Ruitenwissers

Ben ik de enige of zijn er meer mensen die verdrietig worden van de kwaliteit van de ruitenwissers? Zeker in afgelopen periode met regen, sneeuw, pekel etc irriteer ik me behoorlijk aan de strepen die getrokken worden. Op Facebook (kan alleen het berichtje niet meer vinden ;) las ik dat er meerdere mensen de bladen al vervangen hebben voor nieuwe exemplaren van de firma Bosch. Ik zag dat een 3-delig setje (Aerotwin) ca. €45,00 kost. Zijn er mensen die daar al ervaring mee hebben, en is dat makkelijk zelf te vervangen?

Arjan1985

Forumguru
Ik gebruik ze op een andere auto dan weliswaar ook van Bosch. Gaan een jaar mee daarna heb ik strepen.
Erg van invloed is dat je NIET bij de wasstraat je ramen met het wasprogramma of met de spuitlans kiest voor waxen.
Dit laat een waas achter op den duur en veroorzaakt (o.a) die strepen met wissen met je bladen.

Erik_NL

Forumguru
las ik dat er meerdere mensen de bladen al vervangen hebben voor nieuwe exemplaren van de firma Bosch. Ik zag dat een 3-delig setje (Aerotwin) ca. €45,00 kost. Zijn er mensen die daar al ervaring mee hebben, en is dat makkelijk zelf te vervangen?
ik heb gebruik gemaakt van een ANWB actie: Bosch Aerotwins vòòr laten vervangen bij Autotaalglas voor 34,98 EUR. De voorruit werd daarbij ook aan de binnenkant gereinigd.
Voordien heb ik het vervangen van de Aerotwins (en dààrvoor enkel de wisserrubbers) zelf gedaan. Fluitje van een cent.

Japanese Power

Donateur
Herkenbaar. Op mijn California zitten al bijna 2 jaar Aerotwins en die zijn nog steeds streeploos. Op mijn Enyaq worden bij elke bandenwissel de wissers voor vervangen door Skoda exemplaren. Dat zegt genoeg over de kwaliteit…

EdK

Forumguru
Ook bosch aerotwins al 2 jaar er op zitten aan voorzijde
Daartegen is de achterwisser nog vanaf fabriek en dus al 4 jaar aan t wissen zonder probs
En ja als het vriest dan word het rubber ook war harder en wist het wat minder maar stuiteren op je raam doen ze niet de aero

hemi24

Donateur
Strooizout en ruitenwissers is ook geen gelukkige combi, zeker in combinatie met een iets te actieve regensensor; misschien wordt het ondertussen weer wat beter?

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan