S2 - Lendesteun op welke uitvoeringen ?

MinT

Lid
Wie weet of er op de Superb II Ambition de lendesteunverstelling op zit ?
In de prijslijst/pdf word ik er niet echt wijzer van.
De configurator bij de leasemij geeft aan dat de ambition business die wel heeft maar de ambition niet.

Dan aansluitend de vraag : als je de driver-pack neemt bij de ambition uitvoering ben je er dan ook ?
 

Bakkertje

Forumguru
Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij hebben ze het allebei. Ze hebben allebei electrische verstelling. Op die stoelen zit volgens mij ook een lendesteun. Ik weet dat je die bij de pasat (die volgens mij dezelfde verstelling heeft) de lendesteun ook nog in hoogte kunt varieren.

Zoals ik het lees krijg je bij het driverpack ook de bijrijdersstoel electrisch verstelbaar, geheugen op de bstuurdersstoel en stoelverwarming.

Als het budget het toelaat zou ik voor de Ambition Business kiezen, super(b) compleet.
 

Pjetter

Nieuw lid
Maar als je een driver-pakket wilt bestellen, dan moet je ook een vision pakket bestellen. Hierdoor ben je vermoedelijk met een een amb. bus. alsnog goedkoper uit. Ook in de lease. Dat was althans bij mij het geval. Ik geloof dat het verschil met de business uitvoering slechts 2000 is. En dan heb je wel columbus, xenon, etc. en dus die lendesteunen blijkbaar.

Nu ja, het heeft mij doen besluiten om voor een ambution business te gaan.

Succes met je keuze
 

___JC___

Forumguru
Redelijk oftopic:

Ik had maandag een Superb 2 mee met zo een verstelbare lendesteun. Maar wat je dus niet kan verstellen is de breedte van de stoel. Je kan alleen de lendesteun verder of minder ver uit laten steken uit de stoel. Dat is echt jammer. De sportstoelen in mn O2 zitten lekkerder dan de stoelen in de S2. Maar volgens mij is sportstoelen geen optie op de S2. Raar maar waar..
 

Bartez

Lid
Nu vraag ik mij het volgende af voor wat betreft de stoelen.

Ik heb destijds (begin december 2008) een ambition Business line besteld en destijds zat er op deze auto extra comfortstoelen met zijdelingse steun (zie prijslijst sept. 2008 van de BL).

Als ik nu echter in de prijslijst van januari 2009 kijk van de BL zie ik dat deze comfortstoelen zijn verplaatst naar de elegance uitvoering. Nu weet ik niet welke versie ik ga krijgen....de 2008 of 2009 versie, echter vraag ik me af of diegene die reeds een ambiton BL hebben, ook de comfortstoelen hebben in rubicon?
 

MinT

Lid
@Pjetter, de columbus en de xenon zijn niet mijn eerste zorg. Wel een goeie stoel. Ik heb in de vorige lease-auto een ASS-stoel gehad en nu is die auto uit de lease.

Tijdens de proefrit van de Superb hadden ze me een veel luxere model als testauto gegeven. Die stoelen zaten goed. Dat was met zo een elektronische verplaatstbare lendesteunverstelling.

Ik ben dus op zoek naar die stoel maar dan desnoods zonder al die mooie zaken als xenon en columbus etc.

Een wedervraag ivm opmerking over de stoelen in de Octavia II : zijn die veel beter dan die van de ambition in de Superb ?
 

___JC___

Forumguru
@
Een wedervraag ivm opmerking over de stoelen in de Octavia II : zijn die veel beter dan die van de ambition in de Superb ?


Wat mij betreft zeker wel! Meer zijdelingse steun zowel in het zitvlak als in de rug. Ze zitten ook wat lager om dat er geen motortje onder zit. Het is dat de elektrische stoelen in een S2 Elegance standaard zijn anders hoeft het van mij echt niet. Had in de Superb meer het gevoel op de stoel te zitten dan erin.
 

Bartez

Lid
Wat mij betreft zeker wel! Meer zijdelingse steun zowel in het zitvlak als in de rug. Ze zitten ook wat lager om dat er geen motortje onder zit. Het is dat de elektrische stoelen in een S2 Elegance standaard zijn anders hoeft het van mij echt niet. Had in de Superb meer het gevoel op de stoel te zitten dan erin.

is dat ook voor de business uitvoeringen? Die hebben standaard ook elektrische stoelen en dus een motortje erin....maar zijn volgens mij niet hetzelfde als de elegance stoelen met extra zijdelingse steun, toch?
 

___JC___

Forumguru
is dat ook voor de business uitvoeringen? Die hebben standaard ook elektrische stoelen en dus een motortje erin....maar zijn volgens mij niet hetzelfde als de elegance stoelen met extra zijdelingse steun, toch?

Ik heb in een S2 Elegance gereden met elektrische stoelen. Daar zat dus ook zo een verstelbare lendesteun in. Die zaten naar mijn mening minder dan mn O2 sportstoelen. Welke stoelen er in een businessline zitten durf ik niet te zeggen.
 

Pjetter

Nieuw lid
@ MinT

Ik heb juist de ambition business besteld omdat die stoelen mij iets beter leken te zitten dan de stoelen in de greenline. Volgens de verkoper waren het echter dezelfde stoelen alleen dan niet elektrisch. Maar ik had juist het idee dat de elektrische stoelen meer verstelmogelijkheden hadden. Al met al zat ik daar lekkerder in.

De zit was voor mij ook het blangrijkste. Met een lengte van twee meter en een in verhouding lange rug is het heel moeilijk om een auto te vinden die lekker zit. Heb al in van alles proef gereden. Maar uiteindelijk is het dus de S2 geworden. In al die andere auto's die ik heb gereden voelde het als een schoen die een halve maat te klein is. Het past wel, maar eigenlijk net niet.

Voor wat betreft de best zittende fauteuil die ik ooit in een auto heb gehad, was een scheel autofauteuil. Dat was een stoel op maat en die zat heerlijk. Ik weet niet wat dat kost, maar vermoedelijk zal dat wel een euro of 2k zijn.

Maar goed, ik ben uitgebreid gaan testen. Ik denk dat dat het beste is dat je kunt doen. Uiteindelijk weet je het pas na een rit van een uur of langer. Pas dan kun je een beetje een inschatting maken of je de juiste zit kunt vinden in de auto.

Succes met je keuze
 

___JC___

Forumguru
Ik heb hetzelfde probleem met mijn lengte van 2.10 meter in combinatie met een nogal brede bouw. Ik blijf van mening dat voor mij de O2 sportstoelen lekkerder zaten dan de elektrische in de S2. De S2 stoelen lijken ook wel wat smaller. Misschien is het ook gewoon ff wennen, maar ik heb maandag wel 2 uur in de S2 rond gereden.
 

Bakkertje

Forumguru
@ MinT

Ik heb juist de ambition business besteld omdat die stoelen mij iets beter leken te zitten dan de stoelen in de greenline. Volgens de verkoper waren het echter dezelfde stoelen alleen dan niet elektrisch. Maar ik had juist het idee dat de elektrische stoelen meer verstelmogelijkheden hadden. Al met al zat ik daar lekkerder in.

Grappig die ervaring had ik ook toen ik geen kijken naar de O2. De ene zat anders dan de andere. Volgens mij heeft het met de hardheid van de stoel te maken. Bij aflevering was mijn stoel duidelijk harder dan nu. Wellicht dat dat nog iets scheelt.
 

MinT

Lid
Even ter verduidelijking :

Heb ook een willekeurige Skoda-garage gebeld. Meneer wist het niet zeker en ging het uitzoeken. Na wat wachten was het antwoord dat de stoelen op de Ambition uitvoeringen altijd elektrisch verstelbaar zijn en dus met lendesteun zijn.
Aan zijn stem te horen was hij niet echt zeker van zijn zaak.

Als de Ambition qua stoelen hetzelfde is dan snap ik niet waarom er een Driver-pakket is die je kan selecteren :confused:

Bij de Ambition Businessline staat expliciet bij dat er een elektrisch verstelbare stoel met hoogteverstelling en lendesteun is. (bij de Ambition staat alleen elektrisch verstelbare stoel met hoogteverstelling)
 

Bakkertje

Forumguru
Even ter verduidelijking :

Als de Ambition qua stoelen hetzelfde is dan snap ik niet waarom er een Driver-pakket is die je kan selecteren :confused:

Bij de Ambition Businessline staat expliciet bij dat er een elektrisch verstelbare stoel met hoogteverstelling en lendesteun is. (bij de Ambition staat alleen elektrisch verstelbare stoel met hoogteverstelling)

Het driver-pakket bevat nog meer, volgens directlease:

Achteruitkijkspiegel met een auto-dimstand
Parkeer hulp voor, achter en begeleidingsscherm
Met de handbediend zonnescherm achterin
Automatisch dimmende buitenspiegels voor bestuurder gedeeltelijk in kleur passagierskant
Geheugeninstellingen voor de positie van de buitenspiegel(s) met 3 positie(s) voor de bestuurdersstoel
Verwarmde elektrisch verstelbare stoelen voorin voor de bestuurder en de passagier

Volgens de skoda folder zou je dan ook het vision pakket moeten kiezen van 1200 euro met Xenon, koplampsproeiers en verwarmde ruitensproeiers.

Die pakketten zitten beide op de business en dan krijg je er ook een Coluimbus in. (zolang als die blijft zitten...)

Dan ben je voordeliger uit met een Ambition Business (zoals al eerder gemeldt)

Gaat het je alleen om de lendesteun dan maakt het niet uit welke je kiest.
 
Bovenaan Onderaan