Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Ja viel me ook al op @Timmer , hebben me samen 32 euro gekost bij Xenonlamp.be, dan zeggen ze bestel bij de betere zaak maar krijg je alsnog Ali opgestuurd ;) één pot nat makker.
 

Timmer

Donateur
Ja, is me ook al opgevallen, vaak ook verkopers via ebay en amazon.
Voordeel is in principe wel, dat zij nu de verkopers zijn, en dus de garantie mogen waarborgen (ast kapot is, kunne ze e nief geven :tongue:)
Succes met deze lampjes, hopelijk deze keer de juiste :thumbsup:
 

Kanerr

Forumguru
Ja, is me ook al opgevallen, vaak ook verkopers via ebay en amazon.
Voordeel is in principe wel, dat zij nu de verkopers zijn, en dus de garantie mogen waarborgen (ast kapot is, kunne ze e nief geven :tongue:)
Succes met deze lampjes, hopelijk deze keer de juiste :thumbsup:

Wat ze dus doen is ook alles uit China halen. Zelfde kwaliteit, zelfde producten. Voordeel is dat ze een winstmarge hebben van, bijvoorbeeld, 500% waardoor ze kapotte lampjes 'onder garantie' weer kunnen geven zonder verlies te maken ;)

Been there done that. Vandaar dat als ik vanuit China bestel altijd minimaal 2/3 setjes bestel. Dat kost evenveel als bij Amazon/bol.com maar dan heb ik meteen 2/3 producten in huis en kan ik het meteen vervangen wanneer het stuk is.
 

Jooo...

Forumguru
In mijn zoektocht naar led interieurverlichting heb ik ook 3 verschillende soorten besteld op Ali express. Ben momenteel uitgekomen op iets dat voor het goeie witte licht geeft. Ik had eerst een soort die wat groenig licht gaf dan een soort die naar de blauwe kant ging en dan de volgende soort was er boenk op. Geen storingen en zitten er nu wel al een 4-tal maanden in. Ik stoorde me eraan dat alles aan de auto led was en dat er binnen in een oubollig geel licht was. Het setje die ik nu heb heeft me ongeveer €13 gekost maar heb nog lampjes in overschot en er zat zelfs plaatverlichting ook bij.

https://a.aliexpress.com/_dZNIAZ8
 

Bijlagen

  • 9EA65287-2D8E-4619-A8C0-CFA2C645ACB3.jpeg
    9EA65287-2D8E-4619-A8C0-CFA2C645ACB3.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 33
  • 42F35CF8-2FF7-4C61-8B1D-17F083E632AD.jpeg
    42F35CF8-2FF7-4C61-8B1D-17F083E632AD.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 31
  • 73C8D64A-30A6-499B-92CB-C591056A5EDA.jpeg
    73C8D64A-30A6-499B-92CB-C591056A5EDA.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 34
  • CDECF09C-A9D1-4269-9CB3-2D48B122C24A.jpeg
    CDECF09C-A9D1-4269-9CB3-2D48B122C24A.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 35
  • BBC42877-837F-44AA-9747-55CED607C172.jpeg
    BBC42877-837F-44AA-9747-55CED607C172.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Leuk setje inderdaad! Bij mij zouden de lampjes met dubbele contactpunten niet werken, daar ben ik de mist in gegaan, die fiting zit nergens in mijn auto, niet in het Interieur en niet in het exterieur.
 

JeSko

Forumguru
T10 zijn degene die in mijn auto zitten, ik doelde op de festoon lampjes met de twee bolle uiteinden, deze passen nergens in mijn wagen.
 

JeSko

Forumguru
Net geprobeerd de lampjes van Xenonlamp.be te installeren, ik had vier goedkopere lampjes van GP Thunder besteld, en twee duurdere van een ander merk, de verpakking van de GP Thunder zegt niets over gebruik binnen of buiten, de andere duurdere wel, daar valt op te lezen niet voor exterieur gebruik, geen ce keuring ( of zoiets ), heb dus de GP thunder's gebruikt voor de nummerplaat en deze werken zonder storing, de twee andere GP thunder's heb ik als voetverlichting vooraan geïnstalleerd, maar de andere ga ik terugsturen en in de plaats nog wat van de GP thunder's bestellen, hopelijk gaan deze lang mee. Zal betere foto's nemen bij duisternis. 20200618_133552_copy_3024x1167.jpg 20200618_135007_copy_1104x1472.jpg 20200618_135417_copy_1104x1472.jpg

Heb ook de dashcam geïnstalleerd, redelijke cam voor zijn geld, al koop ik in de toekomst wel een betere.

20200618_140342_copy_1271x1285.jpg
En nu ga ik Bílý poetsen:jaja:

Ps: de beeldkwaliteit van de cam is beter dan de foto doet vermoeden.
 

JeSko

Forumguru
@Peter-036

Haha ja dat is hem, wist het zelf niet zeker maar het is dezelfde als degene die ik online tegenkom. Was een cadeautje van mijn vrouw.

@Timmer

Daarvoor gebruik ik hem niet genoeg, is dus denk ik ( hardwiren klinkt als veel werk ) voor mij de moeite niet.
 

Timmer

Donateur
Hardwiren is eigenlijk niet zo moeilijk, ik heb mijn coyote altijd zo aangesloten. Kruipt een beetje tijd in, maar is wel een mooie oplossing. Als je wilt, help ik je der wel eens mee :)
 

JeSko

Forumguru
Klinkt goed inderdaad en het is handig dat hij het op contact doet inderdaad, ben er zelf niet handig in :facepalm:
 

JeSko

Forumguru
Hier een foto met schemer, nog niet echt donker genoeg om het goed te kunnen zien maar duidelijker dan daarstraks.

20200618_215848_copy_2419x1815.jpg

Al hoop ik dat ze in het donker net wat witter ogen dan nu, op foto één is het mooi wit maar foto 2 vallen ze toch wat geel uit, al kan dat ook door de schemer en lichtsomstandigheden komen. Is toch 6000K, wat gewoon wit moet zijn.
20200618_215852_copy_1612x1209.jpg
 

brepus13

Forumguru
Ik gebruik die blauwe dingen ook als tijdelijke oplossing voor drl van mijn fiat. Het is iets beter dan halogeen maar het is vooral net niet.... nog even wachten totdat ik de led binnen heb en dan gaan ze er weer uit.
 

JeSko

Forumguru
@brepus13

Wat ik raar vind is dat ze ze verkopen als led lampjes, maar deze vorm en soort lamp met gloeidraadje kan toch nooit led zijn? Staat echter duidelijk in de beschrijving, 6000k LED. Achja zal het wel aanzien, ik kan nog altijd de twee blauwe achteraan in de voetverlichting stoppen en de echte leds die ik gekocht heb vanachter stoppen.

Deze van de link heb ik ook nog, ze zijn feller maar mogen enkel in het Interieur...

https://www.xenonlamp.be/x-line-canbus-led-w5w-white-platinum-series
 

brepus13

Forumguru
Nee dat is zeker geen led. Ze verkopen het als led look a like maar Het haalt het natuurlijk niet bij led qua wit licht.

aanvulling:

zoek op Ali naar T10 ledjes die canbus proof zijn ( maakt voor interieur niet uit en kenteken verlichting moet je toch coderen.

de ledjes die je hebt hebben alleen een keurmerk voor interieur. Dat wil niet zeggen dat ze niet buiten de auto gebruikt kunnen worden. Het mag niet omdat ze daar geen keurmerk voor hebben.... Thats all. Daarom staat er ook bij dat ze alleen voor off road gebruikt mogen worden. Heeft alles met aansprakelijkheid te maken.
 
Laatst bewerkt:

Timmer

Donateur
Een LEDheeft geen gloeidraad ;)
Led is een diode. Waarom ze ze zo verkopen, weet ik niet. Ik kan me der wel iets bij bedenken natuurlijk :shutup:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan