Beauri
Forumguru
Hoe het bij de andere Skoda modellen zit weet ik niet, maar bij de Karoq moet je toch 2x nadenken als je onder bovengenoemde omstandigheden (
Ruitenwissers - Motorkapbeugels - Stuifsneeuw - wind vorst en dooi ) je ruitenwissers wilt bedienen of de kap wilt openen.
Het zijn namelijk niet alleen de ruitenwisserbladen die tegen de ruit kunnen vastvriezen, de armen zitten wat dieper en net als de herfstblaadjes, kan ook sneeuw zich onder de armen ophopen, nu is alleen sneeuw niet heel erg, maar bij een beetje dooi en weer vorst wordt het een iets andere situatie en kunnen er zich beste ijsklonten vormen onder de armen, denk niet dat het nodig is om te vermelden wat er kan gebeuren als u op dat moment toch bedoeld of onbedoeld de wissers inschakelt.
De motorkap, niet dat je hem onder barre omstandigheden voor je plezier wilt openen, maar als je toch in de motorruimte moet zijn dan moet je er op bedacht zijn dat er zich een bonk ijs onder/tussen de scharnieren kan bevinden doordat je bijvoorbeeld al een keer sneeuw hebt verwijderd of dat er zich stuifsneeuw heeft gevestigd, sneeuw dooi vorst en de scharnierconstructie zijn niet echt een combinatie waarop gerekend is lijkt het zo. Moet je toch onder de motorkap moeten zijn..... open hem met beleid en als het niet echt soepel gaat bedenk dan dat je de boel behoorlijk krom kunt drukken doordat er zich bevroren sneeuw/ijsklonten kunnen bevinden.
Het instructieboekje waarschuwt wel tegen opgehoopte blaadjes, vocht en vorst, maar voor sneeuw/stuifsneeuw dat zich kan ophopen onder scharnieren staat er zover ik weet niet bij.
Ruitenwissers - Motorkapbeugels - Stuifsneeuw - wind vorst en dooi ) je ruitenwissers wilt bedienen of de kap wilt openen.
Het zijn namelijk niet alleen de ruitenwisserbladen die tegen de ruit kunnen vastvriezen, de armen zitten wat dieper en net als de herfstblaadjes, kan ook sneeuw zich onder de armen ophopen, nu is alleen sneeuw niet heel erg, maar bij een beetje dooi en weer vorst wordt het een iets andere situatie en kunnen er zich beste ijsklonten vormen onder de armen, denk niet dat het nodig is om te vermelden wat er kan gebeuren als u op dat moment toch bedoeld of onbedoeld de wissers inschakelt.
De motorkap, niet dat je hem onder barre omstandigheden voor je plezier wilt openen, maar als je toch in de motorruimte moet zijn dan moet je er op bedacht zijn dat er zich een bonk ijs onder/tussen de scharnieren kan bevinden doordat je bijvoorbeeld al een keer sneeuw hebt verwijderd of dat er zich stuifsneeuw heeft gevestigd, sneeuw dooi vorst en de scharnierconstructie zijn niet echt een combinatie waarop gerekend is lijkt het zo. Moet je toch onder de motorkap moeten zijn..... open hem met beleid en als het niet echt soepel gaat bedenk dan dat je de boel behoorlijk krom kunt drukken doordat er zich bevroren sneeuw/ijsklonten kunnen bevinden.
Het instructieboekje waarschuwt wel tegen opgehoopte blaadjes, vocht en vorst, maar voor sneeuw/stuifsneeuw dat zich kan ophopen onder scharnieren staat er zover ik weet niet bij.