S2 modeljaar 2010

Bert001

Nieuw lid
Ik ben momenteel bezig een nieuwe leasingwagen te kiezen, en plots zie ik dat de catalogusprijs van de S2 140pk elegance gestegen is van 29990€ naar 30520€.

Na contact met de garage blijkt dit een prijsstijging te zijn omdat vanaf heden het modeljaar 2010 geleverd zal worden.

Weet iemand of er nieuwigheden zijn in MY2010 ?
 

tlpeter

Actief lid
Ook niet echt slim om de prijs te verhogen als er minder auto's verkocht worden !
Zeker niet als de prijs net boven de 30000 uitkomt aangezien dit een mooi rond getal is en dus ook een budget limiet kan betekenen !!!
 

LenK

Forumguru
Beetje vreemd om het volgend modeljaar te gaan leveren als we nog niet eens halverwege 2009 zijn.
Vreemd inderdaad, maar dat is toch altijd al zo geweest.

Durf tot prijsverhoging wordt misschien ingegeven door een beter verkoopresultaat dan men had verwacht van de S2.
 

plaza

Forumguru
Ik ben momenteel bezig een nieuwe leasingwagen te kiezen, en plots zie ik dat de catalogusprijs van de S2 140pk elegance gestegen is van 29990€ naar 30520€.

Na contact met de garage blijkt dit een prijsstijging te zijn omdat vanaf heden het modeljaar 2010 geleverd zal worden.

Weet iemand of er nieuwigheden zijn in MY2010 ?

Laat ze eerst maar het motoren aanbod vergroten, voordat ze de prijzen
gaan verhogen.
 

Wasmachineman

Forumguru
Als je nu gaat opvragen en bestellen wordt de auto toch na de zomer geleverd en dan spreek je inderdaad alweer van modeljaar 2010. Of je moet een showroom cq voorraad model nemen, die worden vaak afgeprijsd.

En deze auto verkoopt gewoon goed, in NL hadden ze rekening gehouden met 1000 stuks en het zijn er 1300 geworden dus omhoog met die prijs.
Qua lease maakt het niet veel uit want de restwaarde gaat ook omhoog alleen je bijtelling gaat ook iets omhoog.

Dus mocht je nog voor de versie 2009 willen gaan, vraag dan een voorraad of showroom auto. En kun je nog sneller rijden ook !
 

SuperM

Nieuw lid
Juist, 2.0TFSI met haldex aub!
De S2 Amb. BL, 125Kw, setup 2010 is nog steeds € 37.450,- Enkele andere modellen zijn iets in prijs gestegen. Sommige opties zijn af fabriek niet meer leverbaar. Levertijd nog steeds 7-9 weken. Geen 16 weken!
 

SuperM

Nieuw lid
Kreeg net de nieuwe prijzen door!! De S2 Amb. BL, 125Kw, 2010 is op het oog iets duurder geworden maar een belangrijk verschil is dat de 17" LM velgen nu optioneel zijn dus dezelfde auto is nu ca. € 500,- duurder is geworden. Is geen goede set van Skoda, in tegendeel zelfs. De mijne is reeds besteld, maar de bestelling zal gewijzigd moeten worden.
 

andrehj

Forumguru
Ik ben momenteel bezig een nieuwe leasingwagen te kiezen, en plots zie ik dat de catalogusprijs van de S2 140pk elegance gestegen is van 29990€ naar 30520€.

Na contact met de garage blijkt dit een prijsstijging te zijn omdat vanaf heden het modeljaar 2010 geleverd zal worden.

Weet iemand of er nieuwigheden zijn in MY2010 ?

In Dld kun je nu een verwarmbare voorruit bestellen (maar vreemd genoeg weer niet in combinatie met standverwarming). Heeft iemand al geprobeerd die verwarmde voorruit (of de standverwarming) in NL te bestellen en wat kost die dan?
 

SuperM

Nieuw lid
In Dld kun je nu een verwarmbare voorruit bestellen (maar vreemd genoeg weer niet in combinatie met standverwarming). Heeft iemand al geprobeerd die verwarmde voorruit (of de standverwarming) in NL te bestellen en wat kost die dan?
Bert, zie http://www.skodabusinessline.nl/ selecteer je Superb, download of bekijk de prijslijst en zie de prijs/specificaties van de S2 (3) BL. Pak je brochure van S2 BL 2009 en zie de verschilen. Op de velgen na geen verschillen. Geen verlagingset of Hill Hold meer af fabriek. Vreemd dat de auto dus € 50,- + € 450 duurder is geworden.
 

Bert001

Nieuw lid
Bert, zie http://www.skodabusinessline.nl/ selecteer je Superb, download of bekijk de prijslijst en zie de prijs/specificaties van de S2 (3) BL. Pak je brochure van S2 BL 2009 en zie de verschilen. Op de velgen na geen verschillen. Geen verlagingset of Hill Hold meer af fabriek. Vreemd dat de auto dus € 50,- + € 450 duurder is geworden.

Aangezien ik van België ben zal ik op de belgische site van skoda kijken.
 

Bert001

Nieuw lid
Bij nazicht op de belgische site, is er eigenlijk geen verschil in opties. Velgen staan nog altijd standaard 17" op elegance, en op ties wegrijhulp en verlaagd sportchasis is ook nog mogelijk. Gewoon dus een uitvlucht om de prijs te verhogen.
 

plaza

Forumguru
Juist, 2.0TFSI met haldex aub!

Op de skoda site in Duitsland ook nog geen nieuws gelezen over
eventuele nieuwe motoren.
Ga ook dit jaar weer naar de Auto show in Frankfurt.
Wellicht is / zijn er nieuwtjes aan het front ( superb combi ? )
 
Bovenaan Onderaan