewust dat de mogelijkheid er is.

Nu aub weer On topic.

Zijn er al mensen die hun S3 1.6 TDI hebben laten tunen?

Laatst bewerkt:

RoyV1982

Forumguru
Ik heb een maand geleden de auto laten tunen door VAGtechniek. Inmiddels zo'n 5000 km mee gereden en bevalt goed.

Vanaf 2000 toeren een beter merkbare duw in de rug en een vlottere acceleratie. Vanaf 80 km/h kan je in zijn 6 ook nog acceleren. Ook op hogere snelheden ben je nu beter in staat om even in te halen.

Topsnelheid zonder tuning niet geprobeerd maar met tuning al de 200km/h op de teller gehad zonder enige moeite.

• Leuk
Waarderingen: EHS

Tinto

Forumguru
Ik heb een maand geleden de auto laten tunen door VAGtechniek. Inmiddels zo'n 5000 km mee gereden en bevalt goed.

Vanaf 2000 toeren een beter merkbare duw in de rug en een vlottere acceleratie. Vanaf 80 km/h kan je in zijn 6 ook nog acceleren. Ook op hogere snelheden ben je nu beter in staat om even in te halen.

Topsnelheid zonder tuning niet geprobeerd maar met tuning al de 200km/h op de teller gehad zonder enige moeite.
Klinkt goed. Hoeveel PK en Nm heb je erbij gekregen?

RoyV1982

Forumguru
De basis tuning bevat geen rollerbank meting. op basis van de waarden uit de testrit in vergelijking tot een gelijke motor waarvan wel een meting is gedaan gaf de man van VAGtechniek een vermogen van 165 pk en 340 nm.

Hij gaf wel aan dat de motoren af fabriek al meer dan 120 pk hebben (ong 130 pk)

EHS

Actief lid
De basis tuning bevat geen rollerbank meting. op basis van de waarden uit de testrit in vergelijking tot een gelijke motor waarvan wel een meting is gedaan gaf de man van VAGtechniek een vermogen van 165 pk en 340 nm.

Hij gaf wel aan dat de motoren af fabriek al meer dan 120 pk hebben (ong 130 pk)

hoe bevalt bovenstaande nu?

Bovenaan Onderaan