S2 Combi: Daklijst zit los

andrehj

Forumguru
Vorige week zag ik dat de daklijst van mijn S2 los komt. Deze netjes weer teruggedrukt, maar nu is ie al weer los. Deze foto toont het ergste stuk:
Sierlijst zit los.png
Aan de voorzijde zit ie ook niet goed vast, maar daar wordt ie nog door de zijlijst van de voorruit op de plek gehouden, en de andere kant is al niet veel beter. Het lijkt alsof het rubber niet meer goed klemt.

Volgens mij heb ik die probleem hier ooit al eens eerder gezien, maar weet dat niet meer zeker (en kon het ook niet meer terugvinden.

In ETKA kan ik het losse rubber niet terugvinden, alleen de complete (en ongelakte) sierlijst. Weet iemand wat de beste fix voor dit probleem is? Vastkitten? En zo ja, met welke kit?
 

FlavioX

Forumguru
Dit probleem heb ik ook. Ik heb hem een keer er helemaal uit gehaald maar daar werd die niet mooier van.
Volgens mij zit de strip alleen geklemd en niet gekit maar als het profiel iets beschadigd is blijft de strip niet meer goed zitten.
Een losse ongespoten strip kwam op iets van €250 en dat vond ik een beetje te gortig om te vernieueen
 

andrehj

Forumguru
Hm, dat lijkt me toch niet. Mijn lak is prima, mijn probleem is dat de sierlijst los zit. Ik ben overigens toch niet de enige met dit akkevietje. Ik vond er hier nog eentje:
http://www.skodacommunity.de/threads/dachleiste-loest-sich-regelmaessig.75716/
Helaas staat ook in dat topic geen oplossing.

Ik voel wel iets voor vastlijmen (bij beter weer...), maar waarmee?
 

ertromp

Forumguru

SuperBeeb

Forumguru
heb ik ooit ook eens gehad. was volgens mij op de passat. is toen door de garage geplakt. Met Velpon denk ik :D
 

Spierings

Forumguru
Dat zie je vaker, goed ontvetten en vast Kitten met een beetje verlijmende Kit is de oplossing..

Meestal zit er aan de onderkant dubbelzijdige tape, maar dit hecht niet altijd goed...
 

andrehj

Forumguru
Ik heb gisteren bij de Brezan een patroon ruitenkit van 3M gekocht, waarvan ik maar een heel klein beetje ga verbruiken. Dus binnenkort beschikbaar ter overname...;)
 

Spierings

Forumguru
De gebruiks aanwijzing voor een vrouw past helaas niet op een klein etiket, hier zijn meerdere artikelen over maar het is een moeilijk iets om te snappen...
 
Bovenaan Onderaan