[S2] "Soundsystem" ?

___JC___

Forumguru
Ja ik heb duidelijk minder resonantie in de deuren nu. Klinkt een stuk beter. Als je m echt hard zet trilt een en ander nog wel, maar ik ben op zich tevreden!

Als het echt goed wil hebben moet je denk ik een subwoofer in de achterbak laten bouwen. Dan kan je de bas terugdraaien in de 12 speakers van het soundsystem. Nadeel daarvan is dat je minder ruimte hebt achterin, maar misschien is er een oplossing in de vorm van een sub in een van de twee opbergruimtes achterin.
 

mikehotel

Actief lid
Dank voor je snelle reactie, goed om te lezen dat het een zinvolle aanpassing is geweest! Weet je misschien ook of dit gedaan wordt in het kader van een één of andere (coulance)-regeling dat landelijk bekend is bij de dealers, of is het een actie die door je dealer is uitgevoerd?

Een subwoofer is natuurlijk een optimale oplossing voor de lage tonen, maar da's in mijn geval voor later zorg: moet eerst maar eens een Superb aanschaffen.
 

___JC___

Forumguru
De dealer gaf aan dat het een oplossing vanuit de importeur was dus coulance. Je kan ook een Superb zonder Sound system nemen en een goed setje achteraf in laten bouwen als je een echte audiofiel bent.
 

Bakkertje

Forumguru
De dealer gaf aan dat het een oplossing vanuit de importeur was dus coulance. Je kan ook een Superb zonder Sound system nemen en een goed setje achteraf in laten bouwen als je een echte audiofiel bent.

Helemaal audiofiel ben ik niet, ik schurk er wel tegenaan. Maar een standaard Superb heeft de luidsprekers op een vreselijke plek zitten, wat je daar ook instopt, dat gaat je nooit helemaal "bevredigen". De Superbs met soundsysteem hebben een extra speaker op de juiste plek in de voorportieren zitten. Los van de kwaliteit daarvan, lost dat wel een hoop op.
Voor een echte audiofiel zou een Superb met Soundsysteem en daarin eigen luidsprekers het ultieme zijn.

(overigens geldt dit net zo goed voor een Octavia)
 

Frankw

Lid
Vorige week onze 'nieuwe' Skoda Octavia II uit 2006 aangeschaft, 2.0 TDI met DSG. Rijden doet ie prima en we zijn er zeer tevreden mee.
Totdat ik, onwetend over de problemen met het geïnstalleerde Soudsystem, een Zenec aftermarket navigatie/audio systeem ingebouwd had. Zoals hier al meer vermeld; geen geluid.
Versterker 3 uur afkoppelen mocht niet baten. Nu een Can Bus module besteld via eBay, worden volop verkocht via de ACR shops in Duitsland. Gek genoeg wist men bij deze shops in NL niet van het bestaan af. Komt als het goed is morgen binnen en dan maar hopen dat de 80 euro niet over de balk gegooid is.
Ik zal hier zsm laten weten of dit artikel het probleem oplost en dan ook de volledige omschrijving laten weten zodat anderen hier wellicht ook mee geholpen zijn. Het was voor mij aardig wat uurtjes googlen voordat ik dit artikel gevonden had.
Ik vind de kwaliteit van het Soundsysteem trouwens wat tegenvallen als ik zie wat het in theorie allemaal inhoudt. Van een systeem met 4 maal 3-weg systemen en een versterker had ik meer verwacht.
 
Bovenaan Onderaan