[S2] Nieuwe banden

superbee

Nieuw lid
Hoi,
Mijn Superb heeft nieuwe voorbanden nodig. Er ligt nu continentental sport contact 2 onder in de maat 225/40 18 inch. Ik heb de auto tweedehands gekocht en hij is daarvoor 12.000 km gebruikt als demowagen. Toch vind ik 20.000 km erg weinig km's voor een setje banden. Is dit normaal bij 18 inch?
Welke banden raden jullie aan en bij hoeveel km zijn ze bij jullie aan vervanging toe?

Groeten,

Superbee.
 

Captain Hook

Forumguru
Tja, 'sportief' rijgedrag zorgt voor een sportieve slijtage van je autoschoeisel... ;)
Er hangt zoveel af van je eigen rechtervoet. Dat kan het verschil maken tussen 20KKm of 60KKm met een setje banden.

Wat zijn goede banden? Wat is goed? Voor de een telt alleen wegligging en zal slijtagegevoeligheid minder belangrijk zijn. De ander wil een stille band, de volgende een goedkope band, weer iemand anders zoekt ultiem remgedrag (nat/droog). Kortom, nu nog eentje vinden die alle eigenschappen tegelijk heeft en niks kost... :koffie:
 

O2_1.2TSI

Actief lid
@tonko: Helemaal mee eens, prima band de Falken ZIEX ZE912 en vooral ook stiller dan mijn voorgaande Michelin Premacy HP's.
 

RogerS

Forumguru
Tja met mijn Peugeot 306 heb ik met het eerste set voorbanden maar 19.000 km gedaan. Dat lag ook aan de rijstijl. Mijn vrouw heeft naderhand met dezelfde auto en hetzelfde type band 45.000 km gereden...
 
Bovenaan Onderaan