Ruitenwisservloeistof snel op

Bij mijn Octavia IV is de vloeistoftank voor de ruitenwisser snel leeg. Zijn er anderen met dezelfde ervaring? Ik gebruik hem niet overmatig veel, maar moet hem gemiddeld 1x per maand vullen.

Captain Hook

Forumguru
Ik heb hem in 3,5 jaar nog nooit hoeven bij te vullen dus er zal ergens een lekkage zijn
Want... dat laat je altijd doen? Door iemand anders? :unsure:

Bij normaal gebruik van een auto, in weer en wind, dag in, dag uit, lijkt het me sterk dat het ruitensproeier reservoir nooit zou worden (bij)gevuld. Of is 'ie permanent overleden bij de laatste vorst toen de boel kapot gevroren is, bij gebrek aan antivries erin? ;)

Berghuis

Donateur
koplampsproeiers toevallig? Dan gaat het ook wel wat sneller
Dan nog vul je niet elke maand bij als je het systeem niet vaak gebruikt. Sneller gaat het inderdaad wel.
De vraag is denk ik alleen wat verstaat TS onder niet overmatig veel gebruik. Koplampsproeiers treden in werking zoals onderstaande omschreven uit het instructieboekje:
1727124803239.png

Zelf vul ik het reservoir 2 keer per jaar, tenzij ik binnen enkele dagen onderhoud heb.
Inhoud van het reservoir is normaal 3 liter, maar met koplampsproeiers 4,7 liter.

Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Koplampsproeiers zitten vaak op auto’s met xenon. Heeft de O4 xenon?

En als het inderdaad juist is dat er geen xenon meer op de O4 zit, hebben ze dan het reservoir kleiner gemaakt?

Robbie146

Senior Member
Met de full LED Matrix koplampen heb je ze in ieder geval ook.
Vul zelf zo'n 2 keer per jaar bij, gaat nog aardig wat in ook.

Ik zal hem eens een keer helemaal leegspuiten en dan kijken hoeveel erin gaat. Ik ga op dit moment af op de melding op het dashboard.

EdK

Forumguru
Niet per definitie, dacht ik…
Ik heb ze niet !!
En dan bedoel ik die koplampsproeiers op de Fab 4
Maar wel die mooie matrix ledlampen.......

En alleen bij Xenon gaat ook niet op, want op me voormalige Yeti met gewone H4B lampen had ik wel die sproeiers die de vloeistof slurpte...

Arjan1985

Forumguru
Blijft toch wel verbazen hoe uiteen het loopt kwa bijvullen. 2 keer per jaar bijvullen klinkt als het walhalla voor mij. Ligt er ook aan waar je rijd natuurlijk. Hier in de polder moeten we vaker sproeien. Zit dit jaar op 4 a 5 van die vaatjes (per auto!) denk ik. En 2 keer water met Dreft erin gegooid. Heb altijd wel een extra vaatje achterin de auto.
Als de auto “zeurt” dat de vloeistof op is, kun je nog redelijk lang sproeien eer hij echt leeg is.
Beetje off topic. Maar ik zou het super handig vinden als je net als een koffie cup in 1 keer je 5 liter vaatje ruitenwisser vloeistof erin klikt.

Laatst bewerkt:

Captain Hook

Forumguru
. Maar ik zou het super handig vinden als je net als een koffie cup in 1 keer je 5 liter vaatje ruitenwisser vloeistof erin klikt.
Neeeee! Alsjeblieft niet zeg, breng die autoboeren nou niet op een idee! :fool:

Nog meer geld aftroggelen voor de oplossing van een probleem wat niet bestaat!
Voortaan betaal je niet alleen voor het water (en een beetje zeepsop) wat in dat reservoir gaat, maar kun je alleen nog maar door de fabrikant geleverde containers, gevuld en wel, gebruiken. En moet je de oude inleveren voordat je nieuwe kunt kopen!
En, drie keer raden, dan verduizendvoudigd de prijs van het ruitensproeierwater. :wavecry:

Analoog aan de prijsstelling van inktcartridges, scheermesjes/-houders, koffieprutcapsules, etc.

hemi24

Forumguru
En alleen bij Xenon gaat ook niet op, want op me voormalige Yeti met gewone H4B lampen had ik wel die sproeiers die de vloeistof slurpte...

Koplampsproeiers kunnen ook onderdeel zijn van een winterpakket, wat meestal een 3-tal opties omvat:
- verwarmbare voorstoelen;
- verwarmbare ruitensproeierkoppen;
- koplampsproeiers..

Bij de koplampsproeiers krijg je dan doorgaans een groter ruitensproeierreservoir met laag niveau melding.

Bovenaan Onderaan