Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Oei dat is minder...

Ja maar hoe doe je dat? Ik heb geen perslucht thuis om door die A stijlen te blazen, ( compressor kopen kan natuurlijk wel, altijd handig ) en met vanalles erdoor prikken zie ik ook niet zitten ( ken dat bij mij, ik doe dan meer kapot dan goed ), ik kan enkel controleren dat ze nog goed afwateren door er een gieter water door te jagen, dat zegt voldoende, maar eventuele opstroppingen weghalen/ preventief vermijden word lastig zonder perslucht.
 

leon-cupra

Forumguru
Als je gewoon wekelijks de gootjes vrijmaakt van vuil, ga je je al veel miserie besparen. Aangezien dat je nu geen problemen hebt, gaan wss de gootjes nu niet verstopt zitten.
 

ertromp

Forumguru
Knuppel in het hoenderhok: bij zo’n bedrijf zou ik mijn Skoda / VW niet durven laten onderhouden als er zo veeeeeel vervangen worden....................... :nailbiting: ;)

Het valt of staat met onderhoud. Een goede dealert / garage zal indien de auto voor onderhoud komt en het dak staat toch echt op de onderhoudslijst als je auto aan de hand van zijn VIN aangemaakt wordt voor een werkorder, de rubbers behandelen met speciaal middel en de geleiderails smeren met een daarvoor geschikt vet.
Als je de onderhoudslijst bekijkt binnen de VAG groep dan vindt je dat terug onder het kopje “Exterieur van de wagen” althans hier in NL.

Voor de afwateringskanalen reinigen is een speciale kunststof veer voor die vanaf de onderzijde bij de wielkast er voorzichtig ingedrukt moet worden tot boven in het dak en echt het moet vanaf de onderzijde want delen van de afwatering zijn rubber slangetjes die kapot gedrukt kunnen worden. Dus niet even snel met wat perslucht vanaf de bovenzijde proberen schoon te maken e.d. of vanaf de bovenzijde met een veer proberen door te steken.
Als je dit regelmatig doet krijg je echt geen lekkages.
 

leon-cupra

Forumguru
@ertromp, sorry maar belachelijke reactie. Wagens staan niet om de 6 maanden bij de dealer voor onderhoud zoals vroeger dus als je het zelf niet onderhoud, heb je op termijn problemen.
En deze werden ook niet vervangen omwille van slecht onderhoud maar omwille van productiefouten en 'ontwikkelingsfouten'. Waren vnl de eerste wagens met panodak. De fout van vw en dus niet de dealer.
 

ertromp

Forumguru
Ik had je reactié al verwacht @leon-cupra :deuk:
Ik spreek nergens over 6 maanden die trek je er zelf voor het gemak maar bij. Maar bij jaarlijks onderhoud of om de 30.000 cq. 2 jaarlijks heb je echt geen problemen en nu in je post zwak je blijkbaar e.e.a af naar de “eerste wagens”
Tja wie reageert er dan belachelijk.........
 

ertromp

Forumguru
@VAG-man never nooit niet met elektrakabel je afwateringskanalen schoon proberen te maken of door proberen te steken omwille van die rubberen slangen in het systeem
 

leon-cupra

Forumguru
@ertromp, dus uw reactie over mijn broer zijn werkgever was er dan ook maar puur om te provoceren. Op beperkte info gebaseerd en volledig verkeerd, vandaar belachelijke reactie.
Gebrekkig onderhoud, in de zin van de gootje niet proper houden, dan kan na 6 maanden ook al problemen veroorzaken dus daar zit je ook al verkeerd.
 

ertromp

Forumguru
Kijk daar komt ie weer @leon-cupra
Zie toch dat bericht van mij met die knipoog er achter maar blijkbaar zie je bepaalde zaken niet.
Kerel interpreteer toch niet altijd naar eigen inzicht en wat zit je toch snel op de spreekwoordelijke kast.........
En helaas off topic in je topic @WhiteSuperB maar ik hoop dat jij er wijsheid uit hebt kunnen halen betreffende onderhoud aan je dak
 

VAG-man

Forumguru
@VAG-man never nooit niet met elektrakabel je afwateringskanalen schoon proberen te maken of door proberen te steken omwille van die rubberen slangen in het systeem

Uiteraard moet je de kabel dubbelvouwen, maar dat hoefde dacht ik geen uitleg. Heb zo vaak de OSS-daken van een Audi A2 gedaan. Zelf nooit problemen ondervonden. Alles met beleid.:)
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Ik had zelfs geen idee dat dit nodig was, dus nog nooit gedaan en inderdaad geen problemen, mijn auto staat dan ook nooit onder bomen ofzo, dat scheelt ook al veel denk ik.

@VAG-man

Dat heb ik zeker ja maar kan je daar niks met beschadigen intern? Ik las hier ergens dat zo'n dichtingen of rubbers in die gootjes van neopreen waren en dat dat snel scheurt als je er wat induwt. :nailbiting:
 

JeSko

Forumguru
@ertromp en @leon-cupra

Geen probleem hoor, ik ben er wijzer uit geworden in ieder geval:thumbsup:er staat toch onderhoud gepland over 140 dagen ( mijn km's haal ik nooit ) dan kan ik gelijk eens luisteren of zij ook de pano checken.
 

VAG-man

Forumguru
Dat heb ik zeker ja maar kan je daar niks met beschadigen intern? Ik las hier ergens dat zo'n dichtingen of rubbers in die gootjes van neopreen waren en dat dat snel scheurt als je er wat induwt. :nailbiting:

Perslucht is zeker het meest veilige.
Het kan wat ik aangeef, maar als het maar met beleid gaat. Elektrakabel zo fabriceren dat er geen scherpe kantjes aan zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan